29 084 läst · 159 svar
29k läst
159 svar
Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
Jag har fler kanaler än jag behöver helt gratis OCH lagligt tack vare flera paraboler. En av dem är riktigt stor (två meter) och ger ett 60-tal brittiska kanaler (sänds okodade).
Därutöver finns mängder av tyska kanaler helt fritt liksom ett antal italienska.
Svenska kanaler intresserar mig inte och att betala för dem skulle aldrig falla mig in.
Har dock några streamingtjänster (SkyShowtime, Prime Video och HBO Max). De kostar relativt lite (135:-/månad) så de får hänga med ett tag till.
Därutöver finns mängder av tyska kanaler helt fritt liksom ett antal italienska.
Svenska kanaler intresserar mig inte och att betala för dem skulle aldrig falla mig in.
Har dock några streamingtjänster (SkyShowtime, Prime Video och HBO Max). De kostar relativt lite (135:-/månad) så de får hänga med ett tag till.
Du har nog missuppfattat det hela. Man betalar inte för att ha så många kanaler som möjligt. Man betalar för att de kanaler som sänder något man eventuellt skulle vilja titta på kostar pengar.N Nalleman64 skrev:Jag har fler kanaler än jag behöver helt gratis OCH lagligt tack vare flera paraboler. En av dem är riktigt stor (två meter) och ger ett 60-tal brittiska kanaler (sänds okodade).
Om alla i Sverige skulle nöja sig med gratisutbudet av italienska kanaler skulle pirat-TV inte vara något problem. Men jag tror de flesta skulle tycka det var lite torftigt.
Nu är det till 90 % de brittiska kanalerna jag tittar på och där finns oerhört många högkvalitativa program på t.ex. BBC, ITV, Channel 4 o.s.v.
Just nu ser jag f.ö. en dokumentär (True Crime) på Quest Red.
Att sedan antalet kanaler jag får tillgång tlll råkar vara stort är en annan sak. Det kommer så att säga på köpet.
Just nu ser jag f.ö. en dokumentär (True Crime) på Quest Red.
Att sedan antalet kanaler jag får tillgång tlll råkar vara stort är en annan sak. Det kommer så att säga på köpet.
Vad är det för fel att titta på linjär TV?
Finns ingen teknik som klarar samma bildkvalitet som den via satellit. 4K och även 8K med den kvalitet man vill uppnå med dessa tekniker är definitivt bäst via satellitsänd TV.
Marknätet däremot ger jag inte mycket för.
Finns ingen teknik som klarar samma bildkvalitet som den via satellit. 4K och även 8K med den kvalitet man vill uppnå med dessa tekniker är definitivt bäst via satellitsänd TV.
Marknätet däremot ger jag inte mycket för.
Husägare
· Västernorrland
· 2 495 inlägg
Fast i dessa ip-tv utbud ingår VoD dvs 1000-tals filmer och serier som uppdateras så fort de släpps. Linjär tv kolla man inte på. Inte konstigt att folk köper detta då man har inga valmöjligheter numer utan blir påtvingad 90% skit men du vill ha 10% av möjligheten.
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Rotavdraget höjs till 50 procent
Artikelkommentarer -
Dubbelt så dyr Husdröm i Södra Kverrestad
Artikelkommentarer -
Veganism - allmän diskussion
Artikelkommentarer -
Byggnadsvårdar tjugotalshus i skånska Grönalund – Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Badrumsrenovering slutade med prisavdrag på 411 300 kronor – vattenskada hos grannen
Artikelkommentarer