817 236 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Du är medveten om att det är väldigt B att länka till videos som ingen tänker titta på? Har man sett en konspirationsteori, så räcker det rätt långt, det är meningslöst med mer.Blodsoppen skrev:
Den som vill informera sig ordentligt gör det via text, där man kan gå tillbaka i texten, och begrunda det som står, istället för att bli manipulerad genom de tekniker som finns runt filmmakeri/reklamfilm. Är dessutom videon på ett utländskt språk, så ökar risken att tittaren inte riktigt uppfattar allt som sägs.
Om du vill argumentera för, eller emot något, så ta lite tid på dig, och skriv med egna ord, vad det är du vill säga.
Förstärk/underbygg det du vill säga med en länk till vederhäftig källa, alltså en saklig källa, forskningsrapport, officiell statistik eller liknande.
Innan du trycker på "skicka" knappen, läs igenom en gång eller två, och tänk igenom om andra förstår vad menar.
Väldigt moget av dig att kalla något "b". Även att vara säker på att filmen är en vad du kallar konspirationsteori. Ett tydligt exempel på att ni som så fanatiskt förespråkar dessa sprutor är livrädda för att ni gjorde fel val när ni lät er injiceras av detta exprimentvaccin.S skogaliten skrev:Du är medveten om att det är väldigt B att länka till videos som ingen tänker titta på? Har man sett en konspirationsteori, så räcker det rätt långt, det är meningslöst med mer.
Den som vill informera sig ordentligt gör det via text, där man kan gå tillbaka i texten, och begrunda det som står, istället för att bli manipulerad genom de tekniker som finns runt filmmakeri/reklamfilm. Är dessutom videon på ett utländskt språk, så ökar risken att tittaren inte riktigt uppfattar allt som sägs.
Om du vill argumentera för, eller emot något, så ta lite tid på dig, och skriv med egna ord, vad det är du vill säga.
Förstärk/underbygg det du vill säga med en länk till vederhäftig källa, alltså en saklig källa, forskningsrapport, officiell statistik eller liknande.
Innan du trycker på "skicka" knappen, läs igenom en gång eller två, och tänk igenom om andra förstår vad menar.
Jag drev ju att filmen inte var till för sådana med din åsikt, utan för andra som har lite öppna ögon.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Återigen personangrepp som går alldeles utmärkt att vända på:Blodsoppen skrev:
Ett tydligt exempel på att ni som så fanatiskt förespråkar hur farligt vaccinet är också är livrädda för att ni gjorde fel val när ni valde att inte vaccinera er.
Noterar också hur du väljer ord som just är till för att förnedra och framhäva farligheten, dvs. sprutor, injicera och experimentvaccin. Uppenbar brist på sakargument utan allt handlar om känslor.
Du verkar vara den räddaste av alla som förmedlar en massa dynga. Vilken guru är det som använder dig? Ni som kallar er "vakna" verkar inte ha en enda egen tanke, utan ni bara upprepar vad som redan finns på random antivaxsida på nätet.Blodsoppen skrev:Väldigt moget av dig att kalla något "b". Även att vara säker på att filmen är en vad du kallar konspirationsteori. Ett tydligt exempel på att ni som så fanatiskt förespråkar dessa sprutor är livrädda för att ni gjorde fel val när ni lät er injiceras av detta exprimentvaccin.
Jag drev ju att filmen inte var till för sådana med din åsikt, utan för andra som har lite öppna ögon.
Som jag tidigare nämnt. Jag har ingenting att förlora på att ha fel.BirgitS skrev:Återigen personangrepp som går alldeles utmärkt att vända på:
Ett tydligt exempel på att ni som så fanatiskt förespråkar hur farligt vaccinet är också är livrädda för att ni gjorde fel val när ni valde att inte vaccinera er.
Noterar också hur du väljer ord som just är till för att förnedra och framhäva farligheten, dvs. sprutor, injicera och experimentvaccin. Uppenbar brist på sakargument utan allt handlar om känslor.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Jag trodde att jag förstod, att båda fallen är en typ av forskning, men BirgitS hävdar tydligen att så är det inte och som du förtydligade i ditt inlägg.B b8q skrev:
Sen ska tilläggas att Texan efterlyste konspiratörer i sitt svar, dvs de som utgår från data som bekräftar sina teser och att BirgitS svarade med en uppläxning om forskningsregler.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Du skrev:Blodsoppen skrev:
Jag tror inte att covidvaccinet är det bästa som hänt mänskligheten.Blodsoppen skrev:
Så du anser helt klart att den var avsedd för t.ex. mig och skogaliten.
Om du skriver saker som du inte menar så är det inte jag som är dum utan du.
Du förstår exakt vad jag menar. Men då jag verkar ha trampat på en öm tå så går du in på petitesser.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Hur ska någon här veta om du någonsin menar vad du skriver om du ibland skriver saker du inte menar?Blodsoppen skrev:
Antingen ska vi tro jämnt att du menar vad du skriver eller så ska vi aldrig tro att du menar vad du skriver. Vi kan inte hålla på med gissningslekar och gissa oss till vad du menar hela tiden. Gissar man kan man ju komma fram till att du är dummare än vad du är.
Det är enkelt, skriv vad du menar så vet alla vad du menar i stället för att gissa vad du menar.Eller är det så att du inte vill bli tagen på allvar?
För det är ett alternativ också, dvs. att vi anser att du hela tiden håller på och skojar om allt.
Det gäller förstås även @mickef som också brukar komma med meningar där man får gissa vad han menar, vilket har påpekats tidigare några gånger.
Blodsoppen: Ge upp bara, provaxxarna eller lägervakterna som jag kallar dom för kommer aldrig att ge sig, inte ens om Gud själv hade motbevisat dom så hade dom inte vikit en tum från sin tro. Dom hade passat perfekt i någon galen sekt med sitt beteende.
Själv är jag inte mot traditionella vacciner men inte fan att jag tänker ta ett oprövat vaccin mot en förkylning, löjeväckande ju. Jag hade inte ens tagit ett utprövat vaccin mot Covid-19 då jag inte ser en sketen förkylning som något farligt och särskilt inte en sådan harmlös förkylning som Covid-19 var och är för friska och hälsosamma människor. Har fortfarande inte haft Covid-19 och har jobbat och varit ute i allmänheten som vanligt hela tiden och aldrig använt munskydd eller handsprit medans bekanta som har tagit vaccinet haft både biverkningar och haft Covid-19 ett flertal gånger efter sin tagna sprutor.
0.08% i världen alltså 6.6 miljoner av 8 miljarder människor har dött av Covid-19 och då är det högt räknat många har räknats in i statistiken även om man har dött "med" Covid-19 och inte bara "av" Covid-19.
https://www.google.com/search?q=cov...7j0i22i30l9.7175j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Själv är jag inte mot traditionella vacciner men inte fan att jag tänker ta ett oprövat vaccin mot en förkylning, löjeväckande ju. Jag hade inte ens tagit ett utprövat vaccin mot Covid-19 då jag inte ser en sketen förkylning som något farligt och särskilt inte en sådan harmlös förkylning som Covid-19 var och är för friska och hälsosamma människor. Har fortfarande inte haft Covid-19 och har jobbat och varit ute i allmänheten som vanligt hela tiden och aldrig använt munskydd eller handsprit medans bekanta som har tagit vaccinet haft både biverkningar och haft Covid-19 ett flertal gånger efter sin tagna sprutor.
0.08% i världen alltså 6.6 miljoner av 8 miljarder människor har dött av Covid-19 och då är det högt räknat många har räknats in i statistiken även om man har dött "med" Covid-19 och inte bara "av" Covid-19.
https://www.google.com/search?q=cov...7j0i22i30l9.7175j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8