Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
T tank77 skrev:
Blodsoppen: Ge upp bara, provaxxarna eller lägervakterna som jag kallar dom för kommer aldrig att ge sig, inte ens om Gud själv hade motbevisat dom så hade dom inte vikit en tum från sin tro. Dom hade passat perfekt i någon galen sekt med sitt beteende.

Själv är jag inte mot traditionella vacciner men inte fan att jag tänker ta ett oprövat vaccin mot en förkylning, löjeväckande ju. Jag hade inte ens tagit ett utprövat vaccin mot Covid-19 då jag inte ser en sketen förkylning som något farligt och särskilt inte en sådan harmlös förkylning som Covid-19 var och är för friska och hälsosamma människor. Har fortfarande inte haft Covid-19 och har jobbat och varit ute i allmänheten som vanligt hela tiden och aldrig använt munskydd eller handsprit medans bekanta som har tagit vaccinet haft både biverkningar och haft Covid-19 ett flertal gånger efter sin tagna sprutor.

0.08% i världen alltså 6.6 miljoner av 8 miljarder människor har dött av Covid-19 och då är det högt räknat många har räknats in i statistiken även om man har dött "med" Covid-19 och inte bara "av" Covid-19.

[länk]
Gud kan inte bevisa något för gud finns inte. Bevisa gärna motsatsen.
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
För att de ska sitta i samma skit upp till öron som hon. Då känns det lättare för henne.
Lögn
B B-coy skrev:
Mentaliteten är:"Det gör inget att min bil är trasig så länge grannens också går sönder. Det spelar ingen roll att jag skulle kunna ha nytta av grannens fungerande bil. Huvudsaken är att vi båda har det lika jävligt. Då känns det bra."
Lögn
B B-coy skrev:
Hon lider av biverkningar men intalar sig att det är ålderskrämpor.
Lögn
B B-coy skrev:
Den som inte tagit den femte dosen är en antivaxxer.
Lögn
B B-coy skrev:
Det är ni med bara fyra doser som gör att pandemin aldrig tar slut.
Lögn
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ingen som vet vad som utlöste Salmings Asl. Ponera att det skulle vara som så att det vore på grund av Covid sprutorna. Vore det inte fruktansvärt hemskt?
Vad är Asl för sjukdom?
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ingen som vet vad som utlöste Salmings Asl. Ponera att det skulle vara som så att det vore på grund av Covid sprutorna. Vore det inte fruktansvärt hemskt?
Ponera att det skulle vara som så att det vore på grund av covidsjukdom. Vore det inte fruktansvärt hemskt?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
 
  • Haha
  • Wow
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
K Klacken skrev:
Vad är Asl för sjukdom?
Förlåt Als.
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Jo, det är tillåtet med vilka åsikter man vill tycker jag.

Är det du som inte är anhängare av åsikts- och yttrandefrihet?
I alla fall för du ditt bästa för att verka i den riktningen.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
Du avslöjar mer o mer vilken typ av människa du är!
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
Jag tycker tvärtom att det är en ganska sansad diskussion här.
 
K
B B-coy skrev:
Du är upprörd. Det är dina känslor som talar och därför tar jag inte åt mig när du kallar mig för "figur".
Men jag håller med dig ang vaccinering. Det vore nog det bästa om du aldrig vaccinerade dig mot något...
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Men jag håller med dig ang vaccinering. Det vore nog det bästa om du aldrig vaccinerade dig mot något...
Försent, tog alla sen jag föddes till nu.
Du missförstår mig en aning. Jag är inte antivaxxer generellt. Jag är selektiv antivaxxer. Man kan nog säga en antimRNAvaxxer.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
T
timmelstad timmelstad skrev:
Gud kan inte bevisa något för gud finns inte. Bevisa gärna motsatsen.
Tja, själv är jag ateist och gick ur svenska kyrkan för 20 år sedan.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
Ja, det finns ju tyvärr faktaförnekare och konspirationsteoretiker även där.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
B b8q skrev:
Ja, det finns ju tyvärr faktaförnekare och konspirationsteoretiker även där.
Du säger i princip att så länge du tycker som mig så är det bra. Tycker du något annat så är du faktaförnekare och konspirationsteoretiker.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
Det enda som händer när man uttrycker saker som är objektivt felaktiga eller vilseledande är att någon påpekar det felaktiga och vilseledande SAMT förklarar varför det är felaktigt och vilseledande.

Det är inte samma sak som att det inte är tillåtet. Man får helt enkelt vara beredd på att bli granskad och ifrågasatt om man publicerar något på ett diskussionsforum på internet.

Grattis till att ha uppfyllt Godwins lag för övrigt.
 
  • Älska
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.