Festool C18 skruvdragare och tillbehör i öppen låda, bredvid Roundup ogräsmedel och blyertspennor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter att ha halkat in i Festool 18V med HKC 55 förra sommaren efter att i övrigt jobbat med Hilti "22 V", var det mycket oklart för mig vilken skruvdragare jag skulle köpa när batterierna till min 13 år gamla Bosch PSR 14,4V slutligen (äntligen?) blivit för dåliga. Eftersom jag har en CXS som jag älskar blev det en C18 nu när Festool körde gratis-batteri-vid-köp-av-batterimaskin-kampanj igen. Lite underligt är det ändå att den inkluderar nakna verktyg väl? Jag klagar givetvis inte.

Tyskarna på Rubart fick även slänga med lite brandade blyertspennor samt en ny klyvkniv till ovan nämnda HKC, då den fått sig en kyss och blivit helt vind.

Sista verktyget i leveransen är bestyckning inför ett eventuellt kommande krig mot grannens parkslide. Den verkar hålla sig på plats där 1 meter från vår tomt, men om jag ser minsta lilla skott på vår sida så blir det injektion och pensling på allt jag ser! Hoppas att det faktum att jag köpt giftet gör att jag inte behöver använda det, men... oklart om MAD-doktrinen funkar mot ogräs.
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Ibland borde man kontrollera vissa mått innan beställning

Nån som behöver en UJK Miter track.. 915mm lång uppenbarligen och inte en meter..
Får väl ligga på bra o ha hyllan i några år..

En UJK Miter track på 915mm ligger på ett arbetsbord vid sidan av en såg och mätdon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Tänkte jag ska försöka mig på det här med att fräsa.
[bild]
Hallå,
Var hittade du den?
 
K krilleknug skrev:
Hallå,
Var hittade du den?
På verkter.se
 
  • Gilla
krilleknug
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Ibland borde man kontrollera vissa mått innan beställning

Nån som behöver en UJK Miter track.. 915mm lång uppenbarligen och inte en meter..
Får väl ligga på bra o ha hyllan i några år..

[bild]
Attans, jag avskyr när grejorna krymper på posten . Vill du bli av med den så skicka ett PM, den borde passa utmärkt i mitt fräsbord som bara är 680mm, om den inte krymper ytterligare dvs .
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
D.M. D.M. skrev:
Attans, jag avskyr när grejorna krymper på posten . Vill du bli av med den så skicka ett PM, den borde passa utmärkt i mitt fräsbord som bara är 680mm, om den inte krymper ytterligare dvs .
Jag har nästan alltid motsatt problem när jag köper grejer online; när de dyker upp är de mycket större än planerat och jag har inte riktigt plats för dem.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
G
Fick min j*a roddmaskin idag.. Fyfaen, nu måste jag montera ihop skiten å svettas i flera år framåt! Usch :D
 
  • Haha
  • Gilla
Sturmtiger och 5 till
  • Laddar…
A
G GargamelSE skrev:
Fick min j*a roddmaskin idag.. Fyfaen, nu måste jag montera ihop skiten å svettas i flera år framåt! Usch :D
Tekniktips!
 
  • Haha
  • Gilla
Kromo och 6 till
  • Laddar…
G
Handyman 1 skrev:
Tekniktips!
[media]
Aj aj, nej, jag har sendrag i hårlinjen på pannan, måste vila en månad..
 
T
G GargamelSE skrev:
Fick min j*a roddmaskin idag.. Fyfaen, nu måste jag montera ihop skiten å svettas i flera år framåt! Usch :D
Det är såna där som alltid står inställda på max motstånd på gymmet, va? Verkar vara få som fattar hur de ska användas.
 
  • Gilla
D_K
  • Laddar…
Cheesen
P pleqtiz skrev:
Fick hem detta för nån vecka sedan, men iomed att jag fick bältros i ansiktet och ena ögat tog rejält med stryk så fick de lugna sig med att lägga upp, men nuså :strong::ok:
Dom där kommer du aldrig att kunna använda om symtomen är så allvarliga av att bara köpa dom... Sälj fort och bliv vid hälsa.
 
Nu är den hemma. Lite trångt i verkstan men ska se om jag kan organisera det på något vettigt vis. Om något år har jag förhoppningsvis ett förråd att flytta bort en massa grejor i som inte behöver stå varmt. Men tillsvidare får det gå.

ipoU4TN.jpg

2qyZlQO.jpg

Tejpen står det skrivet en massa datum på och service (huolto) - rengöring (puhdistus)
bQ2anDS.jpg

Kom från en firma som gått i konkurs sade sade säljaren så han hade väl fått den för ett ännu bättre pris. Hade 32A plugg så vi kunde inte testa den, han hade inte själv testat den, då jag sade att jag ville testa den så lastade vi in den i min bil och åkte till hans kompis en bit bort som hade verkstad med 32A uttag och testsvetsade den. Den fungerade utan problem, jag fick även med en full 15kg rulle med migtråd som var i svetsen, tror det var Lincoln tråd.
 
  • Gilla
maria01 och 8 till
  • Laddar…
Nej men hej! :giggle:
Mcculloch motorsåg förvarad i kartong med instruktionsmanual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Sthlm1891 och 15 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nej men hej! :giggle:
[bild]
Åh, den vita valen! Passar den den där ihoprullbara skenan?
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nej men hej! :giggle:
[bild]
Vilken överraskning! :surprised:
Så kan det gå om inte locket är på! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.