C
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror det finns en djupare mening.
Bezos ondskefulla plan att driva alla normalbegåvade människor till vansinne? 😂
Ungefär som googles fantastiska sökalgoritm som förfinats så till den milda grad att första träffen som faktiskt innehåller sökordet kan komma på sidan tre i resultatlistan.

Eller så är det bara den övertro på "AI" som ligger i tiden.
Kejsarens nya kläder i ett nötskal.
 
Redigerat:
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Bezos ondskefulla plan
Jag tror på en djup konspiration. Bezos, Musk, Zuckerberg, Trump och Putin har några av huvudrollerna. Även mer oväntade namn som Tarras-Wahlberg och Thunberg har ledande roller. Världen borde darra... Om någon lever får de se. 😱
 
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
C
Alfredo Alfredo skrev:
Om någon lever får de se. 😱
Ja, ibland när man t.ex. är inne på amazon.se känns det inte helt avlägset att ta livet av sig... 🙄
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Även mer oväntade namn som Tarras-Wahlberg och Thunberg har ledande roller. Världen borde darra..
Men Greta har väl ändå inget med detta att göra?..Och Tarras-Wahlberg är ju död...
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Men Greta har väl ändå inget med detta att göra?
Tror du ja!
Dan1891 Dan1891 skrev:
Och Tarras-Wahlberg är ju död...
Tror du ja!
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Två frågor:

Är den här körsbäraren en "slip-stång" eller en "splips-tång"?

Är "klotter i vitbok" det vi väntar på att SD ska leverera?

Körsbärshammare av trä med askträhandtag, säljs på Amazon för 299,76 kr. Kansas Cherry-logo och produktinformation i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Tule54 och 9 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Två frågor:

Är den här körsbäraren en "slip-stång" eller en "splips-tång"?

Är "klotter i vitbok" det vi väntar på att SD ska leverera?

[bild]
Looka loooka, en produkt i rätt kategori!
Meny från byggbutik online som visar vägen till kategorin träklubbor under handverktyg och elverktyg.
 
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har nyss beställt 9 olika saker, och just nu verkar det som att det kommer att anlända i 4 olika försändelser. Jag får väl se till sist hur det blev.
Jodå, det blev också prick 4 olika paket.
2 att hämta ut från utlämningsstället, 1 kom med att någon knackade på dörren, 1 i brevlådan (kanske knackat innan, det var ingen hemma då).

Tre kom på exakt dag som förutsagt, men ett paket kom nästan en vecka tidigare. Nåja, svårt att klaga då det är åt det hållet.


Jag har en fundering, jag köpte lite lagringsmedia.
Jag har förut gått på niten att köpa något USB-minne från ebay, som hade misstänkt hög lagringskapacitet och var löjligt och misstänkt billigt.
Det visade sig sen att det inte alls var så, datorn rapporterade den höga kapaciteten, men skrev man till minnet sen så var allt man skrivit till det korrupta data.
Och jag tror att jag sen läste om detta, att det var något slags fusk.

Nu har jag köpt 1 SD-kort och 2 USB, men jag valde amazon som leverantör, kända märken, och priset var inte löjligt lågt, ja det var hyfsat bra pris (annars hade jag ju kunnat köpt t.ex på kjell.com istället).
Visst borde jag kunna känna mig någorlunda trygg?
Tre lagringsenheter i originalförpackning, ett Philips 32GB SDHC-kort och två Kingston DataTraveler Exodia 64GB USB 3.2-minnen, ligger på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jonas Persson
Philips är inte det företag vi växte upp med. Sedan 2010 har de avyttrat det mesta. Idag håller de endast på med medicinteinisk utrustning. Allt annat med namnet Philips på tillverkas av något annat bolag som köpt rättigheter att använda namnet.

Så batterier, lampor, hushållsapparater mm tillverkas och säljs av företag vi inte känner till. En del med hög kvalitet, tex deras lampor, men det är inte det Philips vi tänker på.

Så jag har ingen aning om hur bra ditt minneskort är.

Läs den engelska artikeln på Wikipedia om du vill veta mer.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Andra exempel är AEG eller Blaupunkt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag har faktiskt köpt ett sånt där billigt Philips minneskort från Amazon. Satte det i en utomhuskamera och det gav upp efter nån dag. Inte haft nåt liknande problem varken innan eller efter med andra minneskort.
 
  • Ledsen
Mikael_L
  • Laddar…
C
Mikael_L Mikael_L skrev:
Visst borde jag kunna känna mig någorlunda trygg?
Mina 5 öre - är det "säljes av Amazon" köper de säkerligen inte själva in dem från någon skum leverantör.

Däremot sägs det att att Amazon kör med vad som kallas "commingled inventory". Vilket innebär att om exakt samma produkt (typ samma streckkod) säljs av flera olika marketplace-säljare och "skeppas av Amazon" så håller inte Amazon isär dem på lagret. Vilket innebär att köper du en produkt som "säljs av X" kan du få ett exemplar som kommit in från en annan säljare Y, som säljer samma produkt.

Oklart (för mig) om det även gäller produkter som "säljes av Amazon" - om det även där finns risk för att de skickar ut en produkt som kommit in från Ding Dong trading eller nåt.

https://www.esqgo.com/blog/understanding-amazons-stickerless-commingled-inventory-system/
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Andra exempel är AEG eller Blaupunkt.
Grundig
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jodå, det blev också prick 4 olika paket.
2 att hämta ut från utlämningsstället, 1 kom med att någon knackade på dörren, 1 i brevlådan (kanske knackat innan, det var ingen hemma då).

Tre kom på exakt dag som förutsagt, men ett paket kom nästan en vecka tidigare. Nåja, svårt att klaga då det är åt det hållet.


Jag har en fundering, jag köpte lite lagringsmedia.
Jag har förut gått på niten att köpa något USB-minne från ebay, som hade misstänkt hög lagringskapacitet och var löjligt och misstänkt billigt.
Det visade sig sen att det inte alls var så, datorn rapporterade den höga kapaciteten, men skrev man till minnet sen så var allt man skrivit till det korrupta data.
Och jag tror att jag sen läste om detta, att det var något slags fusk.

Nu har jag köpt 1 SD-kort och 2 USB, men jag valde amazon som leverantör, kända märken, och priset var inte löjligt lågt, ja det var hyfsat bra pris (annars hade jag ju kunnat köpt t.ex på kjell.com istället).
Visst borde jag kunna känna mig någorlunda trygg?
[bild]
Om det är både säljs och skickas av Amazon bör du vara hyfsat trygg med att det är äkta vara du fått...

Som flera andra skrivit, Phillips tillverkar inga sd-kort, så det är svårt att avgöra om det är bra eller dåligt.. fördelen med Amazon är de aldrig bråkar när något går sönder, så ha koll på garantin de utlovat och går det sönder är det bara att klaga så får du pengarna tillbaka....
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Mikael_L
Hmm, jag ska ha kortet i ett av mina mätinstrument/loggers, så det vore skit om det har osäker funktion.
Nu börjar jag tänka att jag kanske var dumsnål.

Men det börjar bli svårt att hitta SD-kort, microSD verkar ha tagit hela marknaden.

Men jag får väl börja med att skriva kortet fullt med något, och kolla att det verkar fungera.
Det kanske finns program som testar?

För det mesta när jag gör en mätning så skulle det inte vara värre än att jag får upprepa den. Men ibland gör jag mätningar där jag bara har en enda chans att göra den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.