Ja det är lite för mycket pengar som skiljer ligorna åt...
Ja det är väl inte helt omöjligt
 
Cheesen
N Nalleman64 skrev:
Vad är det för fel att titta på linjär TV?
Finns ingen teknik som klarar samma bildkvalitet som den via satellit. 4K och även 8K med den kvalitet man vill uppnå med dessa tekniker är definitivt bäst via satellitsänd TV.
Marknätet däremot ger jag inte mycket för.
Problematiken med linjär tv är ju att programmen går vid fel tidpunkt. Inte många program som jag är intresserad av sänds när jag har tid och möjlighet att kolla på tv (17-1900 på lördag och söndag kväll).
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M maria01 skrev:
bbc iplayer kräver att man loggar in [länk]

är osäker om britbox värkligen har alla program en då och att dom kan se att du betalar från ett svenskt kort om du förstår mig rätt
Nej, Britbox har inte alla program och det är det heller ingen som påstått. Det är emellertid en utmärkt streamingtjänst med stort urval av brittiska serier.

BBC betalas mycket riktigt via tv-licens och kan normalt bara ses av boende i Storbritannien, även om de är licensskolkare, så man behöver som sagt VPN för att komma runt geoblockeringen och ett postnummer i Storbritannien för att se BBC i Sverige. Det behövs emellertid inget bankkort för att se BBC.

Det är lagligt att använda vpn men det är inte tillåtet, även om det är fullt möjligt, att titta på BBC utan brittisk tv-licens. Det är som med allt annat ens samvete som avgör hur man vill göra.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Problematiken med linjär tv är ju att programmen går vid fel tidpunkt. Inte många program som jag är intresserad av sänds när jag har tid och möjlighet att kolla på tv (17-1900 på lördag och söndag kväll).
Jag använder mig av mellantinget mellan linjär och streamad tv. Telias digital-tv. Jag kan alltså se program som sänds linjärt, t.ex På Spåret i SVT1 kl. 20.00 ikväll eller Idol på TV4 samma tid. Jag kan också välja att se programmet en halvtimme senare om jag inte skulle vara hemma förrän 20.30. Eller se det nån gång under helgen när jag har tid.

Jag kan också starta programmet kl. 20.00 och pausa det efter 20 minuter och kila iväg och pinka, hämta mer öl och ostkrokar, trycka på play och fortsätta titta utan att missa någonting.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
kisumisu kisumisu skrev:
Bra fråga. Skulle tro det samma bolag.

Det var längesen 1994-1996 nåt dessa var okodade.
Den tiden hävdades det att kodning handlade om att man kunde se kanalerna utomlands.

Men nu är även marknätet digitaliserad och når inte hela europa, så den bortförklaringen gäller inte längre.

Svårt tro Sverige är för litet då det i Finland visas okodat liknande kanaler som kanal 5 (är tom samma ägare).
Min teori är att svenskarna gärna betalar för tv och att kabelnäten är mer utbredda i Sverige och många BRF och Hyresbolag kör kollektiv tvångsanslutning där alla med och betalar och en viss basic paket ingår.

[bild][bild][bild][bild]
Enda kanalen här som är kodad är Mtv Max, tom TLC och National Geographic är okodade kanaler i Finland.
i storbritannien har dom mängder mer freeview kanaler
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Nej, Britbox har inte alla program och det är det heller ingen som påstått. Det är emellertid en utmärkt streamingtjänst med stort urval av brittiska serier.

BBC betalas mycket riktigt via tv-licens och kan normalt bara ses av boende i Storbritannien, även om de är licensskolkare, så man behöver som sagt VPN för att komma runt geoblockeringen och ett postnummer i Storbritannien för att se BBC i Sverige. Det behövs emellertid inget bankkort för att se BBC.

Det är lagligt att använda vpn men det är inte tillåtet, även om det är fullt möjligt, att titta på BBC utan brittisk tv-licens. Det är som med allt annat ens samvete som avgör hur man vill göra.
läste att dom inte ens har kompleta serier
 
jag har inga större moraliska problem med att fuska lite med tv-bolagen. Har använt diverse kortlösningar tidigare osv…. Men nu när det väldigt tydligt att pengarna åker rakt i fickan på dräggen som förstör samhället idag, hur motiverar man då att köpa dessa tjänster?

Det går ju inte att blunda för att man föder organiserad brottslighet.
 
  • Gilla
StaBen och 7 till
  • Laddar…
C
Skatteverket kanske borde storsatsa på att utreda t.ex. narkotikaförsäljning också? Gissar att inte de heller betalar skatt på sina inkomster? Borde finnas mycket att hämta där och skatteverket verkar ju ha resurser till skillnad mot vissa andra brottsbekämpande myndigheter.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
Britbox kan nu mer användas utan VPN. Det är lanserat i Sverige sen ett eller två år.
 
  • Gilla
Lassiter
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Britbox kan nu mer användas utan VPN. Det är lanserat i Sverige sen ett eller två år.har du läst
har du läst tråden?
 
M maria01 skrev:
läste att dom inte ens har kompleta serier
Beror lite på vilka serier man är intresserad av. Tar man t.ex några av mina favoriter i deckargenren så finns alla säsonger av Morse, Lewis och Wire in the blood att se. Finns fler, av t.ex Poirot och Miss Marple finns alla säsonger uppe.

Bara där har du några hundra timmar mysdeckare att plöja igenom 🙂

Endeavour finns åtta av nio säsonger att se men den sista är tydligen på väg upp.

Det kommer någorlunda nya serier också och då läggs ofta en säsong i taget ut så man kan få vänta någon månad till nästa säsong finns att se

Har haft Britbox ett år nu och har fortfarande inte sett mer än en fjärdedel av utbudet trots dagligt (nästan) tittande.

Så gillar du brittiska crimeserier så ta en gratis provperiod och se om det är nåt för dig.
 
Redigerat:
M maria01 skrev:
har du läst tråden?
Nej 🙃
 
Keiller Keiller skrev:
Beror lite på vilka serier man är intresserad av. Tar man t.ex några av mina favoriter i deckargenren så finns alla säsonger av Morse, Lewis och Wire in the blood att se. Finns fler, av t.ex Poirot och Miss Marple finns alla säsonger uppe.

Bara där har du några hundra timmar mysdeckare att plöja igenom 🙂

Endeavour finns åtta av nio säsonger att se men den sista är tydligen på väg upp.

Det kommer någorlunda nya serier också och då läggs ofta en säsong i taget ut så man kan få vänta någon månad till nästa säsong finns att se

Har haft Britbox ett år nu och har fortfarande inte sett mer än en fjärdedel av utbudet trots dagligt (nästan) tittande.

Så gillar du brittiska crimeserier så ta en gratis provperiod och se om det är nåt för dig.
jag behöver inte jag tankar allt eller slår på skyboxen och kollar allt på freeview konstigt att endeavour inte finns en var ju i våras dom sände säsong 9 på tv
 
M maria01 skrev:
jag behöver inte jag tankar allt eller slår på skyboxen och kollar allt på freeview konstigt att endeavour inte finns en var ju i våras dom sände säsong 9 på tv
Ok, jag försöker inte tvinga dig på nåt abonnemang, bara ge dig lite mer info än vad du hade om Britbox 😀
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ok, jag försöker inte tvinga dig på nåt abonnemang, bara ge dig lite mer info om Britbox än vad du hade 😀
låter som du skulle kunna spara på att ha en box med free view
 
  • Älska
kisumisu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.