198 490 läst · 1 387 svar
198k läst
1,4k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Det är målarens arbetsgivare som ansvarar för arbetsmiljön, så förutsatt att du är en vanlig privatperson som köper en tjänst så har din ansvarsförsäkring inget med saken att göra eftersom det inte är ditt ansvar.Cheesen skrev:
Målaren borde inte använda dina Amazon-prylar. Åtminstone inte med mindre än att först försäkra sig om att de uppfyller arbetsmiljökraven.
Det där är ingen användbar källa. Jag frågar naturligtvis efter en referens till lagstiftning, förordning, bindande föreskrift eller liknande. Jag säger inte att du har fel men jag vill veta vad du stödjer ditt påstående på.Cheesen skrev:
När du skriver "Arbetsmiljöverket" kan du lika gärna skriva "myndigheterna" eller "lagen". Ingen av dessa "källhänvisningar" hjälper någon.
Den första träffen när man googlar... Jag misstänker att du vet vad Google är.Alfredo skrev:Det där är ingen användbar källa. Jag frågar naturligtvis efter en referens till lagstiftning, förordning, bindande föreskrift eller liknande. Jag säger inte att du har fel men jag vill veta vad du stödjer ditt påstående på.
När du skriver "Arbetsmiljöverket" kan du lika gärna skriva "myndigheterna" eller "lagen". Ingen av dessa "källhänvisningar" hjälper någon.
https://www.av.se/produktion-indust...ustning/maskiner/fragor-och-svar-om-maskiner/
Det här är också något som man ska ha i åtanke om man tänkt importera en grävmaskin eller liknande. Den blir i princip osäljbar om du inte har ett ce certifikat.
Det där var väl ändå en onödigt låg nivå?Cheesen skrev:
Och varför ska jag googla? Det är väl rimligen den som påstår något som bör styrka sitt påstående? Din länk handlar till viss del om "CE-märket". Är det detta märke du syftar på när du skriver "E-märkt"?
Alla produkter som säljs inom EU är CE-märkta. Oavsett om de är avsedda för professionell användning eller inte.Cheesen skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 600 inlägg