27 191 läst · 159 svar
27k läst
159 svar
Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
Nu frågade jag specifikt om TV4. Allt som sänds där finns inte tillgängligt på TV4 Play, och även om det finns är det svårt att undvika reklamen, vilket är enkelt om man har det inspelat.MathiasS skrev:
Så ja, jag både har hört talas om och använder streamingtjänster frekvent. I vissa fall är de dock ett dåligt, eller överhuvudtaget inget, alternativ till att spela in.
Och då har vi inte ens berört de fall där man vill behålla en inspelning.
En del av grejjen med bitcoin är ju just att alla transaktioner är transparanta och därav spårbara.A AbRhesus skrev:
Däremot måste de ju lista ut pengaflödet från bitcoin till mottagaren.
Det är mer än 30 år sedan jag senast programmerade en inspelningsenhet...Alfredo skrev:
Så fruktansvärt omodernt... Det är ju 50 år sedan det var en nymodighet. Kan vi inte få ha lite nyare tänkesätt. Tekniken finns idag så då kan vi väl få skippa 70talstänket.kisumisu skrev:
Är det verkligen tillåtet att använda ordet OstKRokAR? Och föredrar du lite sega eller krispiga dylika?Keiller skrev:Jag använder mig av mellantinget mellan linjär och streamad tv. Telias digital-tv. Jag kan alltså se program som sänds linjärt, t.ex På Spåret i SVT1 kl. 20.00 ikväll eller Idol på TV4 samma tid. Jag kan också välja att se programmet en halvtimme senare om jag inte skulle vara hemma förrän 20.30. Eller se det nån gång under helgen när jag har tid.
Jag kan också starta programmet kl. 20.00 och pausa det efter 20 minuter och kila iväg och pinka, hämta mer öl och ostkrokar, trycka på play och fortsätta titta utan att missa någonting.
Hur ska jag göra om jag vill se programmet om 2 månader eller kanske tom om 2 år? Nä det går ju inte för att Allente o co har ju bara ett veckoarkiv. Tom SVT plockar bort program efter en tid.Cheesen skrev:
Det var länge sedan man sålde piratkort till parabol. Det är preskriberat vid det här laget. Men miljoner blev det inte direkt. Några tusenlappar i månaden kanske. Men det var ju mycket pengar när man gick i skolan 😃 Kanske ska titta på detta med card sharing istället då om det ligger så mycket pengar i det. Tack för tipset!