A A-frame Sörmland skrev:
Hej, flytta gärna det här till en egen tråd, nu har ni liksom kapat det som ska vara en uppdatering från min sida.
Hälsningar
Jenny
Låter rimligt. Om någon har fler frågor till mig så skicka gärna ett meddelande bara.
 
  • Gilla
THS 2020
  • Laddar…
A A-frame Sörmland skrev:
Hej! Det rullar på, vi håller på med isolering och så! Vi jobbar heltid båda två så kan bara vara på bygget helger, sakta men säkert! Tack som frågar.
Plåtslagaren har varit på plats och fixat!
 
  • Nyinstallerad mörk plåt på husfasad med fönster och snörester i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Men wow! Va fint det blev!
 
T Tornhuset skrev:
4 är dubbla, så 13 stycken. Det var mitt i virkesbristen, och de enda som kunde leverera var Derome, som har egen skog, egna sågverk osv. Men de är ganska stora, samt 245 breda. Och så är det hela ramarna, inklusive golvbjälklag.
Jag har oxå börjar rita på ett aframe, jag funderar på hur du har gjort med isoleringen, sprutat in, eller skivor? Isolerat hela 245mm ? Någon luftspalt innan råsponen? Valet kanske beror på om man väljer diffusions öppen lösning eller ångrat med plast?
 
Q Qvarnen69 skrev:
Jag har oxå börjar rita på ett aframe, jag funderar på hur du har gjort med isoleringen, sprutat in, eller skivor? Isolerat hela 245mm ? Någon luftspalt innan råsponen? Valet kanske beror på om man väljer diffusions öppen lösning eller ångrat med plast?
Jag gjorde 25 mm luftspalt med hjälp av board, sedan 220 mm stenull. Valde ångbroms då jag inte gillar helt täta lösningar. Tror jag har några bilder på det på husets Instagram @aframe_blekinge .
 
  • Gilla
Qvarnen69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.