MathiasS
53 413
Poäng
35 722
Medlem i
834
Startade trådar
6 jan 2003
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.För den som vill förstå är det redan tydligt vad det kommer kosta. Använder du Ellevio står det också ovan hur du tar reda på det.
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Min del av belastningen är nog högre på helgen än en vardag när bara en av fyra i familjen är hemma..... Om belastningen är mindre i...
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?....men varför skulle man inte göra det? Det är inte mindre intressant att smeta ut effekttopparna bara för att dagen heter "lördag".
-
MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Pratar ens Vibilägsre om 2+1 vägar i artikeln som citatet kommer ifrån? Jag antar att de menar 2 som blir 1 i andra sammanhang.
-
MathiasS svarade i tråden Nyheter - Bosch 18V.Jag tror jag måste invänta ARN's beslut innan jag läser det där.
-
MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Pratar man om 2+1 vägar som är flera mil långa så är det kanske svårare att motivera att båda filerna alltid ska användas, men pratar vi...
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Näe jag tänkte väl det. Det var bara dålig argumentationsteknik. Jag har förövrigt dubbat på båda bilarna i år.
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Detta blir andra gången du försöker ge sken av att jag tycker något jag inte pratat om öht. Hur kommer du till den slutsatsen, två...
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Nej det tror jag inte är problemet. Det har helt enkelt pratats om två helt olika saker här och karlmb ville missförstå och få mig att...
-
MathiasS svarade i tråden Vad behöver jag tänka på - bergvärmepump.Ok. Detta skulle vara en fördel. Jag har byggt systemet här hemma för att ge långa gångtider och har inga problem med antal...
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Nu pratades det om framkomlighet, inte att bromsa. Försök häng med.
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Men det är inte så enkelt. Svårast för mig är VV. Måste lura tempgivaren med ett motstånd i VP för att för att styra VV. I koppling av...
-
MathiasS gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Nä, vafan, om man skulle ta och åka ut till Bauhaus i Alby eller Maxi i Handen och köra om lite sittkissare på insidan så man kan tränga...
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Den där finns även om man loggar in på webben, men jag hoppade över den eftersom det var själva kalkylen för att komma dit som var...
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Jag tycker jag är tydlig med att var och en får göra sitt eget val och vad min huvudsakliga invändning är. Det som är helt avgörande...
-
MathiasS svarade i tråden Allt om bilen.Jag ser att jag reggade mig 2003 på STCS, men loggade ur 2012....
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Om man inte viktar lika så kan det tippa åt något håll, det låter rimligt. Jag antar att man bör vikta egenskaperna efter sitt eget...
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Lite siffror från mitt hus. Här gårdagens förbrukning. Först listas effekten (snitteffekt över en timme): Toppen på 5,7kW...
-
MathiasS svarade i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.Det går inte att undkomma effekttaxan eftersom den är en delkomponent i prismodellen för elnätavgiften. Däremot kommer den förstås vara...
-
MathiasS svarade i tråden Vad behöver jag tänka på - bergvärmepump.Jag blev nyfiken på Geofy-upplägget och läste på lite. Kan förstå att det lockar vissa, men löser det verkligen praktiska dagliga...
-
MathiasS gillade JockeUtanKnivens inlägg i tråden Hur tänker ni hantera ny effektavgift för elnätet?.supertydligt, tack!
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Det finns säkert i något test. Jag har det inte tillgängligt. Det är uppenbart den sämsta situationen för ett dubbfritt däck. Min...
-
MathiasS svarade i tråden Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om.Aha, nu ska vi plötsligt ha en nyanserad diskussion. Ok. Då kan vi fortsätta med att det inte är 400% sämre på blankis. Här är ett...
Bilder
Visa merMathiasS har laddat upp 1 019 bilder.
Filmer
MathiasS har laddat upp 7 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man