J JSE skrev:
Dagens verktygsinköp blev alltså ett multiverktyg, Makitas DTM51. Några blad beställdes från Amazon också, hoppas de håller någorlunda kvalitet.
[bild]
Återkoppla gärna hur bladen höll/fungerade/presterade när du har provat. Är själv ute efter lite blad men det är en djungel, så lite info om pris, märke och kvalitet är alltid uppskattat.

Någon speciell handlare på Amazon?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Inte riktigt dagens verktygsinköp än men bra nära. Synpunkter på följande? Finns det bättre och mer prisvärt inom samma kategori? Bättre pris någon annanstans? Erfarenheter av Proshop? Kort sagt övertyga mig om att inte klicka på köp. Fel forum i och för sig, jag vet...

[bild]
Du har säkert redan en fungerande skruvdragare och slipmaskin inte behöver du väl nya maskiner. :rofl:
Annars så fungerar ju skruvmejsel och sandpapper också. Det är mycket billigare :D
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
N Niq skrev:
Du har säkert redan en fungerande skruvdragare och slipmaskin inte behöver du väl nya maskiner.
Hade ingen aning om att min fru skrapat ihop över tusen inlägg här! :surprised:
 
  • Haha
  • Gilla
Ickedickedoa och 17 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hade ingen aning om att min fru skrapat ihop över tusen inlägg här! :surprised:
Hon är flitigare än du trodde. Spelar the long game för få dig till att handla mindre verktyg ...

Proshop hanterade mitt reklamationsärende väl. Slipen har jag läst väldigt mycket gott om när jag valde mellan den och GET 75-150 (valde GET)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Hade ingen aning om att min fru skrapat ihop över tusen inlägg här! :surprised:
Jag är inte gift med någon man :D.
Du ville ju ha hjälp att avstå. Om du inte köper kan du ju fira hur mycket pengar du sparat med en whiskyflaska :D
Ardbeg Twenty Something 22-årig single malt Scotch whisky i förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag är inte gift med någon man
Nu låter du än mer som min fru... :thinking:

Hur som helst blev det ett köp. Ditt argument var ett oslagbart svar på frågan om vad det kostade, alltså "marginellt mer än en skaplig flaska sprit"! :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
oshu och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu låter du än mer som min fru... :thinking:

Hur som helst blev det ett köp. Ditt argument var ett oslagbart svar på frågan om vad det kostade, alltså "marginellt mer än en skaplig flaska sprit"! :crysmile:
Har jag misstagit mig är ni inte man och fru?
Ni kan ju vara fru och fru också. :D
 
N Niq skrev:
Har jag misstagit mig är ni inte man och fru?
Ni kan ju vara fru och fru också. :D
I en värld där numera ett acceptabelt svarsalternativ på frågan om kön är "vet inte" kan man aldrig så noga veta...

EDIT: Nu får det vara slut med OT från min sida. Måste ägna tiden åt att bevaka brevlådan för prylarna kommer säkert snart. :geek:
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I en värld där numera ett acceptabelt svarsalternativ på frågan om kön är "vet inte" kan man aldrig så noga veta...

EDIT: Nu får det vara slut med OT från min sida. Måste ägna tiden åt att bevaka brevlådan för prylarna kommer säkert snart. :geek:

Ska avsluta ot.
Om du behöver motivera något annat inköp på samma sätt så kan du jämföra med den här :D
Flaska Highland Park 50 år gammal single malt skotsk whisky, pris 195 000 SEK.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Jag har en flaska Highland Park här hemma som var 12 år när jag köpte den på Orkneyöarna 1990. Undrar om den är värd lika mycket om åtta år :thinking:

Tror nog inte det tyvärr eftersom den inte legat på fat de sista trettio åren... synd :crysmile:
 
K Kane skrev:
Nu är jag också en batteri-Stihlare. Trodde aldrig att det skulle inträffa!

GTA 26, HSA 26, extrabatteri och en extra kedja inhandlat idag.
Testat GTA'n nu på lite småträd och kvistar på upp till typ 7 cm i diameter. Funkar bra!
Tycker dock att dödmansgreppet är för knöligt (eller åtminstone sitter lite offside).
 
Jag fick iaf ner en Broil king typ 4000:- med prisgaranti en gång. Då knorrades det ganska bra. Dom måste ha kollad ean-nr typ 30 ggr innan dom godkände det motvilligt :D
 
j.f.s
Alfredo Alfredo skrev:
Inte riktigt dagens verktygsinköp än men bra nära. Synpunkter på följande? Finns det bättre och mer prisvärt inom samma kategori? Bättre pris någon annanstans? Erfarenheter av Proshop? Kort sagt övertyga mig om att inte klicka på köp. Fel forum i och för sig, jag vet...

[bild]
Sen till partyt, jag vet! Älskar min den där skruvdragaren och köpte den från samma butik (y):D
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A
K Kane skrev:
Klicka på köp. Handlat flera gånger från Proshop och det har funkat kanon varje gång!
Håller med,funkat kanon,snabb leverans(y)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nu ska väl man kunna ta hand om de 12000kvm tomt/mark man har. Har åkt med så många släpp till återvinningen med ris, nu kan man istället ta hand om det här hemma..

En STIHL trädgårdskvarn parkerad på en grusdrivväg med en lummig trädgård och en vit bil i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har sedan tidigare lillebrorsan till den, som tjänar väl att ta hand om trädgårdsavfall som blommor, mindre buskar osv..

En stor trädgårdskvarn på en gräsmatta, avsedd för att ta hand om trädgårdsavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.