Walle85 Walle85 skrev:
Det du kan testa är att klämma in en bit aluminiumfolie mellan batterierna och hållaren, ifall de sitter dåligt. Hjälper inte det är det något annat som är galet. Men att reklamera är nog kanske vettigast i längden.
Bättre att reklamera om det är ett problem då det omfattas av garanti som säljaren/installatören bör åtgärda på plats, annars finns risken att TS har kvar defekten när garantin gått ut.
Något är absolut fel om låset inte fungerar som avsett och då bör du alltid reklamera annars finns risken att du har en defekt produkt när garantin går ut.

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Walle85
Precis, men kan ju vara så att man inte kan vara utan låset närmaste dagarna och då behöver en quick fix innan man byter ut det 😉

• Gilla
elolo
  • Laddar…
Hej

Jag verkar ha samma problem som många här med att handtaget har gått offline och trots batteribyte och omstart av gateway och wifi så kommer jag inte åt den. Har skickat ett supportärende till Nimly idag. Får se vad de säger...

Min fråga är , jag får den inte alls att fungera med min HOmey, den hittar den inte trots jag försöker para och det var innan jag testade gatewayen. Någon som har tips?

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Går Nimly Touch Pro att sätta på en altandörr? Har en Elitfönster helglasad altandörr som behöver bytas ut och hade velat sätta en på den nya dörren som ska köpas. Är det något ”krav” som behöver uppfyllas för att det ska fungera?

Walle85
T Tobias Cederlund skrev:
Går Nimly Touch Pro att sätta på en altandörr? Har en Elitfönster helglasad altandörr som behöver bytas ut och hade velat sätta en på den nya dörren som ska köpas. Är det något ”krav” som behöver uppfyllas för att det ska fungera?
Har den plats för en standard låskista så bör det funka.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
T Tobias Cederlund skrev:
Om du vill ha Nimly i dörren så köp en glasad dörr istället för en fönsterdörr.
Om det är en dörr med ett vanligt låshus (inte flerpunktslåsning MPL) så fungerar den men inte om dörren har spanjolett.

Tänker köpa mig en Pro denna vecka med modul.
Undrar om Nimly gataway fungerar bäst eller kan man köpa en annan modell?
Vet inte riktigt vad mer jag ska ha en getaway till...

Hoppas också på en BF-deal, helst på hela paketet.

Fast det där är inte en pro.

Du har rätt, kollade fel 🤯

Klarar man sig utan Connect module eller är den ett "måste"
Jag behöver inte kunna låsa upp på avstånd och ha en massa olika koder.
Räcker med 3-4 fingeravtryck.
Tänker att det kanske är en onödig investering om man inte använder den?

All programmering kan man väl göra i lugn och ro vid köksbordet innan man monterar det?

Walle85
J jdaniels skrev:
Klarar man sig utan Connect module eller är den ett "måste"
Jag behöver inte kunna låsa upp på avstånd och ha en massa olika koder.
Räcker med 3-4 fingeravtryck.
Tänker att det kanske är en onödig investering om man inte använder den?

All programmering kan man väl göra i lugn och ro vid köksbordet innan man monterar det?
Ja, allt kan göras direkt på låsets panel.

Installerat och klart.
Superlätt och hittills nöjd :)

• Gilla
elolo
  • Laddar…
Ett tips är att använda sig av alkaliska batterier och inte laddningsbara…ett laddningsbart batteri (AA eller AAA) har en spänning på 1,2V och ett alkaliskt batteri har 1,5V..detta leder till att automatisk avläsning kan indikera att batteriet är slut om man använder sig av laddningsbara varianter

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.