59 338 läst · 692 svar
59k läst
692 svar
Så ska hemmapularna stoppas!
Så kan det vara, men en lag är en lag och dessa ska man tydligen strunta i och det har jag med gjort men jag har åtminstone lärt mig något av mina misstag medans andra hävdar att ellagarna ska brytas gång på gångH Hochiha skrev:
Ja, det är inte olagligt att strunta i regler och lagar men då får man ta konsekvenserna utan att gråta!P Putte 9497 skrev:
276 inlägg och nu ska vi se hur många inlägg som raderas tills imorgon av moderatorerna.
Fråga på det: Är det olagligt att äga en elanläggning som är felinstallerad av någon behörig?M magnu skrev:
(Själv är jag helt klar med vilken av dessa två anläggningar jag vill äga...)
1. Hur stor andel av de som i sin profession pysslar med elinstallation har egen behörighet?P Putte 9497 skrev:
2. Hur stor andel pysslar med elinstallation under någon som har behörighet?
3. Hur många av de senare fulelar hemma hos sig själv eller någon annan på sin fritid?
Om jag får gissa själv så svarar jag:
1. Väldigt få.
2. Resten, dvs väldigt många.
3. Nästan alla.
Svar: ingen.j.erkers skrev:
1. Hur stor andel av de som i sin profession pysslar med elinstallation har egen behörighet?
2. Hur stor andel pysslar med elinstallation under någon som har behörighet?
3. Hur många av de senare fulelar hemma hos sig själv eller någon annan på sin fritid?
Om jag får gissa själv så svarar jag:
1. Väldigt få.
2. Resten, dvs väldigt många.
3. Nästan alla.
Det med behörighet förvann för nästa tio år sen.
Läs och Google lite sen återkom
Och frågan igen: Är det olagligt att äga en elanläggning som är felinstallerad av någon behörig?N N1Xe skrev:
(behörig/auktouriserad eller vad nu elskrået kallar det)
Du ber mig "Läs och Google lite sen återkom" men kan inte läsa mitt inlägg och svara på min enkla fråga " Är det olagligt att äga en elanläggning som är felinstallerad av någon behörig?" utan gnäller på min användning av behörig även om de allra flesta säkert förstår vad jag avser...