Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS
T Texan skrev:
Jahapp, bara att vänta då på att det finns någon som mot förmodan vill se problemen och ta fram data som stödjer dessa konspirationer...
Grundläggande kunskap gällande forskning:
Man tar inte fram data som stödjer en teori utan forskning går till så att man undersöker en sak och resultatet visar om en hypotes stämmer eller är felaktig.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Grundläggande kunskap gällande forskning:
Man tar inte fram data som stödjer en teori utan forskning går till så att man undersöker en sak och resultatet visar om en hypotes stämmer eller är felaktig.
Vad är skillnaden mellan "data som stöder en teori" och "resultat som stöder en hypotes"?

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Du får läsa igen, för det var verkligen inte det hon skrev.

• Gilla
  • Haha
RoAd och 5 till
  • Laddar…
@Texan
Skulle du vilja förklara vad som var så roligt med det jag skrev?

L Lilak skrev:
Du får läsa igen, för det var verkligen inte det hon skrev.
Vad missade jag?

L Lilak skrev:
@Texan
Skulle du vilja förklara vad som var så roligt med det jag skrev?
Det är kul bara! :crysmile:

T Texan skrev:
Jahapp, bara att vänta då på att det finns någon som mot förmodan vill se problemen och ta fram data som stödjer dessa konspirationer...
Det var ju det han gjorde, eller? Men varje gång det görs så kommer man efter 7 minuter fram till att datan som behövdes bara höll för en granskning om man kisade, tittade mot solen och blundade med ena ögat samtidigt som man hoppade runt på ett ben.

Verkar det inte till slut rimligare att det är din övertygelse som behöver omprövas än att någon ska hitta magiskt data som inte verkar finnas?

Jag har aldrig riktigt förstått poängen med att hoppa på det minst sannolika tåget, men det verkar attrahera dig och andra. De gånger jag har orkat ge mig in i mer detaljerade diskussioner om frågan, oavsett ämne, har det ganska snabbt visat sig att grundläggande förståelse för statistik och orsakssamband saknas hos den jag diskuterar med, snarare än att vi tycker olika.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 10 till
  • Laddar…
T Texan skrev:
Det är ju EXAKT det Malhotra har gjort..

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nu blev det fart i tråden! :crysmile:
Att narrativet skyddas av väktare är föga överraskande!

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
M mickef skrev:
Vad missade jag?
@BirgitS skrev "resultatet visar om en hypotes stämmer eller är felaktig", och du skrev "resultat som stöder en hypotes". De två citaten har inte samma betydelse!

Om du vill förstå skillnaden, får du själv läsa de tills du ser den.

• Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
@BirgitS skrev "resultatet visar om en hypotes stämmer eller är felaktig", och du skrev "resultat som stöder en hypotes". De två citaten har inte samma betydelse!

Om du vill förstå skillnaden, får du själv läsa de tills du ser den.
Det första citatet ingår inte i min frågeställning.

M mickef skrev:
Det första citatet ingår inte i min frågeställning.
Du skrev "Vad är skillnaden mellan "data som stöder en teori" och "resultat som stöder en hypotes"?
Varifrån kommer det andra citatet i din fråga?

L Lilak skrev:
Du skrev "Vad är skillnaden mellan "data som stöder en teori" och "resultat som stöder en hypotes"?
Varifrån kommer det andra citatet i din fråga?
Jag har inte citera ngn, det är mitt eget citat.

• Wow
RoAd
  • Laddar…
BirgitS
T Texan skrev:
Nu blev det fart i tråden! :crysmile:
Att narrativet skyddas av väktare är föga överraskande!
Ditt narrativ verkar ha dig och några enstaka andra som väktare. Ni verkar vara rätt rädda, oroliga eller något liknande eftersom ni inte kan lägga covid och dess vaccin bakom er och gå vidare i livet utan det måste ältas då och då.

T Texan skrev:
Det är kul bara! :crysmile:
Är det lika kul om jag och några andra börjar skratta åt dina inlägg?
Eller ska vi kanske gråta åt dem eftersom de uppvisar sån brist på kunskap?

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag har inte citera ngn, det är mitt eget citat.
Du citerade mig i inlägg #17386. Vet du inte vad du gör?

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.