71 106 läst · 303 svar
71k läst
303 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Jag har stängt av automatisk låsning eftersom vi går in och ut ofta genom dörren när vi är hemma.
När låset är olåst så lyser några siffrorna röda för att indikera olåst antar jag.
Enligt manualen så ska man kunna låsa och låsa upp genom att trycka * eller # - detta funkar dock ytterst sällan tycker jag. Någon gång har jag lyckats låsa men aldrig låsa upp på detta sätt.
Exakt hur gör man?
När låset är olåst så lyser några siffrorna röda för att indikera olåst antar jag.
Enligt manualen så ska man kunna låsa och låsa upp genom att trycka * eller # - detta funkar dock ytterst sällan tycker jag. Någon gång har jag lyckats låsa men aldrig låsa upp på detta sätt.
Exakt hur gör man?
Har inte heller automatisk låsning aktiverad av samma anledning. Låser dock alltid på kvällen genom att trycka #. Funkar alltid men man måste väcka panelen genom att toucha den först. Tänk dock på att du inte kan prova genom att känna på dörrhandtaget innefrån eftersom dörren då öppnas. Du hör dock när du trycker på # att det låser.A abaader skrev:Jag har stängt av automatisk låsning eftersom vi går in och ut ofta genom dörren när vi är hemma.
Exakt hur gör man?
Redigerat:
Har för mig att låset blinkar rött med jämna mellanrum om dörren är olåst, typ med 5 sekunders mellanrum. Så man kan se om det är låst eller ej.
Har för mig att det går att slå av/på detta blink, men inte helt hundra på hur. Vill minnas att min hade det iaf påslaget by default.
Edit, hittade detta inlägg.
Har för mig att det går att slå av/på detta blink, men inte helt hundra på hur. Vill minnas att min hade det iaf påslaget by default.
Edit, hittade detta inlägg.
Redigerat:
Det är inte sant, en pinkod är något som används för att identifiera dig. Det du syftar på är förmodligen en pinkod för att låsa upp, eller komma åt, hemlig information på ett kort eller annan enhet.1 123abc skrev:
Det finns många låssystem där en kod är knuten till dig som person samtidigt som ett kort eller tag är knutet till dig som person och båda krävs för att tillåta passage men det är inte så att pinkoden ligger i kortet eller används för att ge tillgång till något annat än det som är publikt (t.ex. kortets serienummer).
Det finns självklart system som tar det en nivå till och faktiskt verifierar den privata delen av ett kort eller tag efter det att en korrekt pinkod angetts för att komma åt informationen men det är en helt annan teknik.
Oavsett vet jag inget lås för privatmarknaden där en pinkod, användarkod eller vad vi väljer att kalla det är knutet till en användare och där en tag, kort, eller fingeravtryck kan knytas till samma användare.
Produkter som diskuteras i tråden