Mest gillat

Inlägg med flest reaktioner: 1 dag · 3 dagar · 7 dagar · 30 dagar

Användare med flest reaktioner: 1 dag · 3 dagar · 7 dagar · 30 dagar

  1. 35 reaktioner

  2. Janus82

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Sedan 10 år har vi haft sopsortering genom färgkodade sop-påsar. Allting åker i samma kärl och sopstationen sorterar sedan allt efter färgen på...
    Inlägg av Janus82, i forum Artikelkommentarer · 35 reaktioner totalt
  3. 26 reaktioner

  4. E

    Går det att bygga en enkel stuga för 500 tusen?

    Skicka ett pm med mail om du vill ha pdf med ritningarna.
    Inlägg av Emil Olofsson1, i forum Fritidshus · 26 reaktioner totalt
  5. 21 reaktioner

  6. J

    Trafo från 240 volt till 220 volt?

    Höghus, du är en hjälte!! Instruktionsboken hänvisar till fel knappkombination. Kundservice påstår att funktionen inte finns. Höghus hittar ändå...
    Inlägg av J Vos, i forum El · 21 reaktioner totalt
  7. 20 reaktioner

  8. Vrana

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Det här var katastrof för oss och noll lyhördhet från kommunen. Vi har flera blöjbarn, har aldrig haft en endaste tidning att återvinna men det...
    Inlägg av Vrana, i forum Artikelkommentarer · 20 reaktioner totalt
  9. stinajohansson

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Hej Sant, det finns många nya dyra lärdomar här. Orutinerade kunder ska också få bra resultat kan jag tycka. Besiktningsman är inbokad.
    Inlägg av stinajohansson, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 20 reaktioner totalt
  10. 18 reaktioner

  11. MultiMan

    Gå emot beslut från ARN?

    Horribelt uselt arbete som inte borde betalas alls. Fönsterna är förstörda till annat är regnskydd. Har inte tid med längre inlägg nu. Egentligen...
    Inlägg av MultiMan, i forum Juridik · 18 reaktioner totalt
  12. B

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Det låter helt genialt att samverka så att flera kan slänga i gemensamma kärl i stället för att alla ska ha egna tunnor i "standardstorlek". Det...
    Inlägg av Bigfoot, i forum Artikelkommentarer · 18 reaktioner totalt
  13. 17 reaktioner

  14. B

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Vi har bara haft fyrfack en dryg månad, men det har redan varit struligt och överfullt vid ett tillfälle så vi fick förvara överskottet i garaget...
    Inlägg av Byggmarodören, i forum Artikelkommentarer · 17 reaktioner totalt
  15. 16 reaktioner

  16. Farstatjej90

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Det här är ett jobb dom klämt in efter midsommarbordet....
    Inlägg av Farstatjej90, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 16 reaktioner totalt
  17. C

    ”Hona-hona” vattenslang, finns det?

    Skulle vilja påstå att standard är "hona" på slangen och "hane" på munstycket/apparaten/kranen/vad det nu är. Dvs. alla slangar är hona-hona...
    Inlägg av cpalm, i forum Trädgård allmänt · 20 reaktioner totalt
  18. Claes Sörmland

    Utredning: "Viljan att bygga hus saknas"

    Men också mindre brottslighet, välfungerande familjer, mindre sjukdom och därmed lägre vårdkostnader. Och de ynglar av sig och skapar högkompetent...
    Inlägg av Claes Sörmland, i forum Artikelkommentarer · 16 reaktioner totalt
  19. Hep

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Byggt en lounge i mygghörnan. Ska bara dit med några kuddar som glider och sedan ska den upp på instagram.
    Inlägg av Hep, i forum Verktyg & Maskiner · 16 reaktioner totalt
  20. Swamp

    Projekt baddamm

    Kommer ni ihåg förra tråden när jag sa att fiberduken inte får hänga utanför? Och att det var ett litet regnväder som passerade nyss? Vad jag...
    Inlägg av Swamp, i forum Socialt & Projekt · 16 reaktioner totalt
  21. 15 reaktioner

  22. M

    Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar

    Hej! Nu är jag (äntligen 😀) klar med årets ved! Det blev till 95% vindfällen från tidigare storm(ar), mestadels gran. Får hoppas på en mild...
    Inlägg av magil, i forum Ved, Pellets, Flis · 15 reaktioner totalt
  23. K

    Alkylatbensin istället för e85?

    Som Robban skriver är e85 överstruket på den. Så jag skulle definitivt inte tanka med e85
    Inlägg av Kanelbullen123, i forum Trädgårdsmaskiner · 15 reaktioner totalt
  24. NyKarin

    Alkylatbensin istället för e85?

    Varför i allsindar väljs att stryka över ett drivmedel? Vore det inte rimligare att skriva vad som faktiskt ska tankas? Diesel är exempelvis inte...
    Inlägg av NyKarin, i forum Trädgårdsmaskiner · 15 reaktioner totalt
  25. 13 reaktioner

  26. Tomture61

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Jag förstår att inte alla har möjlighet att återvinna på närbelägna återvinningsstationer. Men för mig som har 7 påsar / kärl i huset (2 under...
    Inlägg av Tomture61, i forum Artikelkommentarer · 13 reaktioner totalt
  27. Nötegårdsgubben

    Utredning: "Viljan att bygga hus saknas"

    Är det skäligt att hindra människors drömmar för att de inte är lönsamma nog? Hela iden med att ha en överhet som bestämmer vad som är lämpliga...
    Inlägg av Nötegårdsgubben, i forum Artikelkommentarer · 13 reaktioner totalt
  28. 12 reaktioner

  29. Farstatjej90

    Gå emot beslut från ARN?

    Jag tänkte när jag läste ditt inlägg att du får nog betala det där, om dessutom ARN gett rekommendationen att betala 2/3. Sen såg jag bilderna...
    Inlägg av Farstatjej90, i forum Juridik · 12 reaktioner totalt
  30. FreQa

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    "kul" att vi får se mer av deras jobb... Bygger man panelen såhär kommer vattnet rinna innanför panelen och in på isoleringen. Den blir blöt och...
    Inlägg av FreQa, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 12 reaktioner totalt
  31. 11 reaktioner

  32. B

    Gå emot beslut från ARN?

    Vad fan har dom pysslat med? Det är så långt från byggnadsvård man kan komma.
    Inlägg av Bästerortarn, i forum Juridik · 11 reaktioner totalt
  33. H

    Gå emot beslut från ARN?

    ARN är numera nedlusat med branchrepresentanter som ser som sin enda uppgift att "rädda" bilfirmor och byggföretag från konsumentkrav.
    Inlägg av hempularen, i forum Juridik · 11 reaktioner totalt
  34. Dan_Johansson

    Tillverka plant "bord"

    Sågott som klart;
    Inlägg av Dan_Johansson, i forum Möbelsnickeri · 11 reaktioner totalt
  35. Patrik440

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Diablo tycker det är väldigt spännande med papegojor.
    Inlägg av Patrik440, i forum Övrigt Off Topic · 11 reaktioner totalt
  36. NyKarin

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Frukostkaffe med avslappnad kisse. Jag har egentligen massor att göra innan jobbet men sitter snällt kvar.
    Inlägg av NyKarin, i forum Övrigt Off Topic · 11 reaktioner totalt
  37. Patrik440

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Ja de är inte helt nöjda med att Diablo är närgången. De andra katterna bryr sig inte något större om papegojorna men de var ju lite mer nyfikna...
    Inlägg av Patrik440, i forum Övrigt Off Topic · 11 reaktioner totalt
  38. 10 reaktioner

  39. J

    Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?

    Lyft förrådstak 40cm. Tigersåg, cirkelsåg, yxa, hammare, stämp, domkraft, spikpicka tumstock, koben, fogsvans och lite annat...
    Inlägg av JohnyS, i forum Verktyg & Maskiner · 23 reaktioner totalt
  40. Farstatjej90

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Offerta slår till igen.
    Inlägg av Farstatjej90, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 12 reaktioner totalt
  41. 13th Marine

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Har haft dubbla fyrfacks i 10år och skulle inte vilja ha nått annat mer än kanske oftare tömning av tunnan med papp och plast. Hade inget behov...
    Inlägg av 13th Marine, i forum Artikelkommentarer · 10 reaktioner totalt
  42. Fel av Åke

    Vad blir det för mat?

    Mat, mellanmål i alla fall. En pizzaslice från COOP, Hawaii ( skinka, ost och ananas). Ananasbiten (1!) lyfte verkligen hela biten.😀
    Inlägg av Fel av Åke, i forum Övrigt Off Topic · 10 reaktioner totalt
  43. T

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Jag arbetar som kontroll och dokumentations ansvarig inom Form Armering och Betong. Jag hade aldrig godkänt detta utförande. Plintarna borde...
    Inlägg av TEMH, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 10 reaktioner totalt
  44. B

    FOTOTRÅD: Himlafint..

    Inlägg av Betty72, i forum Övrigt Off Topic · 10 reaktioner totalt
  45. Dalbotant

    Vad blir det för mat?

    Räkbaugette från Göstas, Smögen. Tradition första semesterveckan. 🤩
    Inlägg av Dalbotant, i forum Övrigt Off Topic · 10 reaktioner totalt
  46. 9 reaktioner

  47. N

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Det där är inte ok, när man gör en plintgrund är det självklart att plintarna sitter på rätt plats och i rätt höjd. Det där är det någon som inte...
    Inlägg av Nissegandhi, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 10 reaktioner totalt
  48. K

    ”Hona-hona” vattenslang, finns det?

    Du kan ju skruva av de båda inringade kopplingarna och byta till vad du vill? Med lite tur kanske du till och med kan skruva ihop de två utan...
    Inlägg av Kontoristen7, i forum Trädgård allmänt · 10 reaktioner totalt
  49. FredrikR

    Humorhörnan ...

    Semester ☀️
    Inlägg av FredrikR, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  50. FredrikR

    Vad blir det för mat?

    Frysburgare, och en dubbel sådan. Diverse smask på. 😋
    Inlägg av FredrikR, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  51. useless

    Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl

    Jag förstår inte riktigt syftet och artikeln gör ju det hela än mer förvirrande. Det står: "Anledningen till förändringen är EU-krav. I Sverige...
    Inlägg av useless, i forum Artikelkommentarer · 9 reaktioner totalt
  52. K

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Stilstudie på nattsuddaren
    Inlägg av Kakelugnen566, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  53. R

    Alkylatbensin istället för e85?

    Har usel koll på alla beteckningar men det står inte E85 överstruket ? Jag anv akylat i alla mina Briggs, gamla som nya
    Inlägg av RobbanMar, i forum Trädgårdsmaskiner · 9 reaktioner totalt
  54. Jiji

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Vi har ju inga hundar längre och promenerar därför inte så mycket som förr. Så i morse gick jag en sväng och plockade en bukett blommor av sådant...
    Inlägg av Jiji, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  55. stigen

    Stigens verkstadstråd 2026

    18år! Här åker vår fina ”Grodan” mot nya äventyr efter 18 år i Västerviken. Siljan och Orsasjön blir den nya hemvisten! Perfekta vatten för denna...
    Inlägg av stigen, i forum Verktyg & Maskiner · 9 reaktioner totalt
  56. A

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Även här krollilja med större dagsvärmare som letar nektar med snabel (minikollibri). Och så har de första blommorna på tulpanträdet slagit ut.
    Inlägg av AndersS, i forum Trädgård allmänt · 9 reaktioner totalt
  57. Mikael_L

    Alla som gillar katter - räck upp en hand!

    Och vad tog emot mig med sprittande glädje 😚 när jag kom hem...
    Inlägg av Mikael_L, i forum Övrigt Off Topic · 9 reaktioner totalt
  58. 8 reaktioner

  59. S

    Hur dölja fiberdosan?

    Det där är en gammal Inteno XG6846 med en RF modul. Fibern termineras i den del som de plomberat med ett litet buntband. Kontakta nätägaren. Då...
    Inlägg av sottias, i forum Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G · 11 reaktioner totalt
  60. L

    Ser den här plintgrunden fackmässigt utförd ut?

    Ja, det borde vara en självklarhet. Tyvärr har hantverkarbranschen utvecklats på ett sätt så att man inte kan räkna med det idag. Några exempel...
    Inlägg av lbgu, i forum Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass · 8 reaktioner totalt
  61. j.f.s

    Humorhörnan ...

    Inlägg av j.f.s, i forum Övrigt Off Topic · 8 reaktioner totalt
  62. NyKarin

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Enklare än gräsklippare och alkylatbensin.. Brandlilja Guldlök Praktlysing som brer ut sig rejält Jättenattljus
    Inlägg av NyKarin, i forum Trädgård allmänt · 8 reaktioner totalt
  63. H

    Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd)

    Borstnejlikorna är vackra i kvällssolen Honungsrosen väller över sin lilla båge. Och Constance Spry är på sitt max. Perukbuske och Gillenia är...
    Inlägg av Harmagedon, i forum Trädgård allmänt · 8 reaktioner totalt
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.