208 129 läst · 1 409 svar
208k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Det kanske är företaget/bilskroten som skulle ta bort märkningen på lastbilen som inte fullföljt sitt uppdrag? Tror inte att postisarna själv gör det innan de avyttrar ett slutkört fordon. Eller så har de snott skåpet nånstans, hytten är ju vit.pacman42 skrev:
När jag var i Afrika (Kenya & Tanzania) såg jag en hel del lastbilar och bussar med loggor från bl.a. svenska företag. Även t.ex. kommunaltrafikbussar som fortfarande skyltade med nästa stop i typ "Askersund" med kommunal eller länstrafikens alla loggor kvar. (Kommer inte ihåg exakt vilka fd. svenska kollektivtrafikbussar jag såg, lite olika).pacman42 skrev:
Redigerat:
Brukar ingå i kontraktet att den som köper ombesörjer att ta bort dekalerna. Svenska företag tror nämligen att ingen är så dum så att man vill ha en pågenbil när man kör potatis till lokala marknaden. Vi hade ett kriminellt gäng i Norrbotten för en 15 år sedan som satt i system att köpa sådana bilar för att använda när dom Smugglade diesel. Min företagsbil blev misstänkt och jag blev stoppad vid flertalet tillfällen av Tullverket för dom ville se min anordning. Det var en av våra gamla bilar som användes, den målades sedan om till en postbil och även en Coop bil.pacman42 skrev:
Bilen som sedermera blev beslagtagen av polis och tull hade en anordning som gjorde att chauffören såg ut att tanka dom vanligt men det satt en ganska kraftig pump i "tanken" som pumpade upp dieseln i ibctankar som stod på skåpet. Bilen var även utrustad med utrustning för att kunna fylla på villa tankar och liknande om man får tro snacket på byn.Alfredo skrev:
Antagligen till dessa: https://www.jennysmatblogg.nu/2014/01/20/ahlgrens-pannacotta/

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Står det att det är sålt av amazon och kommer från Sverige är det Eskilstuna. Flera andra lager i Sverige har prylar som säljs av (främst) svenska handlare via amazons site. Om inget nytt hänt senaste månaderna.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köpa hus av personer utanför Sverige
Arkiv: Fråga advokaten söndag 26 januari 20-22 -
Pris för uppvärming med gas i Sverige?
Fjärrvärme & Gas -
MER laddstationer i Sverige
Laddboxar & Elbilar -
Sveriges elområden kan förändras
Artikelkommentarer -
Amazon Prime - när kommer det till Sverige!
Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Senaste från startsidan
Tjänster
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
dw 711
Gammal Brenderup båttrailer utan(?) hjullager
Verktyg, Maskiner & Fordon