27 191 lĂ€st · 159 svar
27k lÀst
159 svar
Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 288 inlĂ€gg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 288 inlÀgg
och ofta gÄr det inte alls att se det man vill en dÄ för dom svenska har inte köpt in rÀttigheter till ett vist programM FörstagÄngsköparen skrev:
Lite skoj tror jag att du tÄl.Alfredo skrev:Och jag anvÀnder den teknik som passar bÀst i respektive situation. Varför skulle jag anvÀnda bristfÀllig teknik i 10% av fallen. Jag dissar inte streaming utan konstaterar bara att den tekniken rent objektivt sett inte alltid Àr lÀmplig.
Vill du tramsa istĂ€llet för att diskutera sakligt hoppar jag diskussionen. đź
Men allvarligt talat dÄ. Vad Àr det som du faktiskt behöver spara en egen kopia av? Film förstÄr jag, men den har man ju dÄ oftast laddat ner pÄ annat hÄll sÄ den har man ju redan dÀr sÄ att sÀga. Men i övrigt?
Nu nÀr det Àr preskriberat sedan lÀnge (detta var runt 2000) sÄ kan jag berÀtta att jag Àr upphovsman till WCE, Windows Card Emulator som med en Windows PC och ett Season-interface lÄste upp ALLA kanaler om man hade rÀtt nycklar.P Pligg85 skrev:VÀcker mÄnga minnen nÀr man med hemmalödda kretskort och 9 volts batteri programmerade div kort hemma i kÀllaren.
Sen kom ju dreambox mm
Visst fasen fanns intresset frÄn allmÀnheten att ha billigt men framförallt fullt upplÄsta kort. Vet att man fick vÀldigt bra pris om man köpte 100-pack av guldkorten / Galaxy.
Den i sin tur baserades pÄ LCE, som jag portade till Windows och förbÀttrade.
InlÀgg #5 hÀr beskriver vÀl vad som gÀllde dÄ.
https://www.satellites.co.uk/forums/threads/history-of-decrypting-question.9247/
WCE moddades senare sÄ att man kunde anvÀnda den som Cardshare sÄ att mÄnga kunde dela pÄ ett Àkta kort via internet.
Nu pĂ„ gamla dar har jag glömt allt om sĂ„nt, kĂ€llkoden ligger pĂ„ en gammal PC i kĂ€llaren som inte körts sedan kanske 2009..đ
AffÀrsmodellen runt detta var dock annat Àn vad iptv-streamingen har nu, eller hur?D Dilato skrev:Nu nÀr det Àr preskriberat sedan lÀnge (detta var runt 2000) sÄ kan jag berÀtta att jag Àr upphovsman till WCE, Windows Card Emulator som med en Windows PC och ett Season-interface lÄste upp ALLA kanaler om man hade rÀtt nycklar.
Den i sin tur baserades pÄ LCE, som jag portade till Windows och förbÀttrade.
InlÀgg #5 hÀr beskriver vÀl vad som gÀllde dÄ.
[lÀnk]
WCE moddades senare sÄ att man kunde anvÀnda den som Cardshare sÄ att mÄnga kunde dela pÄ ett Àkta kort via internet.
Nu pĂ„ gamla dar har jag glömt allt om sĂ„nt, kĂ€llkoden ligger pĂ„ en gammal PC i kĂ€llaren som inte körts sedan kanske 2009..đ
Det Àr vÀldigt sÀllan jag sparar nÄgot en lÀngre tid, men det förekommer, och övriga fördelar med att kunna spela in har jag försökt beskriva i #96 och #116.MathiasS skrev:
Ărligt talat tycker jag diskussionen Ă€r mĂ€rklig. Det kĂ€nns lite som om nĂ„gon argumenterar för en skruvmejsels förtrĂ€fflighet och dĂ€rför hĂ€vdar att tĂ€nger Ă€r onödiga.
Streaming och inspelning Àr tvÄ olika tekniker som delvis har överlappande anvÀndningsomrÄden. Det betyder dock inte att en av teknikerna kan ersÀtta den andra. Det Àr vÀl helt uppenbart att inspelning faktiskt har egenskaper som streaming inte kan ersÀtta?