163 547 läst · 539 svar
164k läst
539 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Trodde jag beställt aluminium-inlägget i samband med att du delade denna länken men inget har kommit ännu ~2 månader senare och jag börjar tvivla att jag fick iväg beställningen för det ekar tomt på mailen.. Hur lång tid tog leverans för dig?K krbj skrev:
Hmm, fick du någon bekräftelse att du beställt? Tack för ditt svar!
Tack allihop, det verkar som att jag förmodligen aldrig gjorde klart beställningen. Hittade ingen transaktion från mig heller. Nu har jag lagt en beställning i varje fall, ser fram emot ny stabilitet när jag sågar mindre ämnen!
Kan också dela med att det tog lång tid, mer än 1 månad innan jag fick min.korsnäbben skrev:
Hejsan,
Efter att ha läst mängder av trådar på forumet är det dags för mitt första inlägg.
Jag har aldrig tidigare använt mig av en bordssåg och behöver rekommendationer på vilken ni förespråkar av dessa.
Ny Skil 1340AA från Harald Nyborg ca 4500kr inkl frakt eller en begagnad dewalt för 4500 där följande står i annonsen
"Klyvsåg DeWalt 7485. Det bättre bordet med hjul medföljer samt laddare och Batteri.
veven är lite trög när man ska upp med sågbladet men man kan hjälpa till att lyfta upp det när man vevar så är det inga problem."
Det som jag i huvudsak ska nyttja det till är att bygga lådor till garderober.
Tack på förhand
Efter att ha läst mängder av trådar på forumet är det dags för mitt första inlägg.
Jag har aldrig tidigare använt mig av en bordssåg och behöver rekommendationer på vilken ni förespråkar av dessa.
Ny Skil 1340AA från Harald Nyborg ca 4500kr inkl frakt eller en begagnad dewalt för 4500 där följande står i annonsen
"Klyvsåg DeWalt 7485. Det bättre bordet med hjul medföljer samt laddare och Batteri.
veven är lite trög när man ska upp med sågbladet men man kan hjälpa till att lyfta upp det när man vevar så är det inga problem."
Tack på förhand
Vart hittar du den på Harald Nyborg för 4500? Både bauhaus och Harald Nyborg säljer den för under 3300.kolhuvud skrev:
Hejsan,
Tack på förhand
För att svara på frågan: jag hade tagit en skil. Har aldrig använt en dewalt på riktigt men man vet aldrig riktigt hur föregående ägare har behandlat den.
Är dewalten batteridriven? Jag har den bätdrivna dewalten 7485 och är nöjd med men den ser nästan exakt likadan ut som Skil:en, har svårt att se att. Det skulle skilja så mycket att det motiverar 1000 kr extra för en begagnad, om du nu inte vill ha batteridrivet.
Beror väl lite på hur du ska använda den, men har du inte behov av mobilitet så hade jag nog undvikit en batterimodell.kolhuvud skrev:
Hejsan,
Tack på förhand
Utöver det så hade jag nog också föredragit en fabriksny modell över en begagnad modell med okänd historik om man vill köra lite mer precisionsjobb.
Som du säger ligger sågen på 3300 på Harald Nyborg, men frakten hamnade på typ 1200 kr därav tot 4500.B Bengt Press skrev:
Tack för svaret på frågan !
Tjänster
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Investera i verktyg?
Motorlås för mindre utombordare
Verktyg, Maskiner & Fordon