Appen är till deras gateway, ja. Använder du en annan gateway så måste den gatewayen ha stöd för låset och du måste använda en app som funkar med den gatewayen. Smart Life är ju Tuya och den har väl inte något direkt stöd för icke-Tuya-enheter. Prova något mer generellt som t.ex. Home Assistant om du vill slippa skaffa Nimly-gateway.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hur upplever ni det mekaniska ljudet från låset vid öppna och stäng av dörr? Jag har ett yale doorman som klickar väldigt högt när dom där återfjädrande klackarna slå tillbaka ut. Så högt att det stör barn och fru på kvällar och jag letar alternativ.

Jag skulle önska att om man håller ner handtaget och öppnar/stänger dörren att det inte klickade/slog så högt.

Video med ljud på era stealth-öppningar ger guldstjärna
 
Vi har en Nimly Touch pro sen några veckor tillbaka och igår när jag skulle gå in fungerade inte vare sig displayen eller någon av mina fingeravtryck. De var helt off båda. Någon inne kunde öppna och displayen fungerade inne och sen när jag testade ute igen så fungerade det som vanligt. Någon som vet varför, eller upplevt samma?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fuktiga/blöta fingrar?
 
E elolo skrev:
Vi har en Nimly Touch pro sen några veckor tillbaka och igår när jag skulle gå in fungerade inte vare sig displayen eller någon av mina fingeravtryck. De var helt off båda. Någon inne kunde öppna och displayen fungerade inne och sen när jag testade ute igen så fungerade det som vanligt. Någon som vet varför, eller upplevt samma?
Hör av dig till deras support, de svarar snabbt
 
Kalla och fuktiga händer fungerar inte speciellt bra med pekpanel men det kan även bero på annat.
Var i landet ni bor påverkar.
Ibland hjälper det att hålla över panelen eller påverka fingeravtrycksläsaren med andra handen för att förvärma för att sedan testa att öppna normalt, anledningen till att använda andra handen är för att inte kyla ner den handen/fingret du öppnar med.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.