A
AndersS: [citat] Dåliga rutiner/projektering och underlag. Det jag känner till har fastighetsägaren fått skriva under projekteringsunderlag och förutsättningar att det inte finns egna ledningar på inritad kartbild och fotografier. Men tyvärr inte så att fastighetsägaren alltid har koll, el går enkelt att sätta ut. Gäller även slingor till robotklippare. Vissa grävbolag har egen utrustning
8 svar · 1,1k läst
A
Alxxx: [citat] Pass through kontakt 👍
20 svar · 4,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Inlägg 6 gäller fortfarande, 199 kr/mån i 12 mån och därefter 299. Mer än 20 kanaler.
8 svar · 1,3k läst
useless
useless: Nej.
65 svar · 8,5k läst
nikasp
nikasp: Jag kör 50 mm rör upp på vinden och har 20 mm rör där man lätt får in två stycken.
6 svar · 825 läst
·
L
LantbrukarN: Japp, så hade jag gjort
33 svar · 3,1k läst
·
blackarrow
blackarrow: Att flytta befintlig Orbi-Mesh-router(master) till mediaskåpet är en dålig idé. Mesh-noderna bör ju placeras ut på lämpliga ställen för bra Wi-Fi. En switch i mediaskåpet är däremot en bra idé av flera skäl. 👍 Om du utökar ut med en Orbi Mesh-nod till så bör ju roaming mellan Wi-Fi mesh-noderna fungara bra. Lägga till en nod borde vara enkelt. Via Ethernet kan du få bättre
52 svar · 3,5k läst
·
J
Jernhand: Beror lite på vad du vill göra. Om du vill ha 24/7 inspelning är kabel/nätadapter ett måste. Jag köpte en Cleverio CC-300 på Kjell o Co som fungerar jättebra, men den reagerar på rörelser eller så måste man själv ansluta till den med appen. Så länge det inte är några rörelser så håller den rätt bra i batteritid. Nu står den hemma i fönstret och väntar på våren.
2 svar · 740 läst
T
Testarn: [citat] Jag är helt säker på att om du installerar en AP som har nätverksportar så kommer switchen inte behövas innan du använt alla portar till fasta installationer och behöver utöka. Vad jag förstår så har vissa bilar (oavsett om de är eldrivna, laddhybrider eller har annat bränsle) egna uppkopplingar via mobilnätet och andra har det inte. Det är för att kunna uppdatera
10 svar · 1,9k läst
·
T
Testarn: [citat] Deras "tefat" är designade för att kunna monteras både horisontellt och vertikalt men som föregående inlägg skriver så finns info om spridning och här är en bra plats att börja grotta ner sig: https://help.ui.com/hc/en-us/articles/115005212927-UniFi-UAP-Antenna-Radiation-Patterns#PRO%20overall Finns även ett intressant inlägg på UI:s forum:
30 svar · 2,0k läst
A
A-Man_08: Prova apn bredband.tre.se
8 svar · 1,4k läst
S
smedbror: tack för alternativen. 6500 ex moms hade jag inte tänkt o lägga. Så tp-linken blir bra. Inga konstigheter att få upp ett uttag i närheten
7 svar · 807 läst
snuttjulle
snuttjulle: [citat] Det lättaste och det som funkar bra är att du "glömmer bort" att det finns fiber in i det ena huset och sedan bygger ett nät från det huset du har fiber med abonnemang till. Finns flertalet trådar här om den typen av bygge.
123 svar · 19,2k läst
·
R
reshurc: [citat] Det har du alldeles rätt i. Vilket är märkligt i sig. Då jag var i "fibertråden..." 🤣
11 svar · 1,5k läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Har du ett färdigt rör som passar som inte används idag så ligger det med stor sanolikhet kvar kabel som går att använda som dragtråd och få i den nya kabeln. OBS du får inte peta i denna kabeln i ett rör du har EL kablar i då dessa troligen är av typen FK som inte har rätt isolering.
6 svar · 1,1k läst
anders07
anders07: [citat] Det visade sig att du hade, typ, rätt... 😊 Jag har några balar isolering uppe i vinden, och traven hade rasat över kabeln och dragavlastaren hade dragits ur och en tråd lossnat.
7 svar · 1,2k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Är bara ett klick i mikrotik, make static. Men är gammal hund så har bara gjort det för mina trådade enheter men det är klart man även kan göra det för de trådlösa. Min reciver har varit det sedan länge för den fungerar inge bra med dhcp, men nu har även klockradion och diskmaskinen det. Eget vlan får jag se om jag orkar fixa, borde inte vara ett problem då google home och
23 svar · 1,8k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: [citat] Speciellt när TS säger sig endast använda 5 GHz 🤓
97 svar · 15,5k läst
·
J
Jonas_81: Hade tidigare en Huawei från operatören men nu en ute modell även den köpt från operatör fas jag skaffa den begagnad Huawei B2368-66 är den jag har nu, den gamla tappa "GSM" signalen ibland och då även uppkoplingen och då lämna kamerorna offline tills omstart at router eller "god tur" men senaste månadern nu med ute antenn har jag haft bättre kontakt. Men det beror ju mycket på var
18 svar · 3,4k läst
T
Tystnad: [citat] Hur gick det ?
2 svar · 6,2k läst
T
Tinototem: Router, switch, 2 accesspunkter (en på varje ände av h-huset) hade jag satsat på.
4 svar · 1,8k läst
T
tunellm: [citat] Jag kör Asus mest hemma och har därför köpt Asus rakt igenom med trådat från routern ut till accesspunkterna. Ubiquiti har ju accesspunkter de också, om du ändå vill köra något annat märke så är det väl i princip bara att söka på ”accesspunkt” och se till att den har en ethernetingång :) Här är en från Ubiquiti: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4109631
4 svar · 1,0k läst
Bananskalare
Bananskalare: [citat] Nä lagen bryr sig inte
38 svar · 14,8k läst
·
NICHOLAS J
NICHOLAS J: [citat] Shelly pro med nätverksport funkar men är helt idiotisk att konfigurera. Jag har satt min i ett elskåp och efter många timmars försök fick jag ändå använda wifi för att lägga in den i appen. Men! Du måste ha två telefoner på plats för att den ena ska dela sitt wifi som sedan Shelly och din andra telefon kan koppla upp sig mot för konfiguration, sedan kan du använda
20 svar · 3,0k läst
·
kisumisu
kisumisu: [citat] Även deras 2G, 3G och 4G är dåliga. 3G ihop med Telia (eller rättare sagt tvärtom Telia fick ju aldrig 3G licens) och 4G, 2G med Telenor. Rent skit, däremot tycker jag Telenor har bättre 3G nät. Sedan kan det bero också på tur. Råkar Tele2 ha en mast nära kan du få bättre än Telia. Sen är ju 2G och 3G snart historia. Blir intressant se hur Telia börjar fungera sen när 2G
16 svar · 2,9k läst
C
crazytok: Fast den är ju väldigt inriktad mot just Bahnhof dock. Denna tråden är en mer allmän fråga om olika leverantörer.
2 svar · 940 läst
N
Nyikåk: Historiskt har det ju funnits fler, Tilgin t.ex. men de ingår ju även de i Genexis Group.
93 svar · 12,6k läst
·
GlennB
GlennB: [citat] Jag var tvungen att ringa dom för att få en publik IP, men det gick ju bra. Helt rätt sätt att det är valbart, onödigt att slösa skarpa IP på folk som inte har nytta av det.
139 svar · 18,6k läst
·
Tokdåre
Tokdåre: [citat] Tackar!
4 svar · 960 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.