useless useless skrev:
Att sitta kväll efter kväll och umgås med bekanta, barn och barnbarn? Har folk inget annat att göra?
Internetforum!
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Heij83
De stora aktörerna måste tänka om.
Jag hade viaplay sportpaket och det som intresserade mig var F1 och Championsleuge men helt plötsligt fick man ett Mail.
-Grattis nu får du tillgång till både PL och NHL så nu dubblerar vi månadskostnaden.

Om streamingtjänsterna hade varit lite mer lyhörda och skapat personligt utbud. Jag klickar i det jag vill se för ett pris så tror jag att fler hade varit villiga att betala inte all världens jävla ointressant sport för massa 1000kr
Tror det är framförallt sport detta är ett stort problem med.
 
  • Gilla
maxmsm och 18 till
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
De stora aktörerna måste tänka om.
Jag hade viaplay sportpaket och det som intresserade mig var F1 och Championsleuge men helt plötsligt fick man ett Mail.
-Grattis nu får du tillgång till både PL och NHL så nu dubblerar vi månadskostnaden.

Om streamingtjänsterna hade varit lite mer lyhörda och skapat personligt utbud. Jag klickar i det jag vill se för ett pris så tror jag att fler hade varit villiga att betala inte all världens jävla ointressant sport för massa 1000kr
Tror det är framförallt sport detta är ett stort problem med.
Helt enig,

Jag vill se på Hockeyallsvenskan, mer specifikt Södertälje SK. Jag har tid och möjlighet att se kanske 1-2 matcher i månaden. Enda legala möjligheten är TV4-play+ Sport Total för 549 kr`månad.

Jag får då:

SHL
HockeyAllsvenskan
Allsvenskan & Superettan från discovery+
UEFA Champions League
Serie A & LaLiga
Svenska Cupen
Alla Sveriges herrlandskamper i fotboll från Viaplay
NFL, NBA, WRC, SDHL och mycket mer
18 TV-kanaler*

Inget av detta kommer jag titta på...

Svårt att motivera den utgiften och väldigt lätt att gå på IPTV. MEN, jag vill inte stödja de krafter som står bakom IPTV och får således inte se mitt SSK.

TV4 hade lätt fått 200 kronor av mig för att jag skulle få tillgång till endast SSK men nu blir det 0:-.
 
  • Gilla
flexcom och 14 till
  • Laddar…
Efter att ha varit utan linjär tv några år så är det fantastiskt att få ha det igen. Många ganska bra program som man missar för att man annars bara skall ha det bästa roligaste och värsta osv.

Nu får man faktiskt anpassa sig lite efter sändningstid och även hittar film och annat som man aldrig kommit på att söka efter på streamingtjänster.

Det här med att man hela tiden skall maxa upplevelsen och känner sig berättigad att göra så är inte hälsosamt. Känner det själv och ser det på mina barn. Attentionspan väldigt lågt….
 
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Heij83
Helt enig med dig, vill inte heller gynna kriminelle IP-TV leverantörer eller för den delen kriminella streamingtjänster.

Men jag förstår verkligen varför folk skaffat IP-TV
Streamingtjänsterna tar död på sig själv.
 
  • Gilla
StaBen och 5 till
  • Laddar…
IP tv behöver ju inte vara kriminellt!

För mig är just nu linjär via teliaplus. Då har jag kanaler men i en app via Apple TV. Sjukt smidigt men ändå TV som det skall vara.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Hänger inte med i det hela. Att sitta kväll efter kväll eller 24/7 och titta på en skärm. Har inte folk annat att göra än bara titta på TV . Har igen TV, klev av när den blev digital, men åkte på avgift när våran stat fick igenom obligatorisk med hjälp av Radotjänst som sa att vi förlorar massor av pengar när många inte ville ha det normala utbutet från Sverigs TV. Man kan inte förlora det man inte har. Nu efter sen TV försvann i vårt hem, så har den sociala biten ökat med 90% . Träffas och umgås med bekanta och barn/barn och har et härligt liv. Nu på hösten/vinter blir det lite mindre av den sorten. Just nu inget av värde att vara ute i naturen.
Så det blir liksom till och från på forumet nu, att försök hjälpa någon med problem. Lite för mycket just nu, men inte en massa av egen släkt som vill ha hjälp eller besök just för tillfället. Men baken är som baken delad och inget fel i det, men inte för oss.
Att jag blir triggad av såna här extremt egocentriska inlägg är väl bara att erkänna.

För väldigt många är tv'n en livslina och något som höjer livskvaliteten till åtminstone dräglig. Folk med annan härkomst har redan nämnts flera gånger men ensamheten är tråkigt nog väldigt utbredd och för den som är drabbad av ensamhet kan tv'n i vissa fall bokstavligen vara det som gör att man håller sig vid liv. Huruvida tv'n är en rimlig långsiktig lösning på problemet med ensamhet är en helt annan diskussion. Det finns många fler exempel på situationer och sammanhang där tv'n faktiskt spelar en viktig roll.

Så att du inte hänger med i det hela säger mig att du kanske bör försöka öppna dina ögon, vidga dina vyer något.
 
  • Gilla
  • Älska
MichelleW och 12 till
  • Laddar…
kisumisu
J JohanLun skrev:
Å andra sidan håller ju som sagt både Viaplay och TV4 på att gå i putten... Sverige är kanske för litet för egna kanaler?

Är Viaplay och tv3 mfl fortfarande samma bolag?

Jag har för mig dessa kanaler ett tag var okodade och helt reklamfinansierade?
Bra fråga. Skulle tro det samma bolag.

Det var längesen 1994-1996 nåt dessa var okodade.
Den tiden hävdades det att kodning handlade om att man kunde se kanalerna utomlands.

Men nu är även marknätet digitaliserad och når inte hela europa, så den bortförklaringen gäller inte längre.

Svårt tro Sverige är för litet då det i Finland visas okodat liknande kanaler som kanal 5 (är tom samma ägare).
Min teori är att svenskarna gärna betalar för tv och att kabelnäten är mer utbredda i Sverige och många BRF och Hyresbolag kör kollektiv tvångsanslutning där alla med och betalar och en viss basic paket ingår.

Webbsida med finska TV-kanaler, användargränssnitt, logotyper, menyn "TV-KANAVAT", mobil vy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av webbsida som visar finska HD-TV-kanaler och kanalpaket på en mobil enhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En webbsida visar en lista över tv-kanaler såsom TLC, National Geographic och andra logotyper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av webbsida som visar en samling finska TV-kanalers logotyper och namn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Enda kanalen här som är kodad är Mtv Max, tom TLC och National Geographic är okodade kanaler i Finland.
 
Redigerat:
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Att jag blir triggad av såna här extremt egocentriska inlägg är väl bara att erkänna.

För väldigt många är tv'n en livslina och något som höjer livskvaliteten till åtminstone dräglig. Folk med annan härkomst har redan nämnts flera gånger men ensamheten är tråkigt nog väldigt utbredd och för den som är drabbad av ensamhet kan tv'n i vissa fall bokstavligen vara det som gör att man håller sig vid liv. Huruvida tv'n är en rimlig långsiktig lösning på problemet med ensamhet är en helt annan diskussion. Det finns många fler exempel på situationer och sammanhang där tv'n faktiskt spelar en viktig roll.

Så att du inte hänger med i det hela säger mig att du kanske bör försöka öppna dina ögon, vidga dina vyer något.
Vem?
 
Lika för mig men annat lag och annan liga 🙂
Provade iptv för drygt 200/mån men tyckte inte det funkade nåt vidare, men det var ju 10000 kanaler.
Men jag skulle gärna betala 150-200/match
 
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Råkade bli en särskrivning
 
  • Wow
Jockebanan
  • Laddar…
57 kanaler räcker i alla fall inte.

 
  • Gilla
  • Ledsen
malg01 och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Lika för mig men annat lag och annan liga 🙂
Provade iptv för drygt 200/mån men tyckte inte det funkade nåt vidare, men det var ju 10000 kanaler.
Men jag skulle gärna betala 150-200/match
I SHL får ju iaf klubben en jäkla massa pengar från TV-avtalet...

Det blir nog ett återtåg för knäckegänget för eller senare.... 😬
 
J jonaserik skrev:
Det finns även egentid här i världen och det är inte att se på TV. Så den kommentaren kan du nog vara utan
Problemet är att du likställer många TV-kanaler med att man tillbringar mycket tid vid TV'n.
En absolut majoritet köper inte 1000 kanaler för att ha TV-tittande som heltidssyssla. Man kanske är intresserad av tre kanaler, men måste köpa tre kanalpaket från olika leverantörer och får 1000 ointressanta kanaler på köpet.
 
  • Gilla
Ulf Peter och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Problemet är att du likställer många TV-kanaler med att man tillbringar mycket tid vid TV'n.
En absolut majoritet köper inte 1000 kanaler för att ha TV-tittande som heltidssyssla. Man kanske är intresserad av tre kanaler, men måste köpa tre kanalpaket från olika leverantörer och får 1000 ointressanta kanaler på köpet.
Det stora problemet är att han definierar "egentid". Jag vet många föräldrar som anser att slötitta på tv i allra högsta grad är egentid. Egocentrism som jag redan varit inne på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.