M Marcus-AA skrev:
Du fattar att fibern stöder vilka hastigheter som helst va? Att du har en kass nätägare och/eller KO är ju knappast fiberteknikens fel.

Eller är du en sån där okunnig som kallar bredbandstjänster för "fiber" generellt?

Hör ibland "vad har du för fiber" och svaret på den frågan är ju Alcatel, TKF eller Rala, inte Telia eller Bahnhof....

/M
Du verkar tro att folk menar glastråden när dom skriver "fiber" här... det gör dom inte... tro mig. Dom menar hela transport tjänsten såklart - som den leveras hem till hen.. är inte det uppenbart? Även om du är en nät gubbe måste du ändå försöka förstå kunden och deras bild av "verkligheten"...

//
 
B
S Sitika Lynch skrev:
Hej Claes - jag hade nästan gett up pa iden om fiber, så såg jag det här på mäklarens webbsida (för de två osålda tomterna). De påstår fortfarande att fiber är möjlig, vilket det absolut inte är enligt Telia. Jag har flera såna här 'bevis' på att säljaren sagt till oss att fiber är möjlig, men att vi bara behöver betala för det. Vad har du för tankar om annonsen som fortfarande säger att fiber är möjligt?

[bild]
hej, det ni får göra, det är att tillsammans med de andra nya, starta en ek förening som sen på eget bevåg gräver fram till där det finns, sen när allt är på plats, så säljer ni hela nätet för 1 kr till samfälligheten eller vad det nu är som driftar i närheten, (tyvärr är det ju krångligt med just samfällighet, men det är ju en annan fråga), se bara till att ha en entreprenör som jobbar enligt robust fiber. exakt var ligger dessa tomter?
 
J jonte0 skrev:
Du verkar tro att folk menar glastråden när dom skriver "fiber" här... det gör dom inte... tro mig. Dom menar hela transport tjänsten såklart - som den leveras hem till hen.. är inte det uppenbart? Även om du är en nät gubbe måste du ändå försöka förstå kunden och deras bild av "verkligheten"...

//
'Upplevelsen som sagt'. ...Telia hade år på sig att fixa 500/500.Nu använder vi bara 4G och 'upplever' ingen skillnad.
 
J jonte0 skrev:
Du verkar tro att folk menar glastråden när dom skriver "fiber" här... det gör dom inte... tro mig. Dom menar hela transport tjänsten såklart - som den leveras hem till hen.. är inte det uppenbart? Även om du är en nät gubbe måste du ändå försöka förstå kunden och deras bild av "verkligheten"...

//
Jag skiter fullständigt i vad folk tror eller tycker, jag talar om vad som är rätt.

/M
 
  • Haha
jonte0
  • Laddar…
J
J jonte0 skrev:
Du verkar tro att folk menar glastråden när dom skriver "fiber" här... det gör dom inte... tro mig. Dom menar hela transport tjänsten såklart - som den leveras hem till hen.. är inte det uppenbart? Även om du är en nät gubbe måste du ändå försöka förstå kunden och deras bild av "verkligheten"...

//
Med den definitionen är ju ditt mobila bredband fiber med. Så varför klaga på fibern? Det funkar visst vad man än väljer. Eftersom orden inte spelar nån roll så kallar jag nu min FTTH-uppkoppling för 5g. Det är ju ändå trådlöst från min Wifi-AP, in i min mobil. Eller ja, en mobil är ju samma som en dator. Så kallar min dator för mobil med. Fast med lock. Mobil är den ju eftersom jag kan bära den.
 
  • Haha
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Med den definitionen är ju ditt mobila bredband fiber med. Så varför klaga på fibern? Det funkar visst vad man än väljer. Eftersom orden inte spelar nån roll så kallar jag nu min FTTH-uppkoppling för 5g. Det är ju ändå trådlöst från min Wifi-AP, in i min mobil. Eller ja, en mobil är ju samma som en dator. Så kallar min dator för mobil med. Fast med lock. Mobil är den ju eftersom jag kan bära den.
Och vad är den rätta definitionen?
 
Det beror på om man pratar om tekniken eller tjänsten.... antar jag...

//
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
J jonte0 skrev:
Det beror på om man pratar om tekniken eller tjänsten.... antar jag...

//
Yes men jehu klagade ju på tekniken fiber eftersom mobilt var bättre, och ingen fiber är nödvändig. Det tarvar att det är den korrekta betydelsen av fiber som medium.
 
J Jocke Best skrev:
Yes men jehu klagade ju på tekniken fiber eftersom mobilt var bättre, och ingen fiber är nödvändig. Det tarvar att det är den korrekta betydelsen av fiber som medium.
Dumheter. Jag gav bara vår erfarenhet av Telia som fiberleverantör, och hur vi nu klarar oss bättre med bara 4G.
 
  • Gilla
jonte0
  • Laddar…
J
J Jehu skrev:
Dumheter. Jag gav bara vår erfarenhet av Telia som fiberleverantör, och hur vi nu klarar oss bättre med bara 4G.
Det är väl jättebra. Funkar det så är allt frid och fröjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.