1 865 läst · 107 svar
2k läst
107 svar
Nibe F750 förångarbegränsning
Okejj, hmmm, men om de skulle va så att säkringen är hel, skulle de teoretiskt sätt gå att bara låta centralen vara avstängd? Tänker eftersom vi ändå inte justerar termostaterna något i rummen? 
Då får det nog bli så helt enkelt om det inte är säkringen, för det verkar uppenbarligen funka bra nu ändå fast det varit avstängd
okej, då vet jag att ifall jag inte får ordning på den då får det vara så helt enkelt! 😁J Josth skrev:
Såg nu efter en dag där kompressorn inte gått så mycket att den har en maxeffekt på 120hz just nu, ska se hur den beter sig under kvällen/morgonen
Nu efter natten står den på max 67hz igen och 2.5 el tillsats, men varnar inte för förångarbegränsning
Ja det va ner mot -8, men borde inte kompressor gå på högre hz ändå?
64hz tillåten kompressorfrekvens
Förångarbegränsning 1
Tillsats 1.5 kW
-8.6 avluft
-16.5 Förångare
Förångarbegränsning 1
Tillsats 1.5 kW
-8.6 avluft
-16.5 Förångare
Ok, förångartemperaturen ligger så lågt den kan. Det skiljer dock lite väl många grader mot avluftstemperaturen tycker jag. Var det nyligen avfrostning? Den borde annars vara närmare förångartemperaturen. Kan eventuellt vara idé att prata med en kyltekniker på NIBE Service om det om det fortsätter så över tid.
Nu avluft -7 och förångare -14
Nu går den på 75hz och ingen begränsning
Nu går den på 75hz och ingen begränsning
Ser också att BS1 värdet pendlar väldigt, nu va den bara nere på 113, brukar kunna vara upp emot 150 ibland