59 246 läst · 692 svar
59k läst
692 svar
Så ska hemmapularna stoppas!
Är det inte rätt många nu som konstaterat att kostnaden är inte ett problemet utan det är allt annat krångel i samband med att försöka få dit någon som vill ta på sig dessa minijobb? Snålhet har inget med det här att göra..P Putte 9497 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 870 inlägg
Nej, det tror jag inte. De flesta (och fler snarare än färre över tid skulle jag tro) prioriterar nog bra och säkra anläggningar högt. Men det är inte nödvändigtvis detsamma som att man tycker att det är rätt val att ta in elektriker till allt.P Putte 9497 skrev:
Undra vem som är trollet härFairlane skrev:
Fråga till er som tycker dagens regler är så bra, vad tycker ni om följande installationer:
[bild]
[bild]
[bild]
De är utförda av elinstallationsföretag. Åtminstone de senare två har även godkänt sin inkoppling enligt egenkontrollprogram (EKP som är en så lysande lösning, så att vem som helst på firman blir kvalificerad).
Nog för att det finns en och annan hempulare som kör usla installationer, men mycket sämre än det där är det nog sällan. Mycket bättre än det där är det nog däremot nästan alltid.
Och vad tycker vi om kunskapen hos de som får pilla med el när de kommer med uttalanden som:
Man kanske ska vara glad att någon sprider lite kunskap. Var det Wikipedia som gjorde det denna gång?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 870 inlägg
Det har jag redan funderat mycket på, även om det iofs är lagstiftaren och inte Elsäkerhetsverket som reglerat frågan. Min slutsats är alltjämt att hempuleriet är överreglerat.P Putte 9497 skrev:
Nu blev jag Bannad av "Hempularen"!
Han är lider för denna organisation som från ogräsnivå gör allt i sitt makt att öka andelen olagliga, illegala och farliga hempullningsoperacioner..
En envåldig diktatur som gör allt i sin makt att skapa så många elektriska felfällor som möjligt är.
Synd - Bygghus
Han är lider för denna organisation som från ogräsnivå gör allt i sitt makt att öka andelen olagliga, illegala och farliga hempullningsoperacioner..
En envåldig diktatur som gör allt i sin makt att skapa så många elektriska felfällor som möjligt är.
Synd - Bygghus
Konstigt, ifrågasätter man hempuleri och hempulare då vaknar hela Sveriges hempularelit och försvarar sin olagliga verksamhet.
Nu vet rättsväsendet hur de ska fånga hempulare
Nu vet rättsväsendet hur de ska fånga hempulare