Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag har tagit flertalet andra vaccin. Inte så länge sedan jag fick stelkramp spruta.
Det är riktiga vacciner som har provats fram under lång tid och på rätt sätt. Vacciner som fungerar och skyddar mot det som dom ska.
Till skillnad mot dessa oprövade, ineffektiva opålitliga hittepå vaccin.
Fair enough. Hur länge räknar du ett vaccin som ”oprövat” då? För tittar man bara på antalet som fått vaccin så är nog covid-vaccin de mest prövade av alla vaccin. Och ineffektivt skulle jag inte heller säga, med tanke på hur dödstalen sjönk direkt när massvaccination tog fart.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag har tagit flertalet andra vaccin. Inte så länge sedan jag fick stelkramp spruta.
Det är riktiga vacciner som har provats fram under lång tid och på rätt sätt. Vacciner som fungerar och skyddar mot det som dom ska.
Till skillnad mot dessa oprövade, ineffektiva opålitliga hittepå vaccin.
Det lär ha varit betydligt fler som testat Covid-vaccination än stelkrampsvaccination, så hur då får det till oprövade begriper jag inte. Hittepå och ineffektiva låter mer som en beskrivning av era argument..

Hur lång tid det tar att prova ut ett vaccin beror på några olika faktorer:
1. Hur många som är beredda att delta i tester
2. Hur stor smittspridning som pågår för tillfället.

Om det är få som ställer upp i försök, så är det väl fullständigt logiskt att det tar längre tid att testa ut?
Om väldigt få smittas vid tillfället för testet (stelkramp smittar ju inte som Covid) så tar det längre tid att få ihop tillförlitlig data, det är också fullkomligt logiskt.
Att det tar längre tid, betyder inte att det blir bättre, fullkomligt logiskt.

Sen är det ju inte alla som tänker logiskt...

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur lyder våra svar?
Bortförklaringar av innehållet i videon. Eller att den kommer från icke msm så den är inte trovärdig. Brukar vara något åt det hållet.

• Gilla
  • Haha
tank77 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Bortförklaringar av innehållet i videon. Eller att den kommer från icke msm så den är inte trovärdig. Brukar vara något åt det hållet.
Jag tänker inte slösa min tid på att se en lång video men den som fick framföra sin åsikt är ju inte känd för att vilja komma med sanningar utan brukar vilja komma med uppseendeväckande påståenden för att promota sina böcker etc. för att tjäna mer pengar.

• Gilla
  • Haha
vanpire och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
T Texan skrev:
Main Stream Media i England verkar vilja berätta sanningen... Hur länge kan svensk MSM hålla emot?
[media]
Vad klassas som mainstream media i detta sammanhang?

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tänker inte slösa min tid på att se en lång video men den som fick framföra sin åsikt är ju inte känd för att vilja komma med sanningar utan brukar vilja komma med uppseendeväckande påståenden för att promota sina böcker etc. för att tjäna mer pengar.
:rofl::crysmile:

• Gilla
Texan
  • Laddar…
Blodsoppen
Jag har inget att förlora om det skulle vara så att jag har fel i denna fråga.
Men ni är då jävla rädda att behöva erkänna att ni har blivit grundlurade i att ta dessa sprutor. Och svalt allt ni blivit matade med.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
Men ni är då jävla rädda att behöva erkänna att ni har blivit grundlurade i att ta dessa sprutor.
Nej, finns ju ingen anledning för oss att vara rädda.
Jag tror att det är du som är rädd för vad covid har ställt till med i din kropp, ökad risk för Alzheimers eller annat.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, finns ju ingen anledning för oss att vara rädda.
Jag tror att det är du som är rädd för vad covid har ställt till med i din kropp, ökad risk för Alzheimers eller annat.
Jag har inte haft Covid.
Och sjuk är jag tillräckligt, vill inte bli mer

BirgitS
Jag har inte haft Covid.
Och sjuk är jag tillräckligt, vill inte bli mer
Om du inte har haft covid så har du ju ingen aning om hur svårt sjuk du kommer att bli. Det låter ju minst sagt lite illavarslande att du har andra sjukdomar och ändå inte har vaccinerat dig.

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
Fairlane Fairlane skrev:
Exakt så.
Jag lever ett år efter första sprutan, vilket jag inte skulle göra enligt antivaxxarna. Kanske ligger gränsen nu vid två år?! Vi får se om det blir massdöd i Q1 bland vaccinerade. Annars är det kanske tre år, eller fyra etc. Inom 150 år lär nog alla ha dött, säkert pga Covid-vaccinationen. :thinking:;)
Som sagt, inom 150 år lär de flesta (!) ha dött oavsett vaccination eller inte.

Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Om du inte har haft covid så har du ju ingen aning om hur svårt sjuk du kommer att bli. Det låter ju minst sagt lite illavarslande att du har andra sjukdomar och ändå inte har vaccinerat dig.
Nu är du igång igen. Varför denna hets med att andra ska gå och vaccinera sig?

• Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
Nu är du igång igen. Varför denna hets med att andra ska gå och vaccinera sig?
Det där var väl ingen hets utan bara en still reflektion över din situation.

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Aseem Malhotra. Jahapp, ytterligare en konspirationsteoretiker som hävdar sensationella saker utan stöd i vetenskap och kör på "tro på mig inte samlade vetenskapen, här är min bok, köp den istället vettja"

Inadequate support: Malhotra’s claim that COVID-19 vaccines might do more harm than good is based on anecdotal evidence and low-quality studies—some of them disputed—that are insufficient to support his claim.
Cherry-picking: The article cited mainly studies suggesting a negative effect of COVID-19 vaccines, but didn’t acknowledge the wider body of evidence showing that the vaccines are safe and effective.

https://healthfeedback.org/claimrev...ms-about-benefits-risks-covid-19-vaccination/

• Gilla
  • Haha
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Aseem Malhotra. Jahapp, ytterligare en konspirationsteoretiker som hävdar sensationella saker utan stöd i vetenskap
Jahapp, bara att vänta då på att det finns någon som mot förmodan vill se problemen och ta fram data som stödjer dessa konspirationer...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.