Hänger inte med i det hela. Att sitta kväll efter kväll eller 24/7 och titta på en skärm. Har inte folk annat att göra än bara titta på TV . Har igen TV, klev av när den blev digital, men åkte på avgift när våran stat fick igenom obligatorisk med hjälp av Radotjänst som sa att vi förlorar massor av pengar när många inte ville ha det normala utbutet från Sverigs TV. Man kan inte förlora det man inte har. Nu efter sen TV försvann i vårt hem, så har den sociala biten ökat med 90% . Träffas och umgås med bekanta och barn/barn och har et härligt liv. Nu på hösten/vinter blir det lite mindre av den sorten. Just nu inget av värde att vara ute i naturen.
Så det blir liksom till och från på forumet nu, att försök hjälpa någon med problem. Lite för mycket just nu, men inte en massa av egen släkt som vill ha hjälp eller besök just för tillfället. Men baken är som baken delad och inget fel i det, men inte för oss.
 
  • Gilla
Bellona och 4 till
  • Laddar…
Att sitta kväll efter kväll och umgås med bekanta, barn och barnbarn? Har folk inget annat att göra?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Freddan_ och 23 till
  • Laddar…
Det finns även egentid här i världen och det är inte att se på TV. Så den kommentaren kan du nog vara utan
 
+14k kommentarer på 4 år. Vi vet vad din tid går till.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
useless och 26 till
  • Laddar…
Kanalerna är för dyra. Jag tror det är så enkelt. Jag betalar utan problem HBO, Sky, Amazon för en femtilapp per "tjänst". Jag betalar även Netflix, men skulle jag vara själv så skulle jag aldrig göra det - det är för fruns och barnens skull. Sport tittar jag inte på, men den är ju svindyr - där förstår jag att man köper piratkanaler.

Jag tror svaret är en tjänst som kostar säg 300kr och som innehåller alla kanaler/streamingtjänster och som sen betalar till varje kanal utefter hur mycket den nyttjas. Har en tjänst ett kass utbud kommer ingen kolla och de får inga pengar.

Nu verkar ju viaplay, TV4, netflix mfl gå i ständig förlust...
 
  • Gilla
MichelleW och 8 till
  • Laddar…
Hur ska man annars få tillgång till "vuxen tv" 🤪

Skämt och sido jag körde med iptv king när barnen var små då jag ville ha Turkiska tv-kanaler till svärmor som hälsade på nästan varje dag då barnen var små..
 
  • Gilla
MichelleW och 2 till
  • Laddar…
F
Fy fan, 7 cirkeln i helvetet ju. 🤩
 
  • Haha
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
sen är det mängder av program som inte ens går att se på lagligt sett som många program från uk
 
M maria01 skrev:
sen är det mängder av program som inte ens går att se på lagligt sett som många program från uk
Jag använder oftast Britbox, en utmärkt streamingtjänst med serier från UK. Fast jag funderar på att skaffa en vpn-tjänst (inte olagligt) för att få tillgång till mer kvalitets-tv från t.ex BBC.
 
Keiller Keiller skrev:
Jag använder oftast Britbox, en utmärkt streamingtjänst med serier från UK. Fast jag funderar på att skaffa en vpn-tjänst (inte olagligt) för att få tillgång till mer kvalitets-tv från t.ex BBC.
allt ingår inte i britbox funkar vpn verkligen ? många av streaming sidorna jobbar ju stehårt på att blocka vpn
 
kisumisu
Varför Sverige toppar på den här listan beror på att nästan alla kanaler är kodade betalkanaler här i Sverige.

Många andra länder i Europa har reklamfinansierade kanaler liknande som tv3, Kanal 5, Tv6 osv som okodade gratiskanaler.
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
De flesta här fattar inget. Att många vill ha alla kanaler handlar enbart om att få all sport. I mitt fall vill jag se Manchester Uniteds matcher. För att få se det krävs jag först på ett stort paket från Allente. Sedan vill jag se deras matcher i Europa så då tvingas jag ta ett stort paket hos deras konkurrent.

Så då sitter jag med massvis kanaler men få saker jag vill se på. Många med mig har det så fastän vi kollar lite på tv. Många tycks tro att många kanaler är lika med att man sitter 24/7 framför tv:n. Det kan inte bli mer fel.....
 
  • Gilla
  • Älska
maxmsm och 19 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
allt ingår inte i britbox funkar vpn verkligen ? många av streaming sidorna jobbar ju stehårt på att blocka vpn
Vet inte, har inte provat än. Men testar man t.ex tre månader med en bra vpn-tjänst så borde man kunna utröna hur det fungerar i längden. Och en hundralapp för en vpn-tjänst för att få tillgång till BBC, som i sig är gratis, kan det vara värt.
 
kisumisu kisumisu skrev:
Varför Sverige toppar på den här listan beror på att nästan alla kanaler är kodade betalkanaler här i Sverige.

Många andra länder i Europa har reklamfinansierade kanaler liknande som tv3, Kanal 5, Tv6 osv som okodade gratiskanaler.
Å andra sidan håller ju som sagt både Viaplay och TV4 på att gå i putten... Sverige är kanske för litet för egna kanaler?

Är Viaplay och tv3 mfl fortfarande samma bolag?

Jag har för mig dessa kanaler ett tag var okodade och helt reklamfinansierade?
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.