75 563 lĂ€st · 433 svar
76k lÀst
433 svar
Varning för Bauhaus-kortet!
Byggveteran
· Gagnef
· 952 inlĂ€gg
Klokt đstockholmsskĂ€rgĂ„rd skrev:Med den enorma mĂ€ngd kommentarer som genererats av vĂ„rt inlĂ€gg om Bauhaus-kortet finns det onekligen bĂ„de intresse och engagemang i frĂ„gan!
Som slutord vill vi endast tillÀgga att vi klippt kortet och fortsÀttningsvis kommer anvÀnda ett av vÄra "vanliga" kreditkort som Àr enkla att ha koll pÄ.
Ănskar alla Byggahus.se-vĂ€nner ett Gott Nytt Ă r!
MÄnga "kortkreditgivare" har som affÀrsidé att visa sockrade skenbart generösa erbjudanden och sÀtter sedan stor tilltro till att "kredittagare" missar nÄgon betalning sedan fÄr betala skyhöga extra avgifter. BondfÄngeri enligt mig, trots att nÄgra trÄddeltagare Àr övertygade om kredikortens förtrÀfflighet har jag dragit samma slutsats som du.
HĂ„ller med. Jag har inte sett nĂ„gon som försvarar de kreditgivare som agerar i lagstiftningens utkanter.B Bernt Ă97 skrev:
Har du? TS har ju precis som jag och flera andra rekommenderar valt att i stĂ€llet för Bauhauskortet anvĂ€nda:B Bernt Ă97 skrev:
stockholmsskÀrgÄrd skrev:
Byggveteran
· Gagnef
· 952 inlĂ€gg
Som jag har skrivit i trÄden Àr mitt val att anvÀnda de kort som tillhandahÄlles av min ordinarie bank. Ger i stort sett samma förmÄner som nischbankernas bÀsta erbjudande med betydligt mindre riskexponering för otillbörliga kostnader.Alfredo skrev:
SÄ sant som du sÀger det , det Àr kontentan av vad trÄd skapare rÄkade utför. Lite stressad, vill vara trevlig mot den i kassan och tackar ja. Som de som sÀljer diverse abonnemang utan för bolaget eller nÄgot köpcenter. Utnyttjar liknande situation.Unikt namn skrev:
Byggveteran
· Gagnef
· 952 inlĂ€gg
Eftersom jag anvÀnder en bank som har helsortiment ingÄr bl.a.Alfredo skrev:
Personlig kontakt/rÄdgivning ca 15 min bort.
Bostadsfinansiering (Àven andra lÄnemöjligheter om behov skulle uppstÄ)
Sparalternativ med olika inlÄningsrÀntor.
Betalkort/ kreditkort med/utan bonus/cashback.
Företagskonto
Fondsparande mm.
Stöttar desutom lokalsamhÀllet med sponsring av olika slag.
Ingen nischbank behövs för att i enstaka fall fÄ nÄgon liten extra procent bonus hos enstaka leverantörer.
Dessutom, som jag skrivit tidigare i trÄden, personliga avtal och kontakt med tex lokala byggmaterialleverantörer trumfar "kreditgivare" som har som affÀrsidé att söka kunder med stort kreditbehov, och dÀrför Àr villiga att betala orimligt höga extra kostnder i form av Ärskostnad, hög rÀnta vid utnyttjande av krediter.
SjÀlvklart ska den som anser att "kreditkortsföretag" Àr bÀsta alternativet anvÀnda den typen av betalningsförmedling förutsatt att utnyttjad kredit inte belastas med rÀntekostnader.
Jag avstÄr dock eftersom det inte tillför nÄgot av vÀrde i mitt liv.
Vi kommer inte lĂ€ngre. Diskussionen handlar om olika produkttyper, kreditkort jĂ€mfört med debitkort, men du vĂ€ljer att hela tiden prata om olika typer av banker. Det blir vĂ€ldigt svĂ„rt att förstĂ„ varandra dĂ„.B Bernt Ă97 skrev:
KomihĂ„g att avsluta krediten ocksĂ„, tyvĂ€rr mĂ„nga som glömmer det. Gott Nytt Ă r âstockholmsskĂ€rgĂ„rd skrev:Med den enorma mĂ€ngd kommentarer som genererats av vĂ„rt inlĂ€gg om Bauhaus-kortet finns det onekligen bĂ„de intresse och engagemang i frĂ„gan!
Som slutord vill vi endast tillÀgga att vi klippt kortet och fortsÀttningsvis kommer anvÀnda ett av vÄra "vanliga" kreditkort som Àr enkla att ha koll pÄ.
Ănskar alla Byggahus.se-vĂ€nner ett Gott Nytt Ă r!
Byggveteran
· Gagnef
· 952 inlĂ€gg
Jag har bara en bank, som Àr fullsortimentsbank med de möjligheter som nischbanker erbjuder. Bauhauskort och andra liknande typer av kreditgivare Àr nischbanker som inte jag behöver. Olika typer av banker- JaAlfredo skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlĂ€gg
Resurs Bank som jag blev inlurad hos via NetOnNet nÀr jag köpte en mobil Àr ju verkligen konstig...
NĂ€r man loggat in pĂ„ deras hemsida med BankID sĂ„ har de INGET SĂTT ATT LOGGA UT!!!!!
Det innebÀr att nÀr man bara stÀnger fönstret finns det en hÀngande inloggning kvar....
Jag var inne för att se hur jag skall kunna avsluta elÀndet, men det finns heller ingen sÄdan plats hos dem.
Och hos NetOnNet nÀmns över huvud taget inte NetOnNet-kortet....
(Men man kan logga ut ifall man loggat in med BankID)
NĂ€r man loggat in pĂ„ deras hemsida med BankID sĂ„ har de INGET SĂTT ATT LOGGA UT!!!!!
Det innebÀr att nÀr man bara stÀnger fönstret finns det en hÀngande inloggning kvar....
Jag var inne för att se hur jag skall kunna avsluta elÀndet, men det finns heller ingen sÄdan plats hos dem.
Blir du inte automatiskt utloggad efter fem minuter? Swedbank pÄstÄr att det Àr ett EU-krav som alla banker mÄste följa.B Bo Berglund skrev:
https://www.swedbank.se/privat/digi...var-om-internetbanken-for-privatpersoner.html
Förbannat irriterande Àr det i alla fall.
Joo det finns en loggaut-lÀnk!B Bo Berglund skrev:Resurs Bank som jag blev inlurad hos via NetOnNet nÀr jag köpte en mobil Àr ju verkligen konstig...
B Bo Berglund skrev:Resurs Bank som jag blev inlurad hos via NetOnNet nÀr jag köpte en mobil Àr ju verkligen konstig...
Medlem
· Stockholm
· 1 435 inlĂ€gg
Icke sa nicke....FredrikR skrev:
Men jag anvÀnder INTE mobilen för bankÀrenden utan Firefox pÄ min PC.
Har gÄtt in pÄ resurs bank och tryckt logga in vilket innebÀr BankID.
VÀl dÀr sÄ finns det bara en massa junk men inget som heter "Logga ut".
Men sen i stÀllet för att prova det som visades sÄ provade jag med att Àndra storleken pÄ fönstret som Resurs visas i och dÄ plötsligt sÄ Àndrades hela layouten pÄ bilden och en "Logga Ut" dök upp.
Verkligen konstigt för den letade jag lÀnge efter innan jag skrev inlÀgget.
SÄ det problemet Àr löst i alla fall.
Kan nÄgon berÀtta var man gÄr in för att sÀga upp bekantskapen med Resurs?
Jag hittar ingen information om det heller, inte ens om jag anvÀnder deras sökfunktion.
Eller Àr det NetOnNet jag skall besöka för att det var den vÀgen jag hamnade hos Resurs?