MathiasS
52 643
Poäng
35 342
Medlem i
833
Startade trådar
6 jan 2003
Senast aktiv
Aktivitet
-
Senast online:
-
MathiasS svarade i tråden Varför bergvärme?.Det kan man göra även med bergvärme. Man använder bypassslingor på gv-fördelare etc för att hantera situationen om ALLA termostater...
-
MathiasS svarade i tråden Skräckexempel på lastsurrning.Jag skulle säga tvärtom. Teoretiskt helt fel, men i praktiken......:)
-
MathiasS svarade i tråden Varför bergvärme?.Hur kom du till slutsatsen att direktverkande är bekvämare och mer flexibelt? Ekonomin är uppenbar och driftsäkerhet kan man ju motivera...
-
MathiasS svarade i tråden Shelly – allmänna diskussioner.Ja det låter ungefär rätt.
-
MathiasS svarade i tråden Shelly – allmänna diskussioner.Jag föreslår att du inte styr något annat än en kontaktor med en shelly. Skulle *aldrig* köra sådana laster genom en shelly, även om den...
-
MathiasS svarade i tråden Svenska kraftnät Jordning.Ja jag vet.....
-
MathiasS svarade i tråden Svenska kraftnät Jordning.Överslag (ökad risk för) beror på spänning, inte ström. Spänningen är densamma här, vid högre belastning är det strömmen som ökar.
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Ja kanske. Obokad efterkontroll isåfall, jag har inte så regelbundna rutiner.
-
MathiasS svarade i tråden Svenska kraftnät Jordning.Det är du som inte förstår svaret du får.
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Hur blir det när jag går på toa på morgonen, måste jag ta hit någon som kollar att jag har torkat rent ordentligt också? Det finns...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Ok. hur ska den se ut på ID4an då?
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.amazon är nedlusat med sådant för diverse bilar. Audi har ju en grop istället och då finns det en puck som passar i det. Rätt smidigt...
-
MathiasS svarade i tråden Skräckexempel på lastsurrning.Skulle som vanligt vara tusen gånger bättre om man bara lutat brädorna framåt istället.
-
MathiasS svarade i tråden Skräckexempel på lastsurrning.Det där kan ni ju fortsätta att diskutera i mittfilstråden kanske?
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Detta är rakt upp och ner hittepå. Bilar är gjorda för att lyftas med garagedomkraft på anvisade lyftpunkter. En tyngre bil, tex en...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Åh, en konspirationsteori från en person där faktakunskap saknas. Det är väl så konspirationsteorier föds antar jag. Har du funderat på...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Ja det skulle jag säga. Som Stefan säger kan det ju finnas smuts, rost och annat kvar på både fälg och nav/bromsskiva) och får man inte...
-
MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Ja och sådan information kan man ju normalt skicka precis hur som helst och definitivt med Whatsup som ändå har krypterad transport av...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Jag har bara försökt ge en enkel förklaring till varför det är ok att lossa en skruv vid efterdragning. Vi verkar vara överens om varför...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Ja det är ju det jag sa, men i lite mer generella termer. Det gäller ju även den som gör jobbet i egen regi. Det går att missa något och...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Ungefär som när man kör i diket då? Det är förstås inte bra. Dock är det värre när tillverkarna gör allt de kan för att låsa ute andra...
-
MathiasS svarade i tråden Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil.Näe jag föreslår att det inte fungerar så. Anledningen till att du behöver efterdra är att fälgen ev inte monterades exakt i rätt läge...
-
MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jag ser inga problem med att skicka tex en kunds namn och adress i whatsup. Det skulle vara MYCKET bättre än att skicka det via mail...
-
MathiasS svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.För den typ av verksamhet som Isakare beskriver har jag svårt att se problemen med whatsup. Ska man sälja knark eller stridsvagnar...
-
MathiasS svarade i tråden Boxer slutar med programkort?.För att det kan vara det billigaste sättet att få se det man vill. Tex Allente premium, 425kr per månad: Viasat total (ink f1, sport...
Bilder
Visa merMathiasS har laddat upp 995 bilder.
Filmer
MathiasS har laddat upp 7 filmer.
Allmän info
- Från
- Stockholm
- Kön
- Man