B Bo Berglund skrev:
Kan någon berätta var man går in för att säga upp bekantskapen med Resurs?
Är det inte enklast att bara ringa dem?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MultiMan
B Bo Berglund skrev:
Resurs Bank som jag blev inlurad hos via NetOnNet när jag köpte en mobil är ju verkligen konstig...
När man loggat in på deras hemsida med BankID så har de INGET SÄTT ATT LOGGA UT!!!!!
Det innebär att när man bara stänger fönstret finns det en hängande inloggning kvar....

Jag var inne för att se hur jag skall kunna avsluta eländet, men det finns heller ingen sådan plats hos dem.
Och hos NetOnNet nämns över huvud taget inte NetOnNet-kortet....
(Men man kan logga ut ifall man loggat in med BankID)
Från min Resurs banksida idag i Google Chrome / Windows 10:

Skärmbild av Resurs banksida i Google Chrome på Windows 10 med huvudmeny och en röd markering kring "Logga ut"-knappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kane och 1 till
  • Laddar…
Stora pengar västerut.
Tidningsartikel om ökande kreditkortsskulder i USA.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och det kan du naturligtvis styrka med en källa?
Det är på tok för länge sedan. Jag läste det någonstans runt 2002 eller liknande (i DN om jag minns rätt), som hade granskat det här med finansiering, kortavgifter, försäkringar o.s.v. inom elektronikbranchen.
 
H Henric79 skrev:
Det är på tok för länge sedan. Jag läste det någonstans runt 2002 eller liknande
H Henric79 skrev:
Runt 70% av hela deras omsättning kom från Siba-kortet.
Men vad betyder ens ovanstående? Även om 70 procent av alla köp skulle betalas med Siba-kortet blir ju formuleringen rätt svårtolkad. Och nu kan jag inte föreställa mig att någon kedja någonstans uppnår att 70 procent betalar med kedjans eget kort.
 
K Kane skrev:
Stora pengar västerut.
[bild]
Varför tog du bort sista meningen?
"Främst är det låginkomsttagare som inte kan betala sin krediter."
https://www.svd.se/a/93Ggkq/fler-amerikaner-kan-inte-betala-sina-krediter


Man måste skilja på att köpa när man inte har ekonomi för det och det vi diskuterar som "huvudnytta" i tråden, se tidigare inlägg. Det är skillnad att köpa för lånade pengar oberoende av låneform kontra hur man hanterar sin löpande "månadsekonomi".
 
  • Arg
Kane
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Varför tog du bort sista meningen?
Vad yrar du om? Du ser ju att hela är med, underskrivet av TT.
Tror det var DN jag snippade ifrån.
 
hsd hsd skrev:
Resurs Bank har väl skickat en fakture , på den mailadress Du angav
Kolla inkorg och skräpkorg
Flera företag anlitar yttre banktjänster till betalkort
Det gäller alltid att ha koll på villkoren, det går inte att skylla på någon annan
Betala, knyt näven i fickan, och se det som en lärdom 😏
Nej det gör dem inte. Du ska logga in själv så resursbank och leta upp fakturan där. Jag har samma upplevelse som TS med en påminnelse att fakturan gått ut. Förr i tiden skickades fakturan på post, mejl eller Kivra, men inte längre
 
hsd
Så här står det på hemsidan

Köp nu, betala sen​

Vissa månader är utgifterna större än andra. Då kan det vara skönt att kunna betala senare. Med Resurs kreditkort har du upp till 60 dagar på dig att betala din faktura, som kommer månaden efter ditt inköp. Då hinner du få minst en månadslön innan senaste betaldatumet infaller.
 
hsd hsd skrev:
Så här står det på hemsidan
Jag kan bara tala av egen erfarenhet. Det kommer ingen faktura utan du får hämta den i deras app eller internetbank.

Jag använder sällan deras kort då jag hittar mer jag gillar på Hornbach istället, så det är inte riktigt något problem längre
 
MultiMan
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nej det gör dem inte. Du ska logga in själv så resursbank och leta upp fakturan där. Jag har samma upplevelse som TS med en påminnelse att fakturan gått ut. Förr i tiden skickades fakturan på post, mejl eller Kivra, men inte längre
Mail exempel 1:

Faktura från NetOnNet via Resurs Bank med betalningsinformation och instruktioner om att betala fakturan i Resurs app eller onlinebanken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mail exempel 2:

Automatiserat e-postmeddelande från Resurs som påminner om att faktura finns i appen och internetbanken, adresser och kontaktinfo nederst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Båda påminner om att det finns faktura att betala. I det andra fallet går man till appen och betalar. I det första fallet finns all information färdig att lägga in i sin internetbank utan vidare kontakt med Resurs.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Mail exempel 1:

[bild]

Mail exempel 2:

[bild]

Båda påminner om att det finns faktura att betala. I det andra fallet går man till appen och betalar. I det första fallet finns all information färdig att lägga in i sin internetbank utan vidare kontakt med Resurs.
Nu är det nog 6 månader sedan jag köpte på Bauhaus-kortet men jag har aldrig någonsin fått ett sådant mejl.
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu är det nog 6 månader sedan jag köpte på Bauhaus-kortet men jag har aldrig någonsin fått ett sådant mejl.
Har du kollat att rätt mejladress är registrerad?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har du kollat att rätt mejladress är registrerad?
Jag har haft Bauhaus-kort i 15 år typ. Innan fungerade det bra, då fick man faktura på Kivra och bra rabatter. För 1-3 år sedan (minns inte helt) så fick man nya Bauhaus-kort och efter det har allt krånglat. De hade samma uppgifter som innan så de borde vara rätt.

Men som sagt, just för mig spelar de ingen roll då jag knappt använder det så det ger ingen vidare rabatt heller. Vill inte ha något med resurs att göra så det är nog dags att klippa :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.