MrJay
Galet… jag var tvärsäker på att typ ingen tog emot Amex. Vi erbjöds det kortet av firman många år sedan, ingen ville ha det för det var så dåligt i jämförelse med andra nätverk

Ang Amex så har de skruvat om sin betalningsmodell. Den är fortfarande lite egen, men det slår inte lika fel som det gjorde för en massa år sedan.

Själv använder jag det mer sällan nu än tidigare, men för resor är det svårslaget. Både för att köpa själva resan och att använda utomlands.

Sedan är det rätt nice att det faktiskt går att handla nästan vad som helst på kortet. Jag testade att köpa en bil med det och det gick bra. Ok, det var ingen splitter ny rolls, men även en hyfsat ny Peugeot slår i taket för de flesta andra kort.

Alfredo Alfredo skrev:
Åter till ämnet då. 😀

Wipers.se 618:- accepterar ej Amex
Trodo.se 463:- accepterar ej Amex
Amazon.se 378,69 accepterar Amex

Boschblad med samma artikelnummer. Jag vet vad jag väljer, och dessutom håller jag mig till ämnet. 😂
Jag vet också vad jag väljer, Bosch A164S.
Trodo 393 kr.
Amazon 464 kr

K Kane skrev:
Jag vet också vad jag väljer, Bosch A164S.
Trodo 393 kr.
Amazon 464 kr
Ja givetvis ska man prisjämföra. Jag påstår inte att Amazon alltid är billigast. Ofta tycker jag dock att de ligger bra till och har snabba leveranser.

C
K Kane skrev:
Trodo 393 kr.
Amazon 464 kr
Sen får man ju inte heller glömma bort att det tillkommer 69 spänn fraktkostnad på Trodo.
Dvs. i realiteten är det 462 vs 464 kr om man inte skall ha något annat på samma gång.

Där tycker jag i praktiken Amazon ofta vinner. Många svenska webbutiker har på tok för höga fraktkostnader för mindre beställningar (och nej, då menar jag inte att 69 spänn var ett exempel på det).

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
C
P poba53 skrev:
Någon mer som noterat att Amazon.se höjt minimibeloppet för köp med fraktfritt till utlämningsställe? Var tills nyss 229:- (sedan starten i Sverige 2020) till 349:- idag. Eller är man utpekad för att jag ofta köper för summor strax över 229:-
Nu får jag också upp 349 kr, men som fribelopp för hemleverans. Fortfarande 229 kr för ombudsleverans. Så det var ju en trevlig positiv överraskning att gratis hemleverans är tillbaka 🙂

Gratis leverans från Amazon, till uthämtningsställen över 229 kr eller hemleverans över 349 kr skickat av Amazon

C cpalm skrev:
om man inte skall ha något annat på samma gång.
Har nog aldrig beställt bara ett par torkarblad därifrån. Men det kan man ju göra på Amazon när man har Prime!

C
K Kane skrev:
Men det kan man ju göra på Amazon när man har Prime!
Gratis även utan Prime om man handlar över gratis-frakt-beloppet. Vilket det ju var frågan om här.

Det som är intressant är att man kan få obegränsat gratis frakt för 69 kronor per månad OCH filmer.
Apotea har också gratis frakt... hur går det till när de borde kosta typ 60 kronor enligt postens prislista?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
D Dilato skrev:
hur går det till när de borde kosta typ 60 kronor enligt postens prislista?
Gissar att den prislista Apotea går efter ser annorlunda ut än den du och jag ser. 😀

• Gilla
  • Haha
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gissar att den prislista Apotea går efter ser annorlunda ut än den du och jag ser. 😀
Bomullspinnar 300 stycken, 19 kronor, gratis frakt till Malmö (jag bor inte där).
Hur är det möjligt??
Skärmbild av olika fraktalternativ vid en onlinebeställning, inklusive PostNord, Instabox Fossilfri, Schenker, DHL Service Point, Instabox Home Fossilfri, Hemleverans BEST Miljö och Företagspaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C
Alfredo Alfredo skrev:
Säkerligen. Samtidigt är det en tjänst med en icke obetydlig marginalkostnad, så det kan knappast vara hur billigt som helst för Apotea att skicka ett paket. Gissningsvis går de back om du bara beställer 1 tub tandkräm på kampanj för 15 spänn.

D Dilato skrev:
Hur är det möjligt??
Det är garanterat inte möjligt att gå plus på den affären. De räknar väl kallt att den typen av förlustaffärer ska vara begränsade till en acceptabel mängd.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
C
Alfredo Alfredo skrev:
De räknar väl kallt att den typen av förlustaffärer ska vara begränsade till en acceptabel mängd.
Vilket lämnar dörren vidöppen för "rånare" som mig 😆
Vill de sälja sina varor till mig med förlust så är jag inte den som är den...

• Haha
Immobil och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Vill de sälja sina varor till mig med förlust så är jag inte den som är den...
Inte jag heller. Speciellt som de numera inte tar Amex så förtjänar de vad de får. 😎 För lite seriösare apoteksshopping finns det andra nätaopotek där jag kan betala som jag önskar. 😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.