Alfredo Alfredo skrev:
Men va f-n? Kan det finnas något missförstånd på något sätt? Är det rent lurendrejeri kunde de väl lika gärna skickat ett tomt paket eller inte skickat något alls. Väldigt märkligt!
Vadå, det är ju en MANUAL CHAINSAW :crysmile:
 
A
Ja,det är väl bara "25cc" och "gas" som är tveksamt i annonsen:)
 
Ett av dagens fynd. Trevlig detalj att både gängorna i top- och bottenanslutningarna är vändbara vilket gör den både 1/4” och 3/8” kompatibel. Vad jag har för praktisk användning av den vet jag inte riktigt.
Bild på en Leitz Wetzlar utrustning med vändbara gängor för 1/4" och 3/8" anslutningar monterad på ett stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Fario och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ett av dagens fynd. Trevlig detalj att både gängorna i top- och bottenanslutningarna är vändbara vilket gör den både 1/4” och 3/8” kompatibel. Vad jag har för praktisk användning av den vet jag inte riktigt.
[bild]
Jag kör en sådan under min laser (inte lika fint märke dock)
 
Alltgår Alltgår skrev:
Jag kör en sådan under min laser (inte lika fint märke dock)
Jo det är klart, kanske finns tillfällen då en vill markera en linje i vinkel på en vägg :thinking:
 
nanowire nanowire skrev:
Jo det är klart, kanske finns tillfällen då en vill markera en linje i vinkel på en vägg :thinking:
Har mest kört den ute. När trebenet stått så ojämnt så att lasern inte kunnat nivellera. Men kan ju komma till användning på andra vis också som du skriver.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Velat ha en ”riktig” hammare länge och nu var det dags :cool:
En ny hammare med blått huvud och "Made in the USA" tryckt på handtaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
R roli skrev:
Återkoppla gärna hur bladen höll/fungerade/presterade när du har provat. Är själv ute efter lite blad men det är en djungel, så lite info om pris, märke och kvalitet är alltid uppskattat.

Någon speciell handlare på Amazon?
Har hunnit köra lite med det grovtandade träbladet nu. Verkar vara helt OK kvalitet, speciellt med tanke på priset (~15:- per blad).
Länken är 3 meter lång men sök på "FIXKIT oscillating tool" så hittar ni enkelt.
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
nikasp
Klurat på ny elhyvel hur länge som helst. Chansköpte en CAT DX86 då Jula vid oss ska flytta 500 meter och rear ut allt till 25%. Har sneglat på Bosch (grön pga snål och inte så prioriterat verktyg). men den hade noll tillbehör enligt vad jag läst. Det blev 1299 kr -25% = 974 pesos. Få se om man skjutit sig i foten ifall jag behöver nya stål längre fram. Iofs aldrig behövt till min gamla som säkert är 25 år eller så.

 
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Klurat på ny elhyvel hur länge som helst. Chansköpte en CAT DX86 då Jula vid oss ska flytta 500 meter och rear ut allt till 25%. Har sneglat på Bosch (grön pga snål och inte så prioriterat verktyg). men den hade noll tillbehör enligt vad jag läst. Det blev 1299 kr -25% = 974 pesos. Få se om man skjutit sig i foten ifall jag behöver nya stål längre fram. Iofs aldrig behövt till min gamla som säkert är 25 år eller så.

[media]
jula Häggvik? Hur utplockat va det? Tänkte åka förbi i eftermiddag...
 
nikasp
Chrillls Chrillls skrev:
jula Häggvik? Hur utplockat va det? Tänkte åka förbi i eftermiddag...
Yes, det fanns en del maskiner och allt möjligt men ”det bästa” har nog gått då det här är dag tre. Bra handverktyg var väldigt urplockat men lite dyrare grejer fanns. Fullt på parkeringen kl 10:30 men nog värt en sväng idag/ikväll ändå.
 
  • Gilla
Chrillls
  • Laddar…
Så kom en tid då även jag blev med sänksåg. Valet föll på makita då prisskillnaden upp till festool var för stor för behovet (y);)
Ny Makita sänksåg i låda, tillbehör och skena på ett vitt bord mot en fönsterbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
OestlundJ och 8 till
  • Laddar…
Jippie, pengar kvar efter räkningar
Skyddskängor och första hjälpenskåp från Jula.
En spiklåda via FB.
Skyddskängor, förstahjälpen-skåp samt öppnade lådor med spik och skruv i en rörig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen hittade jag fyra räkningar till så... Nåja att ha införskaffat plåster mm och stadiga kängor för säkerhets skull får gå på extrakontot. Väl värt ändå!
 
  • Gilla
p.lundgren och 5 till
  • Laddar…
T
Lite nya bits igen :)

Tre uppsättningar av nya blåsvarta skruvbits i gula förpackningar från CK Blue Steel IMPACT.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fyra förpackningar med DeWALT Extreme Impact Torsion bits i storlekarna Ph1, Ph2, T20 och T25.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två set med nya DEWALT skruvbits fästa på en nyckelring, placerade på en grå yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonjorgen och 2 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Lite nya bits igen :)

[bild] [bild] [bild]
Ok snygga men hur många går åt per dag? Låter som du har ett stort byggföretag!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.