816 917 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Antivaxxarna tröstar sig med att påstå det de påstår. De är medvetna om den ryska rouletten som utspelas i deras kroppar. Det är inget kul. Jag förstår dem. Därför kör de med det narrativet, de försöker desperat intala sig själva att allt är frid och fröjd.B B-coy skrev:
De antikroppar som du fick förra hösten (pre-omikron) skyddar ju dåligt mot omikron i längden så du kan mycket väl bli sjuk igen under vintern. Däremot höstens vaccin ger skydd mot omikronvarianter.B B-coy skrev:
Jag är inte rädd och andra vaccinerade är inte rädda så du har fel.B B-coy skrev:
Kan man ju säga till dig och de andra som tycker likadant också. Ni söker tröst i att ni tror att antikroppar bildade av sjukdom är bättre än antikroppar bildade av vaccin. Ni söker tröst i att tro att vaccinerade kommer att drabbas av framtida biverkningar fast man vet att covid orsakar skador som kommer att visa sig senare.B B-coy skrev:
Ja det är väl inte så många överhuvudtaget som blir 150 år gamla...Fairlane skrev:Absolut. Första informationen som kom från antivaxxrörelsen var att vi skulle dö inom ett år. Siffran har sen reviderats. Jag är dock övertygad om att antivaxxrörelsen kommer att få rätt till slut, när man lyft siffran tillräckligt mycket. Kanske blir det inom 150 år så komner alla stackars tokar som vaccinerade sig mot Covid-19 ha avlidit!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Exakt så.F frasen_36 skrev:
Jag lever ett år efter första sprutan, vilket jag inte skulle göra enligt antivaxxarna. Kanske ligger gränsen nu vid två år?! Vi får se om det blir massdöd i Q1 bland vaccinerade. Annars är det kanske tre år, eller fyra etc. Inom 150 år lär nog alla ha dött, säkert pga Covid-vaccinationen.
Din kropp kommer säkert må alldeles utmärkt sålänge du inte slutar ta boosters! Lär bli ett par stycken om du vill leva länge…Fairlane skrev:Exakt så.
Jag lever ett år efter första sprutan, vilket jag inte skulle göra enligt antivaxxarna. Kanske ligger gränsen nu vid två år?! Vi får se om det blir massdöd i Q1 bland vaccinerade. Annars är det kanske tre år, eller fyra etc. Inom 150 år lär nog alla ha dött, säkert pga Covid-vaccinationen.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
Jag förstår inte vad du menar?!T Texan skrev:
Måste jag ta boosters för att hålla kroppen frisk, i och med att jag börjat ta vaccin?
Om jag slutar riskerar jag att bli väldigt dålig, kanske dö?
De som inte tagit vaccinet klarar sig bättre?
Är det så det ska tolkas? Om ja, varför?
Det skulle vara intressant att veta om de aktiva vaccinskeptikerna här i tråden även är avogt inställda till vaccin mot TBE, Polio, Stelkramp, Hepatit, HPV och annat, eller om det bara är Covid-vaccin de är emot?
Och i såfall varför?
Tillägg: Troligen är ni bland de 40 (5 %) som svarade i trådens omröstning att ni inte tror på några vaccin alls och hellre låter naturen ha sin gång?
Och i såfall varför?
Tillägg: Troligen är ni bland de 40 (5 %) som svarade i trådens omröstning att ni inte tror på några vaccin alls och hellre låter naturen ha sin gång?
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Jag har tagit flertalet andra vaccin. Inte så länge sedan jag fick stelkramp spruta.B b8q skrev:
Det är riktiga vacciner som har provats fram under lång tid och på rätt sätt. Vacciner som fungerar och skyddar mot det som dom ska.
Till skillnad mot dessa oprövade, ineffektiva opålitliga hittepå vaccin.