67 150 läst · 2 237 svar
67k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Öppet mål. Jag brukar inte stjäla godis från barn, men ditt såg för läckert ut.J jawen skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island_accident
Men. När jag tänker efter, så har det nog aldrig inträffat😀
Då får väl jag börja. Här är en presentation om rekrytering i Ryssland, som jag tog min info från:RoTe skrev:
Här är beskrivning av Rysslands återaktivering av gammal utrustning från Sovjettiden:
Här finns bekräftade (i form av bildbevis på) ryska fordonsförluster i kriget: https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html
Det torde utgöra ett golv för hur mycket som gått förlorat, eftersom det är högst osannolikt att varenda förstört fordon skulle ha fotodokumenterats.
Så, har du någon form av bevis för ditt uttalande?
Två för mig helt okända Youtubekanaler ger mig inte någon form av "bevis" för att du har rätt. Men du får absolut tro på vad du vill själv.K krfsm skrev:Då får väl jag börja. Här är en presentation om rekrytering i Ryssland, som jag tog min info från: [media](Gillar man powerpointpresentationer så finns det f.ö. en hel del intressant information från den kanalen, inte bara om Ukrainakriget.)
Här är beskrivning av Rysslands återaktivering av gammal utrustning från Sovjettiden: [media] (För er som inte orkar kolla, så har de alltså kontinuerligt köpt satellitfoton av ryska materiellager och räknat varenda pansarvagn, stridsfordon och artilleripjäs de kan hitta. För er som orkar kolla så finns det mycket intressant information om hur och vilken utrustning som använts, och skicket på det som finns kvar.)
Här finns bekräftade (i form av bildbevis på) ryska fordonsförluster i kriget: [länk]
Det torde utgöra ett golv för hur mycket som gått förlorat, eftersom det är högst osannolikt att varenda förstört fordon skulle ha fotodokumenterats.
Så, har du någon form av bevis för ditt uttalande?
Jag baserar mina åsikter på eget tänkande med input från många olika källor och det finns ingen vits att uppge dom här eftersom att du och andra likasinnade kommer skratta åt dom.
Jag är bara så otroligt fascinerad över att alla är tvärsäkra på att Ryssland förlorar, men dom förlorar ju aldrig...
Om Trump och Vance verkligen byter sida har vi ingen fot att sätta ner. Fattar du inte det? Är du ännu en tevespelande teoretiker som inte ens gjort lumpen men likt förbaskat utnämnt sig själv till militärstrateg?S Strontus skrev:
Putins "högernationalism", skitsnack, Putin är en tvättäkta Nazist.L lop3r skrev:Känner du inte till att USA mördar folk dagligen?
Jag gillar inte Putins högernationalism men landet har ju väldigt stor potential som en handelspartner. Massor av energi och metaller osv som Europa behöver, desutom en väg till Kina så att vi skulle kunna binda samman Europa och Kina med höghastighetståg, det kallar jag framtiden.
Eller du tycker att en framtid med Trump och hans heilande kompanjon låter trevligare?
Gör Anktestet på Putin och Hitler, så går nog sanningen upp tom. för dig.
Personangrepp, det lyfter verkligen debatten... Vilken bakgrund har du själv som militärstrateg som så säkert kan uttala dig om att vi inte kan det?Intet skrev:
Jo men de har ju klart fler soldater att sätta in för att främst skicka in granater i frontlinjen, sen tillverkas det hela tiden nya grantater mha KinaP Peter787 skrev:
Sen skulle nu trumpen dra in mer stöd som han flaggade för igår så ser det nog mycket mörkt ut för Ukraina.
https://edition.cnn.com/2024/04/12/politics/china-russia-support-weapons-manufacturing/index.html
Jag är helt farcinerad över denna kunskapsbank. Vad har du fått dessa uppgifter ifrån? Cornflakespaket? Fantastiskt. De kan tillverka moderna stridsflygplan men inte en kanon? Du är helt underbar!P Peter787 skrev:
Du har verkligen ingen koll på hur det fungerar i Ryssland med soldater som dör ?RoTe skrev:
Läs på lite, så du inte framstår som helt okunning eller kanske mest troligt, köpt Putins propaganda rakt av.