193 639 läst · 1 347 svar
194k läst
1,3k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Ang Amex så har de skruvat om sin betalningsmodell. Den är fortfarande lite egen, men det slår inte lika fel som det gjorde för en massa år sedan.
Själv använder jag det mer sällan nu än tidigare, men för resor är det svårslaget. Både för att köpa själva resan och att använda utomlands.
Sedan är det rätt nice att det faktiskt går att handla nästan vad som helst på kortet. Jag testade att köpa en bil med det och det gick bra. Ok, det var ingen splitter ny rolls, men även en hyfsat ny Peugeot slår i taket för de flesta andra kort.
Själv använder jag det mer sällan nu än tidigare, men för resor är det svårslaget. Både för att köpa själva resan och att använda utomlands.
Sedan är det rätt nice att det faktiskt går att handla nästan vad som helst på kortet. Jag testade att köpa en bil med det och det gick bra. Ok, det var ingen splitter ny rolls, men även en hyfsat ny Peugeot slår i taket för de flesta andra kort.
Jag vet också vad jag väljer, Bosch A164S.Alfredo skrev:
Trodo 393 kr.
Amazon 464 kr
Sen får man ju inte heller glömma bort att det tillkommer 69 spänn fraktkostnad på Trodo.K Kane skrev:
Dvs. i realiteten är det 462 vs 464 kr om man inte skall ha något annat på samma gång.
Där tycker jag i praktiken Amazon ofta vinner. Många svenska webbutiker har på tok för höga fraktkostnader för mindre beställningar (och nej, då menar jag inte att 69 spänn var ett exempel på det).
Det som är intressant är att man kan få obegränsat gratis frakt för 69 kronor per månad OCH filmer.
Apotea har också gratis frakt... hur går det till när de borde kosta typ 60 kronor enligt postens prislista?
Apotea har också gratis frakt... hur går det till när de borde kosta typ 60 kronor enligt postens prislista?
Säkerligen. Samtidigt är det en tjänst med en icke obetydlig marginalkostnad, så det kan knappast vara hur billigt som helst för Apotea att skicka ett paket. Gissningsvis går de back om du bara beställer 1 tub tandkräm på kampanj för 15 spänn.Alfredo skrev: