196 777 läst · 1 356 svar
197k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 728 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 728 inlägg
Beställde 2 "dress up kit" kitt till jänkerattstång och paketeringen var väl sådär och en del smet ut på vägen. Informerade säljaren och denne försökte få mig att goda 80kr i kompensation men jag ville ju ha komplett kitt och undrare om de inte kunde skicka den saknade delen. De svarade med 220kr i kompensation och tyckte jag kunde handla den saknade delen lokalt. När jag frågade om de hade tips på lokal säljare fick jag svar att de kunde kompensera med 310kr ist. Där tröttnade jag och godkände kompensationen på ett kitt som kosta 350kr och går att använda fullt ut på en rattstång utan tiltfunktion.
Denna rattstång skall piffas till med lack och annan ratt. Hittade inte riktigt det jag ville ha, men för 350kr får man väl vara nöjd med kittet jag beställde...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna rattstång skall piffas till med lack och annan ratt. Hittade inte riktigt det jag ville ha, men för 350kr får man väl vara nöjd med kittet jag beställde...
Logga in
Skapa konto
Jaa… för x sidor sedan.. (ett par veckor sedan i tid) så dividerade vi lite om lev kostnad, eller ja.. om de höjt ”gränsen” för fritt porto.. då publicerade jag gränsen hm.. 249 eller 229 eller nått liknande för min beställning då.. 😊 (någon annan hade nämnt att de höjt.)FredrikR skrev:
Idag när jag skulle beställa.. så stod det dock 349 kr som minsta ordervärde för fri frakt från amazon..
Har för mig jag läst nåt om höjning av gränsen för fri frakt, i närtid. 👍Snigla skrev:Jaa… för x sidor sedan.. (ett par veckor sedan i tid) så dividerade vi lite om lev kostnad, eller ja.. om de höjt ”gränsen” för fritt porto.. då publicerade jag gränsen hm.. 249 eller 229 eller nått liknande för min beställning då.. 😊 (någon annan hade nämnt att de höjt.)
Idag när jag skulle beställa.. så stod det dock 349 kr som minsta ordervärde för fri frakt från amazon..
<Edit>
Var ju här, i det här inlägget... Jag känner mig lite yr nu. 😇
https://www.byggahus.se/forum/threa...agit-upp-portarna.394398/page-82#post-5894548
Redigerat:
Lite lustigt.. när jag väl lyckades göra en ny likadan sökning .. så stod det som på din bild.. men inklickat på "min vara" så stod det som på min bild.. (hade inte valt något utcheckning / leveransalternativ själv.. men är inloggad)C cpalm skrev:
Varan i sig är 4 "rullhjul" (till och sätta under nått för o rulla möbler..).. så jag kan inte tänka mig att de är så tunga att de inte går att leverera till "närmaste uthämtningsställe"... ? så då är det ju lite mysko att det BARA står hemleverans 349.. 🤔
När man sökte:
Logga in
Skapa konto
När man klickat sig in:
Logga in
Skapa konto
Beror på vilket leveransalternativ du har som "standardadress". Klicka på din leveransadress där till höger och välj leverans till ombud istället så ändras texten till 229kr istället för 349kr.Snigla skrev:
Det slutliga valet gör du ju sedan ändå vid utcheckningen.
Plus i kanten till Amazon kundservice i sverige idag alltså.. jag har haft tillfälle att utvärdera denna kundservice några gånger i år och sist var det förra veckan (eller om det var veckan innan).. handlade om en "liten skitsak" som jag saknade i min beställning när alla paketen levererats (just den saken skulle levereras av en tredjepart).
Jag tog kontakt med dem direkt via chatten.. fick kontakt inom 5 minuter och denne personen som svarade var mycket hjälpsam och trevlig.
Eftersom det handlade om en tredjepart.. så kunde hen inte bara skicka en ny sak (jag ville fortfarande ha saken jag beställt..) utan jag var tvungen att göra en ny beställning medan Amazon återbetalde mig inom 5-7 dagar för den saken som var försvunnen.. (sist fick jag dock pengarna efter en dag eller 2).
Då den där lilla struntsaken var en del av en större beställning då .. från början.. (dvs fraktfritt).. så kom jag och tänka på att det var risk för att portot på den där lilla saken.. var dyrare än saken i sig vid en "singel" nybeställning.. (ville främst ha den där saken jag beställde).
Så jag frågade om portot och hen sa att hen skulle lägga en bevakning på min nybeställning.. och visade det sig att jag fick betala portot på saken hos trejdeparten.. så skulle hen/amazon återbetala portot till mig direkt.
Jag frågade om jag behövde säga till när paketet kom/pengarna drogs.. men nä.. hen skulle hålla koll på det..
Okej.. tänkte jag (lite småskeptisk).. och tackade för hjälpen och gjorde min beställning igen..
Idag fick jag mejl från Amazon kundtjänst (jag hade glömt av det där portot redan).. samma person som jag "pratat med".. där hen sett att jag fått betala porto på min nybeställning.. så hen fixade det genast och la till en trevlig "personlig" hälsning i mejlet (inte så speciell hälsning, men ändå kändes det som om någon faktiskt brytt sig..!)
Femstjärnigt denna gång 👍
Jag tog kontakt med dem direkt via chatten.. fick kontakt inom 5 minuter och denne personen som svarade var mycket hjälpsam och trevlig.
Eftersom det handlade om en tredjepart.. så kunde hen inte bara skicka en ny sak (jag ville fortfarande ha saken jag beställt..) utan jag var tvungen att göra en ny beställning medan Amazon återbetalde mig inom 5-7 dagar för den saken som var försvunnen.. (sist fick jag dock pengarna efter en dag eller 2).
Då den där lilla struntsaken var en del av en större beställning då .. från början.. (dvs fraktfritt).. så kom jag och tänka på att det var risk för att portot på den där lilla saken.. var dyrare än saken i sig vid en "singel" nybeställning.. (ville främst ha den där saken jag beställde).
Så jag frågade om portot och hen sa att hen skulle lägga en bevakning på min nybeställning.. och visade det sig att jag fick betala portot på saken hos trejdeparten.. så skulle hen/amazon återbetala portot till mig direkt.
Jag frågade om jag behövde säga till när paketet kom/pengarna drogs.. men nä.. hen skulle hålla koll på det..
Okej.. tänkte jag (lite småskeptisk).. och tackade för hjälpen och gjorde min beställning igen..
Idag fick jag mejl från Amazon kundtjänst (jag hade glömt av det där portot redan).. samma person som jag "pratat med".. där hen sett att jag fått betala porto på min nybeställning.. så hen fixade det genast och la till en trevlig "personlig" hälsning i mejlet (inte så speciell hälsning, men ändå kändes det som om någon faktiskt brytt sig..!)
Femstjärnigt denna gång 👍