817 098 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Är det bara jag som ser hur @tank77 slår knut på sitt eget resonemang i sin ovilja att hålla med om någonting en "vaxxare" säger? Snacka om att vara känslostyrd.
I.e. Covid är bara en "förkylning" och därmed inte farlig.T tank77 skrev:
Fairlane skrev:
Hoppsan, en "förkylning" som dödat 10-tals miljoner runt om i världen. Inte så ofarligt längre?T tank77 skrev:
Spelar du dum på riktigt eller?R RoAd skrev:Är det bara jag som ser hur @tank77 slår knut på sitt eget resonemang i sin ovilja att hålla med om någonting en "vaxxare" säger? Snacka om att vara känslostyrd.
I.e. Covid är bara en "förkylning" och därmed inte farlig.
Hoppsan, en "förkylning" som dödat 10-tals miljoner runt om i världen. Inte så ofarligt längre?
Det är ju just det som är grejen att Covid-19 var och är så harmlös jämfört med till exempel spanska sjukan men det vill ni lägervakter inte erkänna, sorgligt för fan.
Nej, ni har gått dom rikas ärenden bara.
Vem av oss som är dum på riktigt vet jag inte om vi behöver gå in på. Jag har min åsikt i den frågan och du får förstås ha din. Jag kan i.a.f. läsa en vetenskaplig rapport och förstår enkel statistik.T tank77 skrev:
Det har hittills dött närmare 7 miljoner människor av Covid så jag vet inte om den är helt harmlös. Vi har dessutom snabbt fått fram vaccin och infört restriktioner vilket gör den siffran mycket lägre än den skulle varit utan.
Om du hade varit ansvarig för åtgärderna hade vi kanske tangerat spanska sjukan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Du verkar ha glömt bort tidslinjen!T Texan skrev:
När det började vaccineras i Sverige med parollen om att skydda andra så hade det vaccinerats i några månader i USA och Storbritannien och därmed så visste Fohm hur det hade gått i de länderna, dvs. smittspridningen hade minskat i grupper som var vaccinerade.
Alltså hade Fohm faktabakgrund när de började med den uppmaningen i Sverige. VSB!
Har ni fortfarande inte förstått skillnaden mellan att dö med Covid eller av Covid.R RoAd skrev:Är det bara jag som ser hur @tank77 slår knut på sitt eget resonemang i sin ovilja att hålla med om någonting en "vaxxare" säger? Snacka om att vara känslostyrd.
I.e. Covid är bara en "förkylning" och därmed inte farlig.
Hoppsan, en "förkylning" som dödat 10-tals miljoner runt om i världen. Inte så ofarligt längre?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Jo, det finns bara en sanning när det gäller många saker. Det finns bara en sanning gällande jordens form, om det har skett en månlandning, om covidvaccinerna har räddat liv etc.T Texan skrev:
Nej, det var en dansk studie som var tänkt att visa att munskyddsanvändning bland allmänheten skyddar dem från att bli smittade. Den studien kom fram till att det inte gick att se något sånt. Alltså en studie som kom fram till ett oväntat och oönskat svar.
Så du har fel.
De stiftelser i Sverige som har betalt ut mycket forskningspengar gällande covid under pandemin har inget att tjäna på vare sig det en studie kommer fram till resultat A eller B.
Så du har fel.
Statistik från verkligheten handlar inte heller om pengar. Sjukhusen rapporterar jämnt hur många som finns på IVA och varför så det har inte varit några pengar involverade i den statistiken. Socialstyrelsen och SCB håller alltid koll på hur många som avlider och av vad så det har inte varit några pengar involverade i den statistiken.
Så du har fel.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Jo, och det finns fortfarande statistik om just av covid.Blodsoppen skrev:
Under första vågen i Sverige var det fler som dog av covid än med covid. Under resten av 2020 var det tvärtom men på ett sånt sätt att det stort sett jämnade ut sig.
Ser man till hela världen så är det fler som har dött av covid än som har registrerats som döda med covid eftersom många länder saknar registrering av dödsfallsorsak.
Så frågan är vad du ville få fram med ditt påstående. Det verkar rätt meningslöst.
Nej felBirgitS skrev:Jo, och det finns fortfarande statistik om just av covid.
Under första vågen i Sverige var det fler som dog av covid än med covid. Under resten av 2020 var det tvärtom men på ett sånt sätt att det stort sett jämnade ut sig.
Ser man till hela världen så är det fler som har dött av covid än som har registrerats som döda med covid eftersom många länder saknar registrering av dödsfallsorsak.
Så frågan är vad du ville få fram med ditt påstående. Det verkar rätt meningslöst.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Vet du inte skillnaden mellan intäkter och "tjäna pengar" (vinst)?T tank77 skrev:Ja, läkemedelsbolagen har tjänat sinnessjuka pengar på att sälja ett vaccin mot en förkylning, genialt och dom rika har blivit ännu rikare på detta.
Under 2021 och första halvåret i år har de fyra läkemedelsbolagen Pfizer, Moderna, Johnson & Johnson och Astra Zeneca tillsammans haft intäkter på 96,1 miljarder dollar, över 1000 miljarder kronor, för sina vaccin mot covid-19
[länk]
Har du inte förstått att det kostade enormt med pengar att ta fram vaccinerna?
Nej, de rika har inte blivit rika på vaccinering. Vad skulle Wallenbergarna ha tjänat på det t.ex.?
Nej, covid är inte en förkylning eftersom den orsakar mycket fler dödsfall och mycket mer allvarlig sjukdom som kräver sjukhusvård. Hela hösten har det legat kring 400 på sjukhusen pga. covid. Det är inte så med förkylningarna under hösten fast de har varit typ 3 gånger vanligare än covid under hösten.