Jag var nära att köpa detta skärmskyddet nyligen, men ville inte ha ett med ansiktsigenkänning:
Får du omedelbart rapporter på din smartphone vid inbrott: ett känt eller okänt ansikte? Tack vare ansiktsigenkänning upptäcker din kamera inkräktare och varnar den i realtid om det behövs
Bild av ett svart kwb 778400 borrstativ med gröna och röda detaljer och ett handtag, visad på en Amazon-produktsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.amazon.se/kwb-778400-borrställ-svart-43/dp/B0043VUCGO

• Haha
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
AXS
Någon som har något att säga om Amazon?

Själv stör jag mig på att de verkar vilja dölja kategorier mer och mer. Det ska bara sökas med fritext tydligen.

Om jag vet vilken produkt jag ska ha och amazon har rätt pris köper jag där. Gratis och svinsnabb leverans med prime, inget tjafs med returer etc. Handlar bara sådant som säljs av amazon.

• Gilla
Fairlane och 8 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Om jag vet vilken produkt jag ska ha och amazon har rätt pris köper jag där. Gratis och svinsnabb leverans med prime, inget tjafs med returer etc. Handlar bara sådant som säljs av amazon.
Instämmer!

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Jag köpte nästan alla julklappar till barnen och frugan på Amazon. Smidigt. En av dem skulle komma den 21:a, sedan ändrades det till den 27:e, men så kom den på kvällen den 21:a i alla fall. Den fick väl plats på en körning ut till mig ändå...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
MultiMan
Nytt exempel på hur svenska Amazon är helt ute och cyklar på många sätt. Önskar att de lägger ner och man får rabatterad frakt från en riktig marknad som den tyska.

Kattmat som jag köpt tidigare, men trots att Amazon själva både säljer och skickar är erbjudandet så uselt att deras egen spärr mot oseriösa säljare slår till. Säger allt enligt mig.

Amazon-produktsida för Sheba kattmat med vilt, visar att inga aktuella erbjudanden är tillgängliga.
Skapa konto

När man ändå trycker fram vilka säljare som finns tillgängliga dyker detta upp:

Skärmdump av Amazon Sverige som visar priset 240,01 kr för Sheba Paté Classics kattmat med leveransalternativ via Amazon Prime.
Skapa konto

Bortsett från detta har jag fortfarande 2 produkter som jag beställde för över 6 månader sedan som de mot sina egna regler redan dragit pengar för (1000kr+) trots att inget levereras. Amazon både säljare och fraktare i detta fallet också.

22 badkar för 240 spänn. Vad väntar du på?

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
MultiMan
Har slut på badsalt och det finns inga bra erbjudande, där heller.

Rickard.
Jag har vid ett par gånger fått tillbaka pengarna helt utan strul utan jag har bara kontaktat dom i chatten när leveranstiden var nån/några veckor förbi, en gång dök paketet upp då drygt en månad sent och jag måste väl "vid tillfälle" betala för den 😉

Jag har i princip bara bra köperfarenheter från amazon men visst är det rörigt att hitta rätt bland allt maskinöversatt, sen gäller det ju att ha lite koll för det är ju inte svårt att råka klicka hem något för dubbla marknadspriset.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Nytt exempel på hur svenska Amazon är helt ute och cyklar på många sätt. Önskar att de lägger ner och man får rabatterad frakt från en riktig marknad som den tyska.

Kattmat som jag köpt tidigare, men trots att Amazon själva både säljer och skickar är erbjudandet så uselt att deras egen spärr mot oseriösa säljare slår till. Säger allt enligt mig.

[bild]

När man ändå trycker fram vilka säljare som finns tillgängliga dyker detta upp:

[bild]

Bortsett från detta har jag fortfarande 2 produkter som jag beställde för över 6 månader sedan som de mot sina egna regler redan dragit pengar för (1000kr+) trots att inget levereras. Amazon både säljare och fraktare i detta fallet också.
Vad säger suporten om de försenade beställningarna? När något är så försenat kan du be om pengarna tillbaka. Om prylarna sedan ändå kommer betalar du inget. Så har jag fått sena gratisverktyg två gånger.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
C
Hep Hep skrev:
Vad säger suporten om de försenade beställningarna?
För mig har alltid standardsvaret #1 varit att det går bra att avbeställa om man inte vill vänta.
Har gjort några försök att komma djupare än så utan att lyckas något vidare.

• Gilla
Staraction
  • Laddar…
Cheesen
Jag har ju bara bra erfarenheter av Amazon, när jag beställde sand till akvariet så var det paketerat så att sanden spreds ut hela vägen mellan Italien och Lappland, fick pengar tillyoch en ersättningsvara vid det tillfället.
Försenade leveranser har jag fått pengar tillbaka på vid flera tillfällen, den enda gången det har gått något sånär trögt var när säljaren var i USA och vägrade skicka boken jag beställde via amazon.se... Amazon gick dock in och ersatte mig efter två diskussioner i chatten. (Säljaren har sedermera försvunnit från både Amazon.se och amazon.com.
Fick ett tullkrav på en produkt som skulle skickas från Spanien, det visade sig att den säljaren inte alls var i Spanien utan i Nordafrika, Amazon betalade tullen utan min inblandning när jag påpekade förhållandet. (Det var ett grafikkort och tullen överskred vida värdet av kortet).

Sedan kan man ju ha politiska anledningar till att välja bort Amazon, Tesla, Apple och Google men jag kan väl tycka att så länge dom sköter sig mot konsumenterna och det funkar så finns det ingen anledning.

• Gilla
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag vet inte hur mycket du handlat av Amazon, men om det är mycket och du klagar tillräckligt för att komma över de enstaka procenten klagomål som de accepterar så får du varning om att kontot kommer spärras. Det fick jag ett flertal när jag handlade som mest och råkade ut för förstörda paket med PN. Amazon vägrar acceptera någon form av bildbevis på hur paketen ser ut, till skillnad från precis alla andra svenska företag. De går enbart efter procenten klagomål. Går man över det vill de inte ha dig som kund längre, helt oavsett orsak. Mina returer har aldrig varit orsaken då jag i princip alltid vet vad jag köper och returnerade inte ens en promille.

Jag drog ner mina inköp från Amazon med 90% efter det. Ringer jag och klagar nu så får jag alltid följande från supporten om problemet inte är lättlöst: "Vill du att vi raderar ditt konto?". Detta är tyvärr inget påhitt, men säger väldigt mycket om Amazon.

• Wow
  • Arg
Lilllen och 4 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag vet inte hur mycket du handlat av Amazon, men om det är mycket och du klagar tillräckligt för att komma över de enstaka procenten klagomål som de accepterar så får du varning om att kontot kommer spärras. Det fick jag ett flertal när jag handlade som mest och råkade ut för förstörda paket med PN. Amazon vägrar acceptera någon form av bildbevis på hur paketen ser ut, till skillnad från precis alla andra svenska företag. De går enbart efter procenten klagomål. Går man över det vill de inte ha dig som kund längre, helt oavsett orsak. Mina returer har aldrig varit orsaken då jag i princip alltid vet vad jag köper och returnerade inte ens en promille.

Jag drog ner mina inköp från Amazon med 90% efter det. Ringer jag och klagar nu så får jag alltid följande från supporten om problemet inte är lättlöst: "Vill du att vi raderar ditt konto?". Detta är tyvärr inget påhitt, men säger väldigt mycket om Amazon.
Tragisk läsning. 😑

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.