21 619 läst · 74 svar
22k läst
74 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Ska bli kul att följa!
Jag gissar att ni redan kollat massor av olika byggen på youtube men om ni inte redan hittat "Wild Wonderful Off-Grid" så tipsar jag om dom som byggt väldigt likt erat projekt.
Ska bli kul att följa!
https://www.youtube.com/@WildWonderfulOffGrid
Ska bli kul att följa!
https://www.youtube.com/@WildWonderfulOffGrid
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Idag kom fönstren till hus och garage. Så nu är det snart dags för mig att börja med insidan på garaget även plåten till taket börjar bli klart! Riktigt roligt.
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Halva taket är på nu! Ställningen är helt sjuk har börjat isolera garaget i helgen också, så blir väl att sätta lite luftspaltskiva och plasta över julledigheten. För den som vill så kan ni följa villaternion på Instagram.
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Råspont och papp är i stort sett på nu, snickarna har även börjat att montera västkustskivor nu. Så det börjar bli någorlunda tätt nu. Insidan krympte ordentligt när man stängde till så jag ångrar inte att jag valde 14 takfönster. Kommer påverka rymden mycket tror jag. Ska försöka isolera och sätta luftspaltskiva i garaget under ledigheten tänkte jag.
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Nu är det så gott som tätt 🤩 sista råsponten och pappen ska på kupan i morgon. Sen går snickarna på julledigt och jag grejar med garaget och städar i trädgården
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Har städat en del på bygget och satt luftspaltskivor i garaget och börjat plasta lite. Ska försöka vara färdig med plastningen av garaget i veckan. Får hjälp av en kompis att plasta taket i morgon. har kommit en del snö så bifogar en vinterbild på trädgården också.
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Fick hjälp av en kompis som varit snickare, grymt duktig. Skönt att få satt upp lite hyllor så man kan hålla ordning.
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Idag så isolerades garaget och snickarna har fått satt in merparten av fönstren, så nu händer det grejer 👌👌👌
Medlem
· västra götaland
· 110 inlägg
Liknande trådar
-
Byggandet av småhus spås vända uppåt
Artikelkommentarer -
Riva halva huset och bygga nytt med 2 våningar
Planlösningar -
Bygga nytt på samma tomt och riva gammalt hus efter inflytt?
Bygglov -
Bygga om eller ut vårt nuvarande hus?
Planlösningar -
Bygga A-frame hus på naturtomt av egensågat virke
Lösvirke & Timmerhus