104 574 läst · 374 svar
105k läst
374 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Upplevde en märklig sak nu på morgonen med appen.
Enligt appen var låset olåst (grönt hänglås) men i själva verket var dörren låst.
Tog ur batterierna ur låset, startade om gateway och loggade ut och in appen.
Fortfarande stod det att låset var olåst.
Klickade då på lås upp i appen, låset låstes upp för att sedan låsas automatiskt igen.
DÅ slog statusen i appen över till låst.
Enligt appen var låset olåst (grönt hänglås) men i själva verket var dörren låst.
Tog ur batterierna ur låset, startade om gateway och loggade ut och in appen.
Fortfarande stod det att låset var olåst.
Klickade då på lås upp i appen, låset låstes upp för att sedan låsas automatiskt igen.
DÅ slog statusen i appen över till låst.
Har någon löst det med att handtaget tar långt ner? Har två stycken som är likadana. Trodde man skulle vänja sig men saknar vårt förra yale l3 varje gång man trycker ner handtaget. Det händer att gäster tror dörren är låst då de trycker ner handtaget normalt mycket men inget händer. Annars nöjd med nimly som klarade vintern till skillnad från l3
Vad säger supporten om det?Emileri skrev:
Har någon löst det med att handtaget tar långt ner? Har två stycken som är likadana. Trodde man skulle vänja sig men saknar vårt förra yale l3 varje gång man trycker ner handtaget. Det händer att gäster tror dörren är låst då de trycker ner handtaget normalt mycket men inget händer. Annars nöjd med nimly som klarade vintern till skillnad från l3
Skulle behöva fabriksåterställa mitt lås (modell code), men handtaget är monterat med skruv med speciellt spår och det skall enligt instruktion ingå ett speciell verktyg för detta. Då jag inte är den som monterat låset har jag inte tillgång till verktyget. Är det någon som vet vilken bits som passar? Spanner #4?
Mitt lås har blivit lite knasigt nu någon gång under senaste veckan. Masterkoden funkar inte längre, alla tre nyckelbrickorna jag hade registerat har slutat fungera samt att autolås slår på först efter 82 sekunder (jag har tagit tid), det var tidigare 7 sekunder (fabriksinställningen).
Jag kan fortfarande styra låset via mina flöden i Homey Pro (autolås på/av, lägga till gästkod samt info i tidslinjen) samt att alla fingeravtryck fortfarande fungerar.
Jag har inte gjort någon ändring på låset senaste året, dvs. lagt till, tagit bort eller ändrat någon inställning eller kod och jag vet att masterkoden samt nyckelbrickorna fungerarde för ca två veckor sedan.
Någon här som har upplevt liknande problem?
Jag kan fortfarande styra låset via mina flöden i Homey Pro (autolås på/av, lägga till gästkod samt info i tidslinjen) samt att alla fingeravtryck fortfarande fungerar.
Jag har inte gjort någon ändring på låset senaste året, dvs. lagt till, tagit bort eller ändrat någon inställning eller kod och jag vet att masterkoden samt nyckelbrickorna fungerarde för ca två veckor sedan.
Någon här som har upplevt liknande problem?
Nu blev det samma fel igen...
Skulle låsa upp dörren med fingeravtryck, så fort jag nuddade låset på utsidan så började det att pipa flera gånger och sen var det samma fel. Efter att jag bröt strömmen så var det tillbaka till normal funktion igen. Känns som att något blivit knas med låset.
Skulle låsa upp dörren med fingeravtryck, så fort jag nuddade låset på utsidan så började det att pipa flera gånger och sen var det samma fel. Efter att jag bröt strömmen så var det tillbaka till normal funktion igen. Känns som att något blivit knas med låset.
Varför inte kontakta kundtjänst?Walle85 skrev:
Jag hade liknande problem med min innan batterierna tog slut. Testade man med fingeravtryck så bara började den pipa. Sen slutade koden också fungera. Till sist så började den tjuta ihållande, jag höll på att bli galen innan jag insåg vad det var för något.Walle85 skrev:
Trodde först det var kylan, var kanske -10 i några dagar under den perioden, men när jag bytte till fräscha batterier så började allt fungera igen.
Värt att poängtera var att låset bara var ca 4 månader gammalt då, felsökte lite varför batteriet tog slut så snabbt men vetifan riktigt. Har Zigbee modulen kopplat direkt till Home Assistant, utan brygga.
Jag hade en Zigbeemodul som slutade fungera och under tiden som den satt i låset i väntan på en ny så gick det nästan ett par batterier per vecka. Kan kanske vara så att det är något fel på Zigbeemodulen?GregerRil skrev:
Det jag gjort nu är ett flöde i Homey som larmar när batterinivån blir lägre än 20% för att hinna byta innan det tar slut.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
För mig är förbrukningen relativt linjär och om det fortsätter på samma sätt så kommer batterierna att hålla runt 10 månader:

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden