817 553 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Fair enough. Hur länge räknar du ett vaccin som ”oprövat” då? För tittar man bara på antalet som fått vaccin så är nog covid-vaccin de mest prövade av alla vaccin. Och ineffektivt skulle jag inte heller säga, med tanke på hur dödstalen sjönk direkt när massvaccination tog fart.Blodsoppen skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Det lär ha varit betydligt fler som testat Covid-vaccination än stelkrampsvaccination, så hur då får det till oprövade begriper jag inte. Hittepå och ineffektiva låter mer som en beskrivning av era argument..Blodsoppen skrev:
Hur lång tid det tar att prova ut ett vaccin beror på några olika faktorer:
1. Hur många som är beredda att delta i tester
2. Hur stor smittspridning som pågår för tillfället.
Om det är få som ställer upp i försök, så är det väl fullständigt logiskt att det tar längre tid att testa ut?
Om väldigt få smittas vid tillfället för testet (stelkramp smittar ju inte som Covid) så tar det längre tid att få ihop tillförlitlig data, det är också fullkomligt logiskt.
Att det tar längre tid, betyder inte att det blir bättre, fullkomligt logiskt.
Sen är det ju inte alla som tänker logiskt...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Jag tänker inte slösa min tid på att se en lång video men den som fick framföra sin åsikt är ju inte känd för att vilja komma med sanningar utan brukar vilja komma med uppseendeväckande påståenden för att promota sina böcker etc. för att tjäna mer pengar.Blodsoppen skrev:
Jag har inget att förlora om det skulle vara så att jag har fel i denna fråga.
Men ni är då jävla rädda att behöva erkänna att ni har blivit grundlurade i att ta dessa sprutor. Och svalt allt ni blivit matade med.
Men ni är då jävla rädda att behöva erkänna att ni har blivit grundlurade i att ta dessa sprutor. Och svalt allt ni blivit matade med.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Som sagt, inom 150 år lär de flesta (!) ha dött oavsett vaccination eller inte.Fairlane skrev:Exakt så.
Jag lever ett år efter första sprutan, vilket jag inte skulle göra enligt antivaxxarna. Kanske ligger gränsen nu vid två år?! Vi får se om det blir massdöd i Q1 bland vaccinerade. Annars är det kanske tre år, eller fyra etc. Inom 150 år lär nog alla ha dött, säkert pga Covid-vaccinationen.
Aseem Malhotra. Jahapp, ytterligare en konspirationsteoretiker som hävdar sensationella saker utan stöd i vetenskap och kör på "tro på mig inte samlade vetenskapen, här är min bok, köp den istället vettja"
Inadequate support: Malhotra’s claim that COVID-19 vaccines might do more harm than good is based on anecdotal evidence and low-quality studies—some of them disputed—that are insufficient to support his claim.
Cherry-picking: The article cited mainly studies suggesting a negative effect of COVID-19 vaccines, but didn’t acknowledge the wider body of evidence showing that the vaccines are safe and effective.
https://healthfeedback.org/claimrev...ms-about-benefits-risks-covid-19-vaccination/
Inadequate support: Malhotra’s claim that COVID-19 vaccines might do more harm than good is based on anecdotal evidence and low-quality studies—some of them disputed—that are insufficient to support his claim.
Cherry-picking: The article cited mainly studies suggesting a negative effect of COVID-19 vaccines, but didn’t acknowledge the wider body of evidence showing that the vaccines are safe and effective.
https://healthfeedback.org/claimrev...ms-about-benefits-risks-covid-19-vaccination/