G
T tanaris skrev:
Det är såna där som alltid står inställda på max motstånd på gymmet, va? Verkar vara få som fattar hur de ska användas.
Gym är bara för fulla nyårslöften. Så jag vet inte.
Men läste en gammal tråd på kollozeum(eller hur det stavas) tydligen vanligt med max-inställning.
 
  • Gilla
JuggeH
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Åh, den vita valen! Passar den den där ihoprullbara skenan?
Ingen aning faktist, jag har bara hårda Mafell/Boschskenor.
 
P
Cheesen Cheesen skrev:
Dom där kommer du aldrig att kunna använda om symtomen är så allvarliga av att bara köpa dom... Sälj fort och bliv vid hälsa.
Så e de nog! Lever dock på att de ska bli bra o mer verktyg till horderiet ska köpas:oops:
Det blir bättre o bättre men klådan gör en skogstokig, så fort man ska klia sig så är det som att man brinner kombinerat med brännäslor där man kliar.
Men det går väll till sig så småningom..:)
 
  • Ledsen
Cheesen
  • Laddar…
G GargamelSE skrev:
Gym är bara för fulla nyårslöften. Så jag vet inte.
Men läste en gammal tråd på kollozeum(eller hur det stavas) tydligen vanligt med max-inställning.
Man blir automatiskt tuff om man sätter fly wheelet på 10, det är sedan gammalt.
Funktionen för drag factor är bara för töntar.

Själv kör jag på 6.5, men är å andra sidan inte så tuff.
 
Cheesen
P pleqtiz skrev:
Så e de nog! Lever dock på att de ska bli bra o mer verktyg till horderiet ska köpas:oops:
Det blir bättre o bättre men klådan gör en skogstokig, så fort man ska klia sig så är det som att man brinner kombinerat med brännäslor där man kliar.
Men det går väll till sig så småningom..:)
Hoppas det. Du får fara på Hornbach å köpa nå smörjfett så kanske det går till sig
 
Mer arvegods, en 1100 Bosch skena. :cool:
Bosch FSN 1100 skena på ett verkstadsbord omgivet av verktyg och träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mer arvegods, en 1100 Bosch skena. :cool:
[bild]
Bara att såga upp i lagom längder så en har att kombinera av :ok:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Bara att såga upp i lagom längder så en har att kombinera av :ok:
Man får önska sig skarvstycken av jultomten ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Man får önska sig skarvstycken av jultomten ;)
Behövs inte så många, två skarvstycken räcker fint tycker jag.
 
nanowire nanowire skrev:
Behövs inte så många, två skarvstycken räcker fint tycker jag.
Ja, jag har ett so far, och det funkar ju, nån gång ute, vid tilljämning av trallkanter skulle 2 kunna vara på sin plats.
Dock hade jag bara två stycken 1600 skenor, tidigare, och ja en 800 då..
-Snälla tomten... ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ja, jag har ett so far, och det funkar ju, nån gång ute, vid tilljämning av trallkanter skulle 2 kunna vara på sin plats.
Dock hade jag bara två stycken 1600 skenor, tidigare, och ja en 800 då..
-Snälla tomten... ;)
Enda gångerna hittills jag använt två samtidigt har varit ihop med FSN WAN för att slppa plocka isär den med dess förlängning och samtidigt kunna ha en 1600-skena förlängd.
För något enstaka snitt längre än 3,2 m fungerar säkert förflyttning med ett parallellt stöd tillräckligt bra. Men samtidigt, bättre safe than sorry, det tycker jag tomten borde gå med på :D
Och utan tillräckligt långt skensystem går det inte att åstadkomma den perfekta bodelningen (något som överdrivet antal skenor o.dyl. i sig kan leda till...)
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Pappa skulle köpa ett anhåll till sitt fräsbord, men det slutade med att han köpte ett helt nytt komplett inklusive en DW625. Passande nog hade jag vägarna förbi verkstan i helgen, så jag kunde plocka upp det gamla som det verkligen inte är något fel på, inklusive 621:an som satt i det. En sak mindre att bygga ihop när mitt eget bygge gått i hamn.
Begagnat fräsbord och tillbehör i verkstad med en blå-vit kasse full med verktyg och delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En överhandsfräs av märket DeWalt DW621 monterad under ett fräsbord med synlig elkabel och spånsugskoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det följde även med lite klaffar och annat till spånsystemet som han också passat på att uppgradera till en större dimension. Priset 0kr tycker jag var helt rätt.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Sturmtiger och 11 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Pappa skulle köpa ett anhåll till sitt fräsbord, men det slutade med att han köpte ett helt nytt komplett inklusive en DW625. Passande nog hade jag vägarna förbi verkstan i helgen, så jag kunde plocka upp det gamla som det verkligen inte är något fel på, inklusive 621:an som satt i det. En sak mindre att bygga ihop när mitt eget bygge gått i hamn.
[bild] [bild]
Det följde även med lite klaffar och annat till spånsystemet som han också passat på att uppgradera till en större dimension. Priset 0kr tycker jag var helt rätt.
Gratis är gott! :p
 
Slut på dåliga ursäkter när man tydligen varit i verkstaden "för länge". Ny fungerande radioklocka.
Digital radioklocka på vägg omgiven av färgglada bälten, visar tid och datum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och en ny Victorinox Rambler efter att den gamle gått i pension. "Allt" man behöver på nyckelringen.
Ny Victorinox Rambler multiverktyg på en nyckelring som hålls i en hand, öppnad med verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Metabo KGSV 72 xact sym kap- och gersåg monterad på KSU 251 stativ i ett inomhusutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metabo KGSV 72 xact sym + KSU 251
Uppgradering av kap & ger sågen. Den gamla hamnade på tippen.
 
  • Gilla
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.