HasseTeknik skrev:
Kanske det, men det borde väl då kanske kombineras med att klipparen har lyfts upp eller tiltats. När den står i laddstationen, bör den ju ha någon form av återstart, för annars funkar det ju inte att åka ifrån den en längre tid och då måste jag nog överväga att sätta in en UPS. :(
UPS.jpg ??? ;)
 
Jag köpte en liten UPS för 500kr på komplett. Den ger upp till 350watt om jag minns rätt dock inte så länge. Min plan var att komplettera denna med större batteri om det behövs. Gör jag det så kommer strömmen aldrig gå här haha.
 
MBygga skrev:
Då stämmer det ju ganska bra, lägger du till lika många laddtimmar och minskar 4 gånger till 3 eftersom Worx inte är en ren slumpklippare som redan skrivits, så hamnar man ganska nära de 27 timmarna (y)
Beklager rekne felen .... :surprised:

Henke 2600 har rett den vil bruke ca 17 timmer i klippning ock hvis manualen er riktig 1,5 timme pr laddning vil det utgjøra øver 20 timmer.

Totalt 37 + timmer før at klippa greset 1 gång ... i vekstsesongen måste den gå dygnet rundt før at nå over 1000m2


MBygga hvis det inte er en slumpklippare hur navigerar den ?
 
rcjofo skrev:
Totalt 37 + timmer før at klippa greset 1 gång ... i vekstsesongen måste den gå dygnet rundt før at nå over 1000m2
37timmar för att klippa gräset en gång. Du säger den behöver gå dygnet runt dvs klippa hela gräsmattan ca 5 hela gånger i veckan. Klipper du gräsmattan 5 gånger i veckan så tror jag vi hittat den felande faktorn där helt enkelt, jag har helt enkelt inte behov av att klippa min mer än en gång i veckan :)


rcjofo skrev:
MBygga hvis det inte er en slumpklippare hur navigerar den ?
Den har som du säkert vet dubbla sensorer i nosen och väljer alltid rätt val vid slingan till skillnad mot konkurrenterna. Vi kör en film så slipper jag skriva så mycket om det.

[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]
 
Redigerat:
  • Gilla
MBygga och 2 till
  • Laddar…
Henke2 skrev:
37timmar för att klippa gräset en gång. Du säger den behöver gå dygnet runt dvs klippa hela gräsmattan ca 5 hela gånger i veckan. Klipper du gräsmattan 5 gånger i veckan så tror jag vi hittat den felande faktorn där helt enkelt, jag har helt enkelt inte behov av att klippa min mer än en gång i veckan :)




Den har som du säkert vet dubbla sensorer i nosen och väljer alltid rätt val vid slingan till skillnad mot konkurrenterna. Vi kör en film så slipper jag skriva så mycket om det.

[video=youtube;Ihwavp7be2I]https://www.youtube.com/watch?v=Ihwavp7be2I[/video]
Min robot går 2hver dag. Alltid strøken gressmatta (y)

Så Works vender alltid rett veg, det er bra. Jeg ser min nabos HQ ofte går helt paralellt med kanttråden fordi den inte stutsar ut på mattan.

Min fråga var hur WORKS navigerar den siden den inte er en slumpklippare*?
 
rcjofo skrev:
Min robot går 2hver dag. Alltid strøken gressmatta (y)

Så Works vender alltid rett veg, det er bra. Jeg ser min nabos HQ ofte går helt paralellt med kanttråden fordi den inte stutsar ut på mattan.

Min fråga var hur WORKS navigerar den siden den inte er en slumpklippare*?
Har ingen aning om hur Nabos HQ fungerar, har bara en Worx M och den väljer alltid smartaste vägen vid slingan och som synes en effektivare väg fram. Alltså inte slumpstyrd egentligen.
 
Nu har jag fått ett nytt fel på min. Den tar ej laddning. Står och blinkar på 0%. drar jag ut och stoppar tillbaka den i laddaren lyser basen från grönt till rött. Men den laddas ej. Går ej att komma in i menyer eller något alls. Någon som har haft samma problem ?
 
R
slaskankan skrev:
Nu har jag fått ett nytt fel på min. Den tar ej laddning. Står och blinkar på 0%. drar jag ut och stoppar tillbaka den i laddaren lyser basen från grönt till rött. Men den laddas ej. Går ej att komma in i menyer eller något alls. Någon som har haft samma problem ?
Låt den sitta i så kommer den ladda upp sig. Samma hände mig efter jag tvingat den o kantklippa med 15-20% kvar
 
Ryssi skrev:
Låt den sitta i så kommer den ladda upp sig. Samma hände mig efter jag tvingat den o kantklippa med 15-20% kvar
Gjorde en snarlik grej förra veckan...körde ner den till 0%...det tog 14 timmar innan den laddat färdigt.....
 
Ryssi skrev:
Låt den sitta i så kommer den ladda upp sig. Samma hände mig efter jag tvingat den o kantklippa med 15-20% kvar
Den har stått så sen igår eftermiddag. Avvaktar tills imorgon eftermiddag.
 
rcjofo skrev:
Min robot går 2hver dag. Alltid strøken gressmatta (y)

Så Works vender alltid rett veg, det er bra. Jeg ser min nabos HQ ofte går helt paralellt med kanttråden fordi den inte stutsar ut på mattan.

Min fråga var hur WORKS navigerar den siden den inte er en slumpklippare*?
Min Worx behöver bara gå varannan, var tredje dag för att få till ett kontinuerligt "nyklippt gräsmatta" utseende, förmodligen är då inte nabos HQ lika effektiv om den behöver gå varje dag :p
Sen menade jag att Landroid inte, till skillnad mot t.ex. HQ, är en helt slumpstyrd klippare, utan den har en intelligent algoritm i sin programvara som räknar ut den otimala sättet att utifrån gränslinan klippa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Titta på de filmer som ligger ute så märker nog även du skillnaden i gångsätt.
 
Jem&Fix Landroid M nu 7735 kronor så tyvärr ingen prisgaranti mot Netonnet längre :(
 
MBygga skrev:
Jem&Fix Landroid M nu 7735 kronor så tyvärr ingen prisgaranti mot Netonnet längre :(
Nähä du... Henke2 way så gäller det till 25/5 ;) Står inget i tidningen att de reserverar sig för tryckfel heller!

PS. 7789kr tog de förra veckan, det är en fuling att höja priset i reklambladet och benämna det med "LÅGPRIS", det gillar nog inte Sverker

sdvy9.jpg
 
Redigerat:
slaskankan skrev:
Nu har jag fått ett nytt fel på min. Den tar ej laddning. Står och blinkar på 0%. drar jag ut och stoppar tillbaka den i laddaren lyser basen från grönt till rött. Men den laddas ej. Går ej att komma in i menyer eller något alls. Någon som har haft samma problem ?
Troligen tillhör detta "vanliga fel".
När min kom tillbaka från vinterservice så fick man följande instruktion med den:

Om menyn visar "Battery very low" så behövs manuell laddning, gör då följande:
- Docka LD-M när den är "OFF".
- INNAN laddningslampan lyser grönt, tryck på ON/OFF för att starta laddning.
 
  • Gilla
Henke2
  • Laddar…
Då hade jag tur idag när jag handlade min worx Landroid m på Jem&Fix.:rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.