M maria01 skrev:
låter som du skulle kunna spara på att ha en box med free view
Freeview är nåt jag inte har koll på men det kan ju vara ett bra alternativ. Får forska lite i det och se om jag kan använda den tjänsten. Tack för tipset.
 
Keiller Keiller skrev:
Freeview är nåt jag inte har koll på men det kan ju vara ett bra alternativ. Får forska lite i det och se om jag kan använda den tjänsten. Tack för tipset.
parabol och en begad skybox är lättast beror dok vart i landet du bor
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Skatteverket kanske borde storsatsa på att utreda t.ex. narkotikaförsäljning också? Gissar att inte de heller betalar skatt på sina inkomster? Borde finnas mycket att hämta där och skatteverket verkar ju ha resurser till skillnad mot vissa andra brottsbekämpande myndigheter.
Tja, om du döms för momsfri försäljning av narkotika får du även betala in den momsen och en straffavgift på det…förutom straffet för narkotikabrottet.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
N
Freeview är väl närmast Boxers motsvarighet i UK med den stora skillnaden att de till skillnad från Boxer erbjuder mängder av gratiskanaler. Boxer tar ju betalt för allt utom SVT och TV4.

Freesat är utbudet av gratiskanaler via satellit (det jag själv tar emot) i UK.
Ett mycket smidigt alternativ förutsatt att man bor på en plats där mottagning överhuvudtaget är möjlig. Stor antenn krävs alltid i Sverige.
 
kisumisu
M maria01 skrev:
parabol och en begad skybox är lättast beror dok vart i landet du bor
Behövs inte heller nån skybox.

Räcker med en vanlig parabolmottagare som då inte är låst till nån viss operatör.

https://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html
 
kisumisu
Cheesen Cheesen skrev:
Problematiken med linjär tv är ju att programmen går vid fel tidpunkt. Inte många program som jag är intresserad av sänds när jag har tid och möjlighet att kolla på tv (17-1900 på lördag och söndag kväll).
Då har man en box som spelar in.
Använder själv en sådan och en variant som inte är låst till nåt bolag = kan föra inspelningen även vidare om jag vill t ex till en usb minne och se på valfri tv (funkar tom i de flesta icke smarta tv se inspelningen)...
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Problematiken med linjär tv är ju att programmen går vid fel tidpunkt.
Fast linjär-TV har väl alla under åtminstone de senaste 30 åren spelat in och sett vid en passande tidpunkt?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
nej men dom är billiga och har bra meny
 
David Wallin David Wallin skrev:
Jag tycker om att titta på snooker. Många bollar där! Men framförallt är jag förtjust i "sporter" där man ibland tar uppehåll i matchen för att äta lunch.
Just snooker finns det ju gott på på YouTube! Jag älskar att titta på snooker
 
  • Älska
David Wallin
  • Laddar…
Väcker många minnen när man med hemmalödda kretskort och 9 volts batteri programmerade div kort hemma i källaren.

Sen kom ju dreambox mm

Visst fasen fanns intresset från allmänheten att ha billigt men framförallt fullt upplåsta kort. Vet att man fick väldigt bra pris om man köpte 100-pack av guldkorten / Galaxy.
 
  • Gilla
Gnarfz och 3 till
  • Laddar…
A
Redaktionen Redaktionen skrev:
Sverige sticker ut i statistiken som ett land där många är villiga att köpa tv-kanaler illegalt.

Du kan läsa artikeln här: Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
Men jisses, trodde den tid var förbi iom alla streaming tjänster men där tog man fel.
Men lycka till Skatteverket att spåra kryptovalutta, om ni klarar det så faller hela kryptovaluttans värde .
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Intressant, skulle gärna vilja höra mer om hur SKV spårar kryptovalutan... dem siterna känns inte så vänligt inställda till myndighetinsyn...
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Fast linjär-TV har väl alla under åtminstone de senaste 30 åren spelat in och sett vid en passande tidpunkt?
……och nu sedan snart tio år har vi kommit på att det finns bättre sätt än att spela in program….

Ungefär som att mobiltelefonen ersatt telefonkiosken.
 
  • Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Mycket handlar också om att folk vill se sport och skit TV4 bakar in sporten med en massa annat skräp.
Förr kunde man ha "säsongskort" på sitt lag, då såg man "sitt lags" matcher men inga annan.
Det vore fan något! Men då tjänar inte skitserierna något..
 
  • Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
finns bättre sätt än att spela in program….
Nu blir jag nyfiken. Om jag exempelvis vill se något på TV4, vad är bättre än att spela in det först?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.