Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
T Texan skrev:
Finansiering av läkemedelsverk, EMA, WHO m.fl. ska vara statsfinansierade.
Vem betalar för dem idag om det just inte är stater?
 
  • Gilla
Klacken och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Tja, spanska sjukan dödade 50 miljoner!
Ja, det är mycket tråkigt att man på den tiden inte kunde utveckla vaccin på mindre än ett år eftersom det var vågorna under år 2 och 3 som dödade de flesta. Tänk så många människoliv som hade kunnat räddas med vaccin.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 5 till
  • Laddar…
Nissens
T Texan skrev:
Det finns en del i denna tråd som litar blint på vetenskapen, tyvärr finns det pengar att tjäna på att vetenskapen belyser det som gynnar narrativet (den enda sanningen)
Tyvärr finns det människor i denna tråd som ignorerar vetenskap och fakta - och föredrar att blint tro på sina egna och andras fantasier och vanföreställningar…
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Texan och 7 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är mycket tråkigt att man på den tiden inte kunde utveckla vaccin på mindre än ett år eftersom det var vågorna under år 2 och 3 som dödade de flesta. Tänk så många människoliv som hade kunnat räddas med vaccin.
Att utveckla ett vaccin tar 10 kanske 15 år. Där har ingenting ändrats.
 
  • Haha
  • Gilla
Texan och 3 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Nu hittar du på egna saker igen, även om varje land hade vetat exakt hur många invånare det finns så hade det inte på verkat nämnvärt procentuellt så även om vi hade dubblat siffrorna och så stor felmarginal är det inte så hade den totala dödsiffran bara varit 0.2% istället.

Sluta bara........
Hur många allvarliga biverkningar och dödsfall är det från Vaccin? Procentuellt då alltså? Du är medveten att det är OFANTLIGT mycket mindre än av själva covid-relaterade dödsfall?
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
Det va ett evigt tjatande om "man får inte ha avvikande åsikter i denna tråd" från personer som babblar om det stupalöst. Uppenbarligen får man ju det för du är ju här sprider din dynga.
 
  • Gilla
Lilak och 8 till
  • Laddar…
Blodsoppen
T Tommynorskens skrev:
Det va ett evigt tjatande om "man får inte ha avvikande åsikter i denna tråd" från personer som babblar om det stupalöst. Uppenbarligen får man ju det för du är ju här sprider din dynga.
Det är ju klart att jag kan skriva det. Men vad jag menar är art då bli kallad för att sprida dynga, antivaxxer, konspirationsteoretiker m.m.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
T Tommynorskens skrev:
Det va ett evigt tjatande om "man får inte ha avvikande åsikter i denna tråd" från personer som babblar om det stupalöst. Uppenbarligen får man ju det för du är ju här sprider din dynga.
Blodsoppen uttrycker nog bara en känsla man får när man ifrågasätter gängse uppfattning om Covidvaccinet, då det ska förklaras, bespottas och överbevisas från alla håll. Exempelvis ditt inlägg här.
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Att utveckla ett vaccin tar 10 kanske 15 år. Där har ingenting ändrats.
Det beror ju på vad man menar med utvecklingstid. Man har hållit på och utveckla mRNA-vaccin sen 90-talet så det är ju mer än 20 år men det gick ju fort att anpassa till ett nytt virus.

Inte höll man på och utvecklade det första smittkoppsvaccinet i 10 år utan så fort man kom på idén att ha haft kokoppor skyddar mot att få smittkoppor så började man infektera folk med kokoppor.
Den förste i Storbritannien, som officiellt tillerkänts att medvetet ha ympat någon med kokoppor för att med gott resultat förhindra senare insjuknande i smittkoppor är bonden Benjamin Jesty som ympade sin familj som därmed undgick insjuknande vid ett pågående smittkoppsutbrott.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Smittkoppor#Vaccination
Observera där under pågående utbrott. Alltså ingen tid alls.

Så man kan verkligen inte generalisera till 10-15 år.
 
  • Gilla
Klacken och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ju klart att jag kan skriva det. Men vad jag menar är art då bli kallad för att sprida dynga, antivaxxer, konspirationsteoretiker m.m.
Man måste vilja förstå.
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ju klart att jag kan skriva det. Men vad jag menar är art då bli kallad för att sprida dynga, antivaxxer, konspirationsteoretiker m.m.
Och du menar att de som förespråkar vaccinering inte blir kallade en massa saker och utsätts för grova personangrepp?
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
T
BirgitS BirgitS skrev:
Och du menar att de som förespråkar vaccinering inte blir kallade en massa saker och utsätts för grova personangrepp?
Grova personangrepp? Vilka då? Är du fem år gammal som blir kränkt av minsta lilla, du kan inte ha det lätt i livet. Oj, det sista var väl ett grovt personangrepp då kanske enligt din måttstock.:p
 
  • Haha
  • Gilla
Klacken och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Grova personangrepp? Vilka då? Är du fem år gammal som blir kränkt av minsta lilla, du kan inte ha det lätt i livet. Oj, det sista var väl ett grovt personangrepp då kanske enligt din måttstock.:p
Det har funnits personangrepp i tråden som moderatorn har ansett grova och tagit bort. Det har inget med min åsikt att göra. Du är ju bara tramsig.
 
  • Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Att utveckla ett vaccin tar 10 kanske 15 år. Där har ingenting ändrats.
En sak som brukar ta tid är att testa och det beror inte på att man måste testa så länge utan på att man måste ha ett visst antal personer som är beredda att testa och man måste ha en tillräckligt stor smittspridning för att testerna ska bli meningsfulla. Saknas det frivilliga så drar det ut på tiden. Är smittspridningen väldigt låg så ger testet inget av förklarliga skäl.

Den har tron på att äldre vaccin testats under en längre tid och därför är säkrare är helt enkelt fel. Dels av de skäl som jag gett ovan och dels för att uppföljning inte sker 10-15 år efter, även om några tydligen tror det.

Med fler frivilliga kan man testa fler personer parallellt. Varför det skulle ge sämre resultat begriper jag inte.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 3 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Man måste vilja förstå.
Bara att sätta igång. Vi hindrar er inte.
 
  • Gilla
Texan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.