3 393 044 läst · 18 252 svar
3393k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tror inte att Festools Feststool ens hade kvalat in som fotpall... https://www.festool.com/Products/Pages/Product-Detail.aspx?pid=498967
Jag kan bara tacka! Och vilket skådespel jag förväntar mig...Ola C skrev:
//Ronnie
PS. Förstår att den där fåtöljen är ett kärleksbevis om något. Vet ju att ditt snickeri till ytan — om än inte till kvaliteten — inte är störst i Skåne. Ändå finns det plats för en fåtölj. Gött! DS.
Lärt mig Fusion 360 och ritat upp en spånstos som jag tänkt 3D-printa (eller @Frustrator har erbjudit sig att printa åt mig). Sketchup blev lite för mycket leksaksprogram för detta.
Fusion 360 är helt fantastiskt (än så länge) och gratis för icke-kommersiellt bruk.
Vad tror ni man behöver ha för väggtjocklek? Har ritat med 2mm nu.
Fusion 360 är helt fantastiskt (än så länge) och gratis för icke-kommersiellt bruk.
Vad tror ni man behöver ha för väggtjocklek? Har ritat med 2mm nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
God fortsättning!
Har varit hemma på gården och brottats med en massa snö.
Detta ledde till justering av winchfästet till ATVn
. Vinkeln blev bra och svetsen snygg. Så nu blir det lättare att höja plogen till rätt höjd.
Alltid massa mekande när man är hemma nu är problemet att garaget är ned packat pga renovering så är ett jävla letande.
Alltid skönt att ligga i smältvattnet och skruva
Han även med att isolera det som ska bli lilla garaget i husets gammal stalldel och börja med eldragningen.
Gick en hel pall...
Hade ju tänkt såga lite i skogen och få ned lite trä till snickeriet. Men det får bli nästa resa.
Nu hem till Stockholm och regn?
Over and out från Jormvattnet
Har varit hemma på gården och brottats med en massa snö.
Detta ledde till justering av winchfästet till ATVn
Logga in
Skapa konto
Alltid massa mekande när man är hemma nu är problemet att garaget är ned packat pga renovering så är ett jävla letande.
Logga in
Skapa konto
Han även med att isolera det som ska bli lilla garaget i husets gammal stalldel och börja med eldragningen.
Gick en hel pall...
Logga in
Skapa konto
Hade ju tänkt såga lite i skogen och få ned lite trä till snickeriet. Men det får bli nästa resa.
Nu hem till Stockholm och regn?
Over and out från Jormvattnet
Medlem
· Västerbotten
· 241 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Du använde förstås Panterklingan för 695 pedaler (+moms). Den går för övrigt att bryna upp för hand med rött diamantbryne efter rivningsarbeten. Det är tillräckligt med plats för sådana övningar i den klingan.
mvh Findus
mvh Findus