35 318 läst · 97 svar
35k läst
97 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Det rullar på! All ställning är nere nu. Kommun och KA var nöjda, dom proppsade dock på ett provisoriskt räcke runt trapphålet, fullt rimligt ändå. Så nu håller jag på och drar ventilation. Mellanbjälklaget är färdigglesat. Har en del städning på utsidan att göra. Dock så ska jag iväg till trysil för att åka skidor ons-söndag så kommer nog bli lite stiltje. Men tänkte köra på med ventilationen på kvällarna denna och nästa vecka så borde jag vara på god väg.
Väldigt snyggt allting. Fint läge intill vattnet. Nu har du fått gjort allt tråkigt grovjobb så "bara" innejobbet kvar.
Ta dig en öl och ha lite skön musik igång när du skruvar invändigt i ditt nya hus. Var stolt över vad du åstadkommit. 😉👍
Ta dig en öl och ha lite skön musik igång när du skruvar invändigt i ditt nya hus. Var stolt över vad du åstadkommit. 😉👍
Ja det är det jag tänker också. Tänkte ställa in en säng i friggeboden om det blir några sena kvällar i sommar/vår. Har fått dit ett kylskåp och Micro nu i alla fall. Vatten är väl nästa puck. Till garaget alltså.Spaerlan skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byggandet av småhus spås vända uppåt
Artikelkommentarer -
Riva halva huset och bygga nytt med 2 våningar
Planlösningar -
Bygga nytt på samma tomt och riva gammalt hus efter inflytt?
Bygglov -
Bygga om eller ut vårt nuvarande hus?
Planlösningar -
Bygga A-frame hus på naturtomt av egensågat virke
Lösvirke & Timmerhus