Keiller Keiller skrev:
Ja, det Àr tillÄtet. Och de ska naturligtvis vara sÄ krispiga som de Àr nÀr de kommer ur en nyöppnad pÄse.
Galet! De skall vara sega och goda! 😁
 
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
V videopac skrev:
Galet! De skall vara sega och goda! 😁
Som Japp ungefĂ€r? NĂ€, skilj pĂ„ snacks och godis. Mjuka, sega ostkrokar Ă€r till för tandlösa 😉
 
Patrik440
FÄr jag se PÄ spÄret Ä ett par timmar till pÄ TV'n i veckan dÄ Àr jag nöjd. :)


Har sÀkert mindre TV Àn de flesta dÄ den Àr pÄ 42 tum.

Ett akvarium med fiskar framför en TV som visar en man.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
FÄr jag se PÄ spÄret Ä ett par timmar till pÄ TV'n i veckan dÄ Àr jag nöjd. :)


Har sÀkert mindre TV Àn de flesta dÄ den Àr pÄ 42 tum.

[bild]
Vilken besvikelse, en halv sekund trodde jag först du hade en extremt wide screen tv, hade varit coolt!
 
  • Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
Patrik440
A ajn82 skrev:
Vilken besvikelse, en halv sekund trodde jag först du hade en extremt wide screen tv, hade varit coolt!
He he... NÀ det bara akvariumet som Àr widescreen. :)
 
  • Gilla
StaBen och 1 till
  • Laddar…
M FörstagÄngsköparen skrev:
Det borde funka som sÄ att man betalar för det man vill se. I annat fall förstÄr jag att folk vÀljer pirat-tv. Varför ska jag betala för en tjÀnst som kostar 500 kr i mÄnaden nÀr jag bara nyttjar 1% av utbudet som ingÄr?
och ofta gÄr det inte alls att se det man vill en dÄ för dom svenska har inte köpt in rÀttigheter till ett vist program
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och jag anvÀnder den teknik som passar bÀst i respektive situation. Varför skulle jag anvÀnda bristfÀllig teknik i 10% av fallen. Jag dissar inte streaming utan konstaterar bara att den tekniken rent objektivt sett inte alltid Àr lÀmplig.

Vill du tramsa istĂ€llet för att diskutera sakligt hoppar jag diskussionen. 😼
Lite skoj tror jag att du tÄl.

Men allvarligt talat dÄ. Vad Àr det som du faktiskt behöver spara en egen kopia av? Film förstÄr jag, men den har man ju dÄ oftast laddat ner pÄ annat hÄll sÄ den har man ju redan dÀr sÄ att sÀga. Men i övrigt?
 
P Pligg85 skrev:
VÀcker mÄnga minnen nÀr man med hemmalödda kretskort och 9 volts batteri programmerade div kort hemma i kÀllaren.

Sen kom ju dreambox mm

Visst fasen fanns intresset frÄn allmÀnheten att ha billigt men framförallt fullt upplÄsta kort. Vet att man fick vÀldigt bra pris om man köpte 100-pack av guldkorten / Galaxy.
Nu nÀr det Àr preskriberat sedan lÀnge (detta var runt 2000) sÄ kan jag berÀtta att jag Àr upphovsman till WCE, Windows Card Emulator som med en Windows PC och ett Season-interface lÄste upp ALLA kanaler om man hade rÀtt nycklar.

Den i sin tur baserades pÄ LCE, som jag portade till Windows och förbÀttrade.
InlÀgg #5 hÀr beskriver vÀl vad som gÀllde dÄ.
https://www.satellites.co.uk/forums/threads/history-of-decrypting-question.9247/

WCE moddades senare sÄ att man kunde anvÀnda den som Cardshare sÄ att mÄnga kunde dela pÄ ett Àkta kort via internet.

Nu pĂ„ gamla dar har jag glömt allt om sĂ„nt, kĂ€llkoden ligger pĂ„ en gammal PC i kĂ€llaren som inte körts sedan kanske 2009..😎
 
  • Gilla
  • Wow
borpÄlandet och 7 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Nu nÀr det Àr preskriberat sedan lÀnge (detta var runt 2000) sÄ kan jag berÀtta att jag Àr upphovsman till WCE, Windows Card Emulator som med en Windows PC och ett Season-interface lÄste upp ALLA kanaler om man hade rÀtt nycklar.

Den i sin tur baserades pÄ LCE, som jag portade till Windows och förbÀttrade.
InlÀgg #5 hÀr beskriver vÀl vad som gÀllde dÄ.
[lÀnk]

WCE moddades senare sÄ att man kunde anvÀnda den som Cardshare sÄ att mÄnga kunde dela pÄ ett Àkta kort via internet.

Nu pĂ„ gamla dar har jag glömt allt om sĂ„nt, kĂ€llkoden ligger pĂ„ en gammal PC i kĂ€llaren som inte körts sedan kanske 2009..😎
AffÀrsmodellen runt detta var dock annat Àn vad iptv-streamingen har nu, eller hur?
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
AffÀrsmodellen runt detta var dock annat Àn vad iptv-streamingen har nu, eller hur?
Jag tog noll betalt och tjÀnade noll kronor, detta var en ren hobby.
 
  • Gilla
  • Älska
Hullefar och 3 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Som Japp ungefĂ€r? NĂ€, skilj pĂ„ snacks och godis. Mjuka, sega ostkrokar Ă€r till för tandlösa 😉
Naa, har allt lite gaddar kvar i munnen men det blir en helt annan smak pĂ„ de sega ostbĂ„garna
 mycket godare 😁
 
M FörstagÄngsköparen skrev:
Hade du app?
Ja
 
MathiasS MathiasS skrev:
Men allvarligt talat dÄ. Vad Àr det som du faktiskt behöver spara en egen kopia av?
Det Àr vÀldigt sÀllan jag sparar nÄgot en lÀngre tid, men det förekommer, och övriga fördelar med att kunna spela in har jag försökt beskriva i #96 och #116.

Ärligt talat tycker jag diskussionen Ă€r mĂ€rklig. Det kĂ€nns lite som om nĂ„gon argumenterar för en skruvmejsels förtrĂ€fflighet och dĂ€rför hĂ€vdar att tĂ€nger Ă€r onödiga.

Streaming och inspelning Àr tvÄ olika tekniker som delvis har överlappande anvÀndningsomrÄden. Det betyder dock inte att en av teknikerna kan ersÀtta den andra. Det Àr vÀl helt uppenbart att inspelning faktiskt har egenskaper som streaming inte kan ersÀtta?
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja
DÄ Àr svaret dÀr. Man mÄste ha box.
 
Hade varit intressant att veta vad straffet för en person som streamat skulle vara. Kommer vi nog aldrig fÄ veta.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.