858 414 läst · 17 905 svar
858k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Sluta sprid dynga, antivaxx-propaganda, och konspirationsteorier då? Lätt som en plättjävel!Blodsoppen skrev:
Du verkar vara en av de som tror att du ska ha rätt att ha vilken åsikt som helst utan att riskera att bli kritiserad för den. Så fungerar inte världen. Möjligtvis någon sluten grupp på facebook.
Det handlar nog inte om ifrågasättandet, det handlar mer om när man påstår saker som helt enkelt inte stämmer. Det bli ju lite konstigt i längden.M mickef skrev:
Det är dom vaxxinerade som får biverkningar pga dem som inte vaxxinerat sig, det är sanning nu för det står på pub-med...B b8q skrev:
Covid 19 vaccines and the misinterpretation of perceived side effects clarity on the safety of vaccines - PMC (nih.gov)
Saker som inte stämmer kan naturligtvis tillrättaläggas men hyser man åsikter typ svaren till frågorna i den här enkäten bombarderas man med allt från sannolikhetsläror till idiotförklaringar.Nissens skrev:
Antivaxxers skapar alltså mer biverkningar än själva vaccinen.Borgir skrev:
"A mini review of published literature has been conducted and found that mental stress clearly causes vasoconstriction and arterial constriction of the blood vessels. Therefore, if subjects are panicked, concerned, stressed or scared of the vaccination, their arteries will constrict and become smaller in and around the time of receiving the vaccine. This biological mechanism (the constriction of veins, arteries and vessels under mental stress) is the most likely cause for where there has been blood clots, strokes, heart attacks, dizziness, fainting, blurred vision, loss of smell and taste that may have been experienced shortly after vaccine administration. The extreme mental stress of the patient could most likely be attributed to the fear mongering and scare tactics used by various anti-vaccination groups."
Ja, du skrev ju i #17449 och #17571 att du inte fick ha din åsikt eftersom du då blev attackerad och eftersom jag blir attackerad när jag framför min åsikt så innebär det i så fall att jag inte får ha min åsikt. Således oavsett vad för åsikt man har, får man inte framföra den eftersom man blir attackerad.Blodsoppen skrev:
Själv tycker jag som sagt att man får skriva godtycklig åsikt men får förvänta sig att bli ifrågasatt.
Jag tror du missförstod mitt svar. Jag menade att det från min sida inte förekommer några nedsättande skällsord. Om du nu inte tycker att sprutor istället för vaccin är ett skällsordBirgitS skrev:
Ja, du skrev ju i #17449 och #17571 att du inte fick ha din åsikt eftersom du då blev attackerad och eftersom jag blir attackerad när jag framför min åsikt så innebär det i så fall att jag inte får ha min åsikt. Således oavsett vad för åsikt man har, får man inte framföra den eftersom man blir attackerad.
Själv tycker jag som sagt att man får skriva godtycklig åsikt men får förvänta sig att bli ifrågasatt.
Att du avhåller dig från attacker betyder ju inte att alla med liknande åsikter gör det och antingen så innebär attacker att man inte får skriva här eller så får man skriva. Du får bestämma dig.Blodsoppen skrev:
Att tacka B-coy och tank77 för att de skriver samtidigt som de vräker ur sig olika påhopp är i alla fall inte att vara neutral i attackeringsfrågan utan då verkar det ju verkligen som att du tycker att det är rätt av dem att attackera andra.
T.ex. inlägg #17376 är väl också att attackera de som har en annan åsikt så jag håller inte med om att du aldrig attackerar andra. Som jag ser det typ samma som att säga att någon sprider dynga (inte heller ett skällsord).
Jo nu ökar ju covid-smittan igen och jag hoppas vi tänker på våra gamla och att de fått sitt vaccin!
Sen vet man att man är genetiskt stark så spelar det ju mindre roll om man vaccinerar sig eller ej.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...korapporter/aktuell-veckorapport-om-covid-19/
Sen vet man att man är genetiskt stark så spelar det ju mindre roll om man vaccinerar sig eller ej.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...korapporter/aktuell-veckorapport-om-covid-19/
Som sagt, påstår man ständigt sådant som bevisligen är felaktigt så blir det ju många mothugg.M mickef skrev: