73 489 läst · 322 svar
73k läst
322 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Bättre att reklamera om det är ett problem då det omfattas av garanti som säljaren/installatören bör åtgärda på plats, annars finns risken att TS har kvar defekten när garantin gått ut.Walle85 skrev:
Något är absolut fel om låset inte fungerar som avsett och då bör du alltid reklamera annars finns risken att du har en defekt produkt när garantin går ut.
Hej
Jag verkar ha samma problem som många här med att handtaget har gått offline och trots batteribyte och omstart av gateway och wifi så kommer jag inte åt den. Har skickat ett supportärende till Nimly idag. Får se vad de säger...
Min fråga är , jag får den inte alls att fungera med min HOmey, den hittar den inte trots jag försöker para och det var innan jag testade gatewayen. Någon som har tips?
Jag verkar ha samma problem som många här med att handtaget har gått offline och trots batteribyte och omstart av gateway och wifi så kommer jag inte åt den. Har skickat ett supportärende till Nimly idag. Får se vad de säger...
Min fråga är , jag får den inte alls att fungera med min HOmey, den hittar den inte trots jag försöker para och det var innan jag testade gatewayen. Någon som har tips?
Går Nimly Touch Pro att sätta på en altandörr? Har en Elitfönster helglasad altandörr som behöver bytas ut och hade velat sätta en på den nya dörren som ska köpas. Är det något ”krav” som behöver uppfyllas för att det ska fungera?
Har den plats för en standard låskista så bör det funka.T Tobias Cederlund skrev:
Om du vill ha Nimly i dörren så köp en glasad dörr istället för en fönsterdörr.T Tobias Cederlund skrev:
Om det är en dörr med ett vanligt låshus (inte flerpunktslåsning MPL) så fungerar den men inte om dörren har spanjolett.
Finns ingen superdeal idag, Kjell är väl billigast.
Väntar till riktiga dagen på fred ifall det kommer något erbjudande.
Detta är det billigste i dagsläget https://www.proffsmagasinet.se/el-b...4awknqacIKni7yP2SKPRHYJRmQKabFoRoCowsQAvD_BwE
Väntar till riktiga dagen på fred ifall det kommer något erbjudande.
Detta är det billigste i dagsläget https://www.proffsmagasinet.se/el-b...4awknqacIKni7yP2SKPRHYJRmQKabFoRoCowsQAvD_BwE
Redigerat:
Klarar man sig utan Connect module eller är den ett "måste"
Jag behöver inte kunna låsa upp på avstånd och ha en massa olika koder.
Räcker med 3-4 fingeravtryck.
Tänker att det kanske är en onödig investering om man inte använder den?
All programmering kan man väl göra i lugn och ro vid köksbordet innan man monterar det?
All programmering kan man väl göra i lugn och ro vid köksbordet innan man monterar det?
Ja, allt kan göras direkt på låsets panel.J jdaniels skrev:Klarar man sig utan Connect module eller är den ett "måste"
Ett tips är att använda sig av alkaliska batterier och inte laddningsbara…ett laddningsbart batteri (AA eller AAA) har en spänning på 1,2V och ett alkaliskt batteri har 1,5V..detta leder till att automatisk avläsning kan indikera att batteriet är slut om man använder sig av laddningsbara varianter