kisumisu
M maria01 skrev:
går ju att göra en kopia
Från streaming?

Alfredo Alfredo skrev:
Nu frågade jag specifikt om TV4. Allt som sänds där finns inte tillgängligt på TV4 Play, och även om det finns är det svårt att undvika reklamen, vilket är enkelt om man har det inspelat.

Så ja, jag både har hört talas om och använder streamingtjänster frekvent. I vissa fall är de dock ett dåligt, eller överhuvudtaget inget, alternativ till att spela in.

Och då har vi inte ens berört de fall där man vill behålla en inspelning.
Du frågade ”exempelvis” om TV4, så vi pratade generellt.

Detta är lite som med elbilar eller mobiltelefoner. Det går alltid att hitta tillfällen när det inte är perfekt och var bättre förr. Jag föredrar att använda tekniken som är bättre i 90% av fallen och sämre i 10% av fallen, istället för tvärtom.

Kan du ge några exempel på vad det är du så gärna vill spela in och spara från TV4? Eller är det bara någon sorts horder fetisch som gör att du måste ha en egen kopia på alla avsnitt av Malou von Sivers ”Malou efter tio” i bokhyllan (pun intended)?

• Haha
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag föredrar att använda tekniken som är bättre i 90% av fallen och sämre i 10% av fallen, istället för tvärtom.
Och jag använder den teknik som passar bäst i respektive situation. Varför skulle jag använda bristfällig teknik i 10% av fallen. Jag dissar inte streaming utan konstaterar bara att den tekniken rent objektivt sett inte alltid är lämplig.
MathiasS MathiasS skrev:
Eller är det bara någon sorts horder fetisch
Vill du tramsa istället för att diskutera sakligt hoppar jag diskussionen. 😮

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Från streaming?
mm

Alfredo Alfredo skrev:
Men då kanske du kan svara på hur jag ser något på TV4 när jag vill utan reklam på bättre sätt än att först spela in det? Och nej, jag vill inte betala extra för en reklamfri playtjänst.
Att ha en box som låter en titta på programmen i efterhand.

Kanske inte så konstigt att man använder dessa, man får fullständigt utbud för 700-800 om året. Det kanske är tvbolagen som är för dyra?

• Gilla
thor17 och 2 till
  • Laddar…
Cheesen
kisumisu kisumisu skrev:
Hur ska jag göra om jag vill se programmet om 2 månader eller kanske tom om 2 år? Nä det går ju inte för att Allente o co har ju bara ett veckoarkiv. Tom SVT plockar bort program efter en tid.
Men om du inte sett programmet på två månader så är det kanske inte så intressant ändå....
Alfredo Alfredo skrev:
Men då kanske du kan svara på hur jag ser något på TV4 när jag vill utan reklam på bättre sätt än att först spela in det? Och nej, jag vill inte betala extra för en reklamfri playtjänst.
Man behöver kanske inte se tv4 om reklamen stör. Jag skiter fullständigt i program på kanaler där en 90 minuters film tar två timmar och en kvart att se... Mår inte sämre av att inte se det.

• Gilla
TobbeP
  • Laddar…
kisumisu
M maria01 skrev:
mm
Skicka gärna pm om hur du sparar från t ex Viaplay, Tv4 play osv?
Antar att vi får inte diskutera om sådant öppet.

Moana Moana skrev:
Att ha en box som låter en titta på programmen i efterhand.
Det har jag. Men allt går inte att se i efterhand och min klarar bara en vecka bakåt i tiden.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
kanaler där en 90 minuters film tar två timmar och en kvart att se
Fast det gör den inte när man snabbspolar över reklamen på sin inspelning.

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Men om du inte sett programmet på två månader så är det kanske inte så intressant ändå....
Den där ”logiken” förstår jag inte alls. Jag spelar exempelvis ofta in hela säsonger av en serie för att se i ett svep långt senare. Innan vi hade fiber på landet tog jag även ofta med inspelningar dit.

Har man exempelvis ”personliga kopplingar” till (något i) ett program är det väl inte konstigt om man vill spara det för alltid?

• Gilla
  • Älska
StaBen och 3 till
  • Laddar…
D
Distributionsbolagen har blivit för giriga, det gör att piratmarknaden blomstrar, vem laddar ner musik via torrents idag, det löstes med att distributionen kundanpassades.

Att som normal konsument som är lite allmänintresserad spendera 3-5000kr per månad är orimligt, då blir det så här.

• Gilla
Ulf Peter och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Lika för mig men annat lag och annan liga 🙂
Provade iptv för drygt 200/mån men tyckte inte det funkade nåt vidare, men det var ju 10000 kanaler.
Men jag skulle gärna betala 150-200/match
Hade du app?

MathiasS MathiasS skrev:
jag har inga större moraliska problem med att fuska lite med tv-bolagen. Har använt diverse kortlösningar tidigare osv…. Men nu när det väldigt tydligt att pengarna åker rakt i fickan på dräggen som förstör samhället idag, hur motiverar man då att köpa dessa tjänster?

Det går ju inte att blunda för att man föder organiserad brottslighet.
Hur vet du att det är gängen i Sverige som du ger pengarna?

Det borde funka som så att man betalar för det man vill se. I annat fall förstår jag att folk väljer pirat-tv. Varför ska jag betala för en tjänst som kostar 500 kr i månaden när jag bara nyttjar 1% av utbudet som ingår?

• Gilla
Heidina
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.