Alltgår Alltgår skrev:
Slut på dåliga ursäkter när man tydligen varit i verkstaden "för länge". Ny fungerande radioklocka.
[bild]
Och en ny Victorinox Rambler efter att den gamle gått i pension. "Allt" man behöver på nyckelringen.
[bild]
Har den klockan i verkstaden sedan något år tror jag. Nyttigt med info om dag/tid/temp/luftfuktighet. Bra köp enligt mig!

När det gäller fickkniven är det flera år sedan jag tappade min. Har saknat den sedan första dagen av separationen men inte kommit till skott av någon anledning att köpa ny. Tror jag fick en knuff i rätt riktning nu; tack!
Saknar nog saxen och pincetten mest...

//Ronnie
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Har den klockan i verkstaden sedan något år tror jag. Nyttigt med info om dag/tid/temp/luftfuktighet. Bra köp enligt mig!

När det gäller fickkniven är det flera år sedan jag tappade min. Har saknat den sedan första dagen av separationen men inte kommit till skott av någon anledning att köpa ny. Tror jag fick en knuff i rätt riktning nu; tack!
Saknar nog saxen och pincetten mest...

//Ronnie
Ah, great minds think alike ;)(y)
Ja kniven är en utmärkt kompromiss mellan storlek och funktioner, förstår du saknar den.
Köpte bägge på Amazon.de
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Ja kniven är en utmärkt kompromiss mellan storlek och funktioner, förstår du saknar den. Köpte bägge på Amazon.de
Inlägg av denna typ utan prisuppgift borde bestraffas med en veckas tömning av kattlådan eller något liknande! ;):crysmile:
 
  • Gilla
kanonkula och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P
Dagens inköp! Kunde inte hålla mig att fylla på centrotec samlandet :oops::rolleyes:
 
  • Nytt centrotec-verktygsset i öppen låda på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
erikssonandreas och 5 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Dagens inköp! Kunde inte hålla mig att fylla på centrotec samlandet :oops::rolleyes:
(y) Devisen ”Jag handlar, Jag lever” känns bekant! (y)
 
  • Haha
pleqtiz
  • Laddar…
Äntligen kom ackarna AS 2 till min Stihl GTA 26 in i lager igen. Sågen är grym, men käkar batterier. Med endast ett batteri blir man bara frustrerad. Jag måste arrangera en bälteskrok till sågen, det kan inte vara omöjligt. Beställde två ytterligare ackar/batterier. Passade på att ta med några röjklingor till röjsågen också. Och ett gäng rundfilar Ø 5,5 mm och Ø 4,8 mm.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Äntligen kom ackarna AS 2 till min Stihl GTA 26 in i lager igen. Sågen är grym, men käkar batterier. Med endast ett batteri blir man bara frustrerad. Jag måste arrangera en bälteskrok till sågen, det kan inte vara omöjligt. Beställde två ytterligare ackar/batterier. Passade på att ta med några röjklingor till röjsågen också. Och ett gäng rundfilar Ø 5,5 mm och Ø 4,8 mm.
Spejsad såg, påminner mig om en Star Wars X-wing :D
 
T
Tack Clas ohlson för kampanjpris, så med Bauhaus prisgaranti och bonuscheckar blev det en väldigt billig WD6
Kvitto i fokus med prissiffror framför en suddig Kärcher WD6 förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Chentin och 6 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Äntligen kom ackarna AS 2 till min Stihl GTA 26 in i lager igen. Sågen är grym, men käkar batterier. Med endast ett batteri blir man bara frustrerad. Jag måste arrangera en bälteskrok till sågen, det kan inte vara omöjligt. Beställde två ytterligare ackar/batterier. Passade på att ta med några röjklingor till röjsågen också. Och ett gäng rundfilar Ø 5,5 mm och Ø 4,8 mm.
Hur länge håller kedjan skärpan? Var handlar du?
 
K Kane skrev:
Hur länge håller kedjan skärpan? Var handlar du?
Det är som vilken motorsåg som helst, kedjan är lätt att fila. Jag gissar att man kan beskära alla äppelträd i en normal villaträdgård innan man behöver fila kedjan. Med ett batteri gör man kanske 30-40 snitt i Ø 50 mm grenar. Kanske 10 snitt i Ø 100 mm grenar. Jag köpte min på gardsman.se eller om det var maskinklippet.se. De nya ackarna beställdes från Gårdsman.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Det är som vilken motorsåg som helst, kedjan är lätt att fila. Jag gissar att man kan beskära alla äppelträd i en normal villaträdgård innan man behöver fila kedjan. Med ett batteri gör man kanske 30-40 snitt i Ø 50 mm grenar. Kanske 10 snitt i Ø 100 mm grenar. Jag köpte min på gardsman.se eller om det var maskinklippet.se. De nya ackarna beställdes från Gårdsman.
Tack för infon.
Såg en engelsk review och där sas att kedjan är så liten att den inte går att fila. Därav min fråga.
 
nanowire nanowire skrev:
Spejsad såg, påminner mig om en Star Wars X-wing :D
Var tvungen att Googla...

En orange och vit Stihl handsåg med kedja på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Svärdsskyddet är precis lagom långt för att alla varningssymboler ska få plats. Det är vad jag kallar produktutveckling.
 
  • Haha
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.