Är i portugal nu men verkar som bygget rullar på där hemma! Ser riktigt bra ut, stommen kommer ifrån derome oxh en mindre lokal snickarfirma som reser åt mig #FKS #Derome

• Bygge av husstomme i trä under uppförande, stöttor synliga, molnig himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med stomväggar från Derome, stödda av träbalkar. Omgiven av virke och byggmaterial under molnig himmel.
    Skapa konto
  • Solnedgång över en portugisisk strand med vågor som sköljer in över den gyllene sanden.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
Har varit en del grävande med avlopp i leran efter Portugalresan, har byggt skalväggar och gjutit dessa så marken är färdig för att lägga ut all cellplast. Ska försöka få dit valvet i morgon också. Mer bilder kommer i morgon. Motivationen tryter i lera och regn det är ett som är säkert!

• Skalväggar i betong vid ett byggarbetsplats, omgivet av lera och stenar, under en klarblå himmel med höstfärger i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 2 till
  • Laddar…
Nu är allt VA och El I mark färdigt. Plåtarna för valvet är på plats, ställning till garaget är uppe och i morgon åker taket på garaget och jag börjar färdigställa gjutformen till husplattan. Hoppas bli klar på söndag men i värsta fall får jag köra lite kvällar nästa vecka.

• Byggarbetsplats med ställningar för ett garage, valvplåtar på plats. Skog i bakgrunden och material på marken.
    Skapa konto
  • Plåtskivor över stålskenor med ställningar inuti en grund för garagebygge, omgiven av vit isoleringsvägg och omgivande trädår.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med färdigställda valvplåtar, ställning vid garage och materialhögar, omgiven av höstträd.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 5 till
  • Laddar…
Nu är garaget tätt! Kommer bli kanonbra! Så nu är ärndet fullt fokus på husplattan. Gjutning den 11 november. Så får forcera lite tills dess. Tappvatten, avlopp och golvvärmen och armering kvar.

• Renovering av garage med synliga träbalkar och byggställning. Kartonger och byggmaterial på golvet. Tätskikt syns på väggarna.
    Skapa konto
  • Bygge av garage med ställningar runt, byggmaterial och verktyg i förgrunden, klart för fortsatt arbete med husplattan.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 5 till
  • Laddar…
Inte haft tid att uppdatera tråden, varit en tajt tidsplan. Stått hela helgen oxh grejat med hjälp av nära och kära. I morgon gjuts husplattan. Hoppas innerligt att formen håller 33 m3 betong. Vi ber till betonggudarna ikväll.

• Byggarbetsplats på natten med armering och rör förberett för gjutning av husplatta, belyst av starkt ljus.
    Skapa konto
  • Nattbild av byggarbetsplats med armeringsjärn redo för gjutning av husplatta. Ljuskällor lyser upp området, träd syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 7 till
  • Laddar…
Gjutningen gick skapligt ändå. Formen gav med sig något i framkant men inte något som inte går att lösa. Tänker att jag tar loss cementskivan och kapar till elementen och fixerar skivan igen. Torkade rätt så trögt så betongkillarna stod där till sent på kvällen. Gick över lite med lasern idag och höjderna verkar vara inom toleranserna. Skönt att det är gjutet nu i alla fall.

• En person jämnar ut nylagd betong med en maskin på en byggplats. En trasig formkant och byggmaterial syns i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Nyss gjuten betongplatta i skogsmiljö med omgivande träd och en liten grön bod i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gjutet betongfundament i gryningsljus med arbetare som finjusterar ytan; omkringliggande byggarbetsplats och verktyg synliga i bakgrunden.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Peter #11 och 8 till
  • Laddar…
För den som vill så kan ni följa villaternion på Instagram. Kan hända att det kommer bli mer frekventa uppdateringar där.
Stommen har anlänt och takstolarna är helt enorma, börjar bli orolig över vad jag gett mig in på. Men handlar väl till sist om hur mycket falukorv och makaroner jag orkar äta. Hade såklart bara kunnat peka på ett nyckelfärdigt kataloghus och inte behövt bry mig. Men jag vet att jag inte blivit lyckligare av det. Känner jag mig själv rätt så är det resan som är målet och att det kommer bli tråkigt när jag är klar.

• Lastbil levererar stora takstolar till byggarbetsplats, omgiven av skog och byggnadsställningar. Flera personer arbetar på platsen.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Zevv och 10 till
  • Laddar…
Får ge en liten uppdatering, husbygget rullar på. Jag svetsar stålet på kvällstid och takstolarna är på gång! Blev skapligt stort 😅😅🤣

• Ramen av ett stort husbygge under natten med takstolar uppsatta. Stålkonstruktioner syns i förgrunden.
    Skapa konto
  • Husbygge under natten med trästomme och stålkonstruktion för takstolar.
    Skapa konto
  • Husbygge pågår kvällstid, delvis rest strukturram med två takstolar. Byggställning och arbetsbelysning i förgrunden.
    Skapa konto
  • Kran monterar takstolar på ett husbygge med trästomme, omgiven av byggställningar och material.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 12 till
  • Laddar…
Häftigt projekt som är kul att följa, kämpa på.

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Njingan Njingan skrev:
Häftigt projekt som är kul att följa, kämpa på.
Tack för de uppmuntrande orden. Ser fram emot tätt hus så man kan växla ner tempot lite. :)

Var fullkomligt vettskrämd när vi lyfte på limträet och den långa stålpelaren uppepå det andra som jag svetsade igårkväll. Adrenalinkick är en underdrift! Men nu är allt stål på plats och ditsvetsat, så nu ska resten av takstolarna på. Spännande tider!

• Byggarbetsplats med lyftkran monterar limträ och stålpelare på ett hus med synliga takstolar, snö på marken.
    Skapa konto
  • Träram till hus under uppbyggnad med takstolar och stålpelare synliga i nattbelysning, omgiven av snö och byggmaterial.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Bra jobbat! Jättekul att se utvecklingen!

• Älska
Visionären
  • Laddar…
Nu kan man utröna formen på huset bättre. Proportionerna känns bra :) takhöjden i vardagsrummet kommer bli sjuk.

• Bygge av ett hus med trekantig takstruktur och synliga träreglar; omgiven av snö, tydlig arkitektur i vardagsrummet.
    Skapa konto
  • Trästomme till ett husbygge, visar takstolar under klarblå himmel.
    Skapa konto
  • Träram av ett hus under konstruktion med synliga takstolar och pelare, en blå bakgrund och delvis snötäckt mark.
    Skapa konto
  • Träram av husbygget med A-formad takstomme i solig miljö. Byggplats med sjö och skog i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 17 till
  • Laddar…
Nu spikas det panel på garaget och bjälklaget till huset är på gång.

• Ett garage under uppbyggnad med träram, täckt av byggställningar, visas i mörker. Panel är delvis installerad på garaget.
    Skapa konto
  • Under natthimlen syns pågående bygge av husets bjälklag och panel på garage, med synliga träreglar och byggmaterial.
    Skapa konto
  • Träkonstruktion under byggnation på ett garage, i nattmiljö med belysning.
    Skapa konto
  • Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Börjar komma på lite panel på garaget och ställning till huset är också på gång. Vore gött att få på taket nästa vecka. :)

• Byggarbetsplats med ställningar och garage under konstruktion i solnedgång, träpanel påbörjad.
    Skapa konto
  • Byggprojekt med träpanel på garage, ställning runt huset i skymningen.
    Skapa konto
  • Garage under konstruktion på natten med träpanel och byggställningar uppsatta.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats med panel på garage och ställning runt huset, diverse byggmaterial i förgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.