67 150 läst · 2 237 svar
67k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Alliera oss med Brics?L lop3r skrev:
Tycker du på fullt allvar att Ryssland är vägen mot fred och ömsesidig utveckling?
Känner du överhuvudtaget inte till att Ryssland mördar folk dagligen?
Känner du inte till att USA mördar folk dagligen?Fairlane skrev:
Jag gillar inte Putins högernationalism men landet har ju väldigt stor potential som en handelspartner. Massor av energi och metaller osv som Europa behöver, desutom en väg till Kina så att vi skulle kunna binda samman Europa och Kina med höghastighetståg, det kallar jag framtiden.
Eller du tycker att en framtid med Trump och hans heilande kompanjon låter trevligare?
Så du tror det på riktigt?RoTe skrev:
Nämn någonting Ryssland planerat 20+ år!
Det är ingen tillfällighet att Ryssland användande av stridsvagnar successivt har minskat rejält under sista 18 månaderna, dom har inte många % kvar helt enkelt.
Armata T14, som Ryssland redan sedan 2010 försökt få att "fungera", & hittills inte ens fått 4-5 stycken att fungera ens i parader.
Eller deras näst modernaste stridsvagn, som exploderar vid tornträff, för att hela magasinet ligger runt tornet.
Ta Tjernobyl, Kursk mm, så ser du precis vilken "planeringsgrad" Ryssana har.
Deras shortgame var ju att besegra Ukraina på tre dagar, hur bra det gick har vi ju sett... Deras longgame nu är ju att försöka vänta ut att väst viker ner sig igen som det gjort så många gånger innan, hjälpta av påverkansoperationer i väst hjälpta av nyttiga idioter, putinister mm.RoTe skrev:
Det finns short game och long game. Vi i väst planerar i bästa fall fyra år framåt sen kommer andra politiker och ändrar spelplanen. Kolla bara på kärnkraften som vi aldrig kommer bygga i Sverige. Ryssland planerar 20+ år framöver så lite förluster nu har dom inga problem med. Det är lustigt hur vi i väst är helt oförmögna att tänka utanför vår egen lilla bubbla.
Därför är det så viktigt att vi nu står upp för Ukraina och sätter ner foten den här gången! Hade vi gjort det redan 2014 så kanske vi hade sluppit det här kriget.
Du kunde inte besvara frågan?L lop3r skrev:
Jag ska ge dig ett svara på din fråga dock.
Jo jag är medveten om det och tycker inte det är bra, framförallt gillar jag inte dårarna som kommit till makten nu. Jag är dock inte att USA har angripit en grannstat. Jag ser inte att USA dagligen terrorbombar civilbefolkningen.
Så får du en ny chans:
Tycker du på fullt allvar att Ryssland är vägen mot fred och ömsesidig utveckling?
Återigen, om Ryssland nu är så illa ute, varför inte bara vinna kriget lite snabbt åt Ukraina då? Tror du väst på riktigt tänker sumpa en sån chans och i så fall varför? Det som sägs är hela tiden "lite till" "lite mer pengar" "lite mer vapen" men ingenting händer och merparten av det vi skickar till Ukraina kommer inte ens fram.J jawen skrev:Så du tror det på riktigt?
Nämn någonting Ryssland planerat 20+ år!
Det är ingen tillfällighet att Ryssland användande av stridsvagnar successivt har minskat rejält under sista 18 månaderna, dom har inte många % kvar helt enkelt.
Armata T14, som Ryssland redan sedan 2010 försökt få att "fungera", & hittills inte ens fått 4-5 stycken att fungera ens i parader.
Eller deras näst modernaste stridsvagn, som exploderar vid tornträff, för att hela magasinet ligger runt tornet.
Ta Tjernobyl, Kursk mm, så ser du precis vilken "planeringsgrad" Ryssana har.
Det är fantastiskt vilka experter vi har på detta krig, i lilla Sverige! Otroligt vilken kunskap det finns! Varför är inte kriget avslutat ännu med all expertis vi har, jag förstår inte! Vi vet ju bättre än alla andra länder inkl USA.S Strontus skrev:Deras shortgame var ju att besegra Ukraina på tre dagar, hur bra det gick har vi ju sett... Deras longgame nu är ju att försöka vänta ut att väst viker ner sig igen som det gjort så många gånger innan, hjälpta av påverkansoperationer i väst hjälpta av nyttiga idioter, putinister mm.
Därför är det så viktigt att vi nu står upp för Ukraina och sätter ner foten den här gången! Hade vi gjort det redan 2014 så kanske vi hade sluppit det här kriget.
För att Ryssland har gott om relativt fattiga minoriteter, och om man betalar dem tillräckligt mycket så är det värt det för dem att ta värvning. Just nu verkar priset vara ungefär två årslöner, och det verkar ha varit ett relativt stort inflöde på senare tid eftersom många hoppades att det skulle bli fredsavtal medan de utbildar sig. Om det inte händer, så kommer troligen färre anmäla sig och priset gå upp ännu mer.L lop3r skrev:
Det här går förstås inte att hålla på med utan bieffekter. Det eldar på den ryska ekonomin, eftersom det i praktiken är helikopterpengar. De har 10% inflation och 21% ränta.
Innan dess så dammsög man fängelserna på fångar som blev benådade mot att de åkte till Ukraina.
Inte för att vara sån, men du låter minst lika tvärsäker som någon annan i tråden. Har du t.ex. någon form av bevis för att merparten av det vi skickar inte ens kommer fram?RoTe skrev:
Dom har sökt folk/krigare i både Afrika, Asien & Sydamerika, som dom betalar för.L lop3r skrev:
Människor som oftast blir lurade att dom ska arbeta med logistiken, men väl på plast skjuts om dom inte krigar.
Sedan Nordkorea och högre & högre betalning till dom Ryssar som s.k "frivilligt" ska in i militären.
Belopp som ofta är 10 årslöner, men som inte så ofta betalas ut.
För att avtalet är för döda ryska soldaters familj ska få pengarna, men eftersom Ryssland skiter i alla sina döda som ligger & förmultnar, så kan dom skriva "saknad" för att lagligt slippa betala något till familjerna.
Det syns tydligt i dina kommentarer var du får dina villfarelser ifrån RoTe.RoTe skrev:
Det där är rena vanföreställningar producerade av väst för att vi ska kunna rättfärdiga det fortsatta skyfflandet av vapen och pengar rätt ner i ett svart korrumptionshål där mer än häflten försvinner innan dom ens hittat till Ukraina. Kriget är inget annat än politiskt från Rysslands håll och dom väljer så klart att få förluster så att de också kan rättfärdiga kriget för sin egen befolkning genom sin propaganda.
Det är ganska skrämmande hur många här tror att kriget är enkelt svart och vitt. Men så ser man ju hur många här som kallar världens mäktigaste man och världens smartaste man för okvädes ord och hittepånamn. Slående låg intelligensnivå.
Du kan inte tro på det där själv?? Herre gud...
Konton på RT, Signal och de andra dyngspridarställena antar jag är din huvudsakliga propagandakälla.