60 931 läst · 280 svar
61k läst
280 svar
Nimly Touch / Touch Pro -tråd
Frågade du om den Danska som länkades så du inte fick ett standardsvar om att den svenska endast fungerar med deras låshus.K kaffekaka skrev:
I Danmark finns en variant som fungerar med befintligt låshus och flerpunktslås, den säljs normalt inte i Sverige eller menar de att produkten utgått eller att den inte fungerar till ditt 3-punktslås.
Däremot måste du fortsatt lyfta handtaget för att låsa om du måste lyfta handtaget när du låser idag vilket begränsar låsning på distans.
Skicka en till epost och fråga hur du kan köpa den danska som fungerar till befintligt låshus som länkades i förra inlägget.
Du kan även e-posta easyaccess i danmark men vet inte om de sitter i samma lokaler eller ej, e-post adressen finns i ett av produktbladen i länken jag postat tidigare.
Postar en länk till, problemet är bara att de jag hittat på nätet inte levererar utanför Danmark men man kan alltid kontakta en leverantör och fråga om leverans till Sverige och hålla tummarna. om du inte kan köpa den i Sverige.
https://easybutik.dk/vare/nimlytouch-pro-black/
Tack igen!
Legat på lite mer nu, precis som du säger så säljs den bara i Danmark, blev hänvisad till att kontakta kontaktdk@easyaccess.com för att eventuellt kunna beställa den där eller få veta om någon Svensk återförsäljare säljer den Danska versionen.
Legat på lite mer nu, precis som du säger så säljs den bara i Danmark, blev hänvisad till att kontakta kontaktdk@easyaccess.com för att eventuellt kunna beställa den där eller få veta om någon Svensk återförsäljare säljer den Danska versionen.
Generellt brukar det finnas en spärr som går in om man trycker fel kod för många gånger men den brukar falla efter 15-20 minuter och sedan fungera normalt.F FreRe skrev:
Jag har inte kontrollerat manualen men generellt är det så oavsett fabrikat.
EDIT: kontrollerade manualen och där beskrevs en inbrottsfunktion som blockerar låset i 5 minuter om fel kod anges tre gånger i rad.
Gå en promenad och kontrollera om det fungerar igen när ni kommer tillbaks.
Den funktionen behöver man väl aktivera om man vill ha det??1 123abc skrev:Generellt brukar det finnas en spärr som går in om man trycker fel kod för många gånger men den brukar falla efter 15-20 minuter och sedan fungera normalt.
EDIT: kontrollerade manualen och där beskrevs en inbrottsfunktion som blockerar låset i 5 minuter om fel kod anges tre gånger i rad.
Tack för svar. Men har väntat ca 1h utan att ha rört det nu🫣1 123abc skrev:Generellt brukar det finnas en spärr som går in om man trycker fel kod för många gånger men den brukar falla efter 15-20 minuter och sedan fungera normalt.
Gå en promenad och kontrollera om det fungerar igen när ni kommer tillbaks.
Jo det står så i manualen men tror även att godkännande/certifiering kräver en blockering så vet inte vilket som är standard eller om det finns ytterligare än som inte går att stänga av.L lagesson skrev:
Har inte tillgång till mina pärmar just nu så kan inte läsa vad som gäller.
Nu tror jag funktionen klarnat lite för mig. Snabbt svar från supporten och praktisk erfarenhet.9 944_Driver skrev:Då har man installerat ett Nimly Touch Pro. Det gick snabbt och enkelt. Lägga in koder mm via panelen är lite pilligt, men görbart.
Men en sak blir jag inte klok på!
Eftersom det är ett jäkla spring i dörren här vill jag inte ha automatisk låsning aktiverad utan låsa manuellt. Frågan är bara varför det krävs 5-10 försök av mig att låsa från insidan varje gång?
Jag väcker låset med att trycka på panelen och sedan #
Ibland låser det sig som det ska, men oftast får jag bara ett surt pip tillbaka och får försöka igen.
Vad gör jag för fel?
Det är indikeringen på insidan med ett rött blink var 5:e sekund som lurar en. Den indikerar olåst läge, men inte alltid. För att få den att konsekvent indikera det behöver man trycka in:
Masterkod
Då blir det tydligare om dörren är låst eller inte och man försöker inte låsa en redan låst dörr. Sedan är tyvärr touchpanelen lite jobbig i störta allmänhet och det är lätt att trycka fel.
Jag har också slutat att använda olåst läge och istället börjat använda tillfälligt olåst läge (#) som gör jobbet, man kan gå ut och in som vanligt tills man låser igen. Men det är knasigt att man då måste låsa dörren från utsidan för att avaktivera olåst läge. Det borde räcka med att trycka på # eller * på insidan så man slapp öppna och sträcka ut handen runt dörren...
Har samma fast värre. Mina två skruvar vill inte riktigt dra, tror det kan vara problemet. Har du kollat om dina sitter?B bjorsi skrev: