Att inte spela in det först och bara se det när du vill se det? Pausa när du vill, utan att först spela in det?

• Gilla
Jockebanan
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Sport ska utövas, inte tittas på.

Finns det något mer patetiskt än (att titta på) när vuxna människor sparkar runt en boll, vilken nytta gör det?

Svaret är ja, det finns det, det heter titta på golf.
😆
Hur kul vore det att spela fotboll om ingen tittade och hejade på?

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Att inte spela in det först och bara se det när du vill se det? Pausa när du vill, utan att först spela in det?
Det är såvitt jag vet inte alltid möjligt. Och med vilken teknik/metod menar du det ska ske?

• Haha
Jockebanan
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är såvitt jag vet inte alltid möjligt. Och med vilken teknik/metod menar du det ska ske?
Men nog har du hört talas om att man kan streama tv-utbudet, tex på svt-play? Netflix? Viaplay?

M Förstagångsköparen skrev:
Hur kul vore det att spela fotboll om ingen tittade och hejade på?
Funkade bra varenda rast på skolan under uppväxten 🤣

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Men nog har du hört talas om att man kan streama tv-utbudet
Nu frågade jag specifikt om TV4. Allt som sänds där finns inte tillgängligt på TV4 Play, och även om det finns är det svårt att undvika reklamen, vilket är enkelt om man har det inspelat.

Så ja, jag både har hört talas om och använder streamingtjänster frekvent. I vissa fall är de dock ett dåligt, eller överhuvudtaget inget, alternativ till att spela in.

Och då har vi inte ens berört de fall där man vill behålla en inspelning.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
A AbRhesus skrev:
Men jisses, trodde den tid var förbi iom alla streaming tjänster men där tog man fel.
Men lycka till Skatteverket att spåra kryptovalutta, om ni klarar det så faller hela kryptovaluttans värde .
En del av grejjen med bitcoin är ju just att alla transaktioner är transparanta och därav spårbara.

Däremot måste de ju lista ut pengaflödet från bitcoin till mottagaren.

• Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det finns även egentid här i världen och det är inte att se på TV. Så den kommentaren kan du nog vara utan
Det är ju så gött att kolla på tv 😀

• Gilla
krusty_the_clown
  • Laddar…
Cheesen
Alfredo Alfredo skrev:
Fast linjär-TV har väl alla under åtminstone de senaste 30 åren spelat in och sett vid en passande tidpunkt?
Det är mer än 30 år sedan jag senast programmerade en inspelningsenhet...
kisumisu kisumisu skrev:
Då har man en box som spelar in.
Använder själv en sådan och en variant som inte är låst till nåt bolag = kan föra inspelningen även vidare om jag vill t ex till en usb minne och se på valfri tv (funkar tom i de flesta icke smarta tv se inspelningen)...
Så fruktansvärt omodernt... Det är ju 50 år sedan det var en nymodighet. Kan vi inte få ha lite nyare tänkesätt. Tekniken finns idag så då kan vi väl få skippa 70talstänket.

• Haha
Nalleman64
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Tekniken finns idag så då kan vi väl få skippa 70talstänket.
Men då kanske du kan svara på hur jag ser något på TV4 när jag vill utan reklam på bättre sätt än att först spela in det? Och nej, jag vill inte betala extra för en reklamfri playtjänst.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag använder mig av mellantinget mellan linjär och streamad tv. Telias digital-tv. Jag kan alltså se program som sänds linjärt, t.ex På Spåret i SVT1 kl. 20.00 ikväll eller Idol på TV4 samma tid. Jag kan också välja att se programmet en halvtimme senare om jag inte skulle vara hemma förrän 20.30. Eller se det nån gång under helgen när jag har tid.

Jag kan också starta programmet kl. 20.00 och pausa det efter 20 minuter och kila iväg och pinka, hämta mer öl och ostkrokar, trycka på play och fortsätta titta utan att missa någonting.
Är det verkligen tillåtet att använda ordet OstKRokAR? Och föredrar du lite sega eller krispiga dylika?

kisumisu
Cheesen Cheesen skrev:
Det är mer än 30 år sedan jag senast programmerade en inspelningsenhet...

Så fruktansvärt omodernt... Det är ju 50 år sedan det var en nymodighet. Kan vi inte få ha lite nyare tänkesätt. Tekniken finns idag så då kan vi väl få skippa 70talstänket.
Hur ska jag göra om jag vill se programmet om 2 månader eller kanske tom om 2 år? Nä det går ju inte för att Allente o co har ju bara ett veckoarkiv. Tom SVT plockar bort program efter en tid.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
A anders.ostling skrev:
Är det verkligen tillåtet att använda ordet OstKRokAR? Och föredrar du lite sega eller krispiga dylika?
Ja, det är tillåtet. Och de ska naturligtvis vara så krispiga som de är när de kommer ur en nyöppnad påse.

Det var länge sedan man sålde piratkort till parabol. Det är preskriberat vid det här laget. Men miljoner blev det inte direkt. Några tusenlappar i månaden kanske. Men det var ju mycket pengar när man gick i skolan 😃 Kanske ska titta på detta med card sharing istället då om det ligger så mycket pengar i det. Tack för tipset!

kisumisu kisumisu skrev:
Hur ska jag göra om jag vill se programmet om 2 månader eller kanske tom om 2 år? Nä det går ju inte för att Allente o co har ju bara ett veckoarkiv. Tom SVT plockar bort program efter en tid.
går ju att göra en kopia

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.