75 108 läst · 433 svar
75k läst
433 svar
Varning för Bauhaus-kortet!
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 791 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 791 inlägg
Från min Resurs banksida idag i Google Chrome / Windows 10:B Bo Berglund skrev:Resurs Bank som jag blev inlurad hos via NetOnNet när jag köpte en mobil är ju verkligen konstig...
När man loggat in på deras hemsida med BankID så har de INGET SÄTT ATT LOGGA UT!!!!!
Det innebär att när man bara stänger fönstret finns det en hängande inloggning kvar....
Jag var inne för att se hur jag skall kunna avsluta eländet, men det finns heller ingen sådan plats hos dem.
Och hos NetOnNet nämns över huvud taget inte NetOnNet-kortet....
(Men man kan logga ut ifall man loggat in med BankID)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H Henric79 skrev:
Men vad betyder ens ovanstående? Även om 70 procent av alla köp skulle betalas med Siba-kortet blir ju formuleringen rätt svårtolkad. Och nu kan jag inte föreställa mig att någon kedja någonstans uppnår att 70 procent betalar med kedjans eget kort.H Henric79 skrev:
Varför tog du bort sista meningen?K Kane skrev:
"Främst är det låginkomsttagare som inte kan betala sin krediter."
https://www.svd.se/a/93Ggkq/fler-amerikaner-kan-inte-betala-sina-krediter
Man måste skilja på att köpa när man inte har ekonomi för det och det vi diskuterar som "huvudnytta" i tråden, se tidigare inlägg. Det är skillnad att köpa för lånade pengar oberoende av låneform kontra hur man hanterar sin löpande "månadsekonomi".
Nej det gör dem inte. Du ska logga in själv så resursbank och leta upp fakturan där. Jag har samma upplevelse som TS med en påminnelse att fakturan gått ut. Förr i tiden skickades fakturan på post, mejl eller Kivra, men inte längrehsd skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 423 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 423 inlägg
Så här står det på hemsidan
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 791 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 791 inlägg
Mail exempel 1:Ramnemark skrev:
Logga in
Skapa konto
Mail exempel 2:
Logga in
Skapa konto
Båda påminner om att det finns faktura att betala. I det andra fallet går man till appen och betalar. I det första fallet finns all information färdig att lägga in i sin internetbank utan vidare kontakt med Resurs.
Nu är det nog 6 månader sedan jag köpte på Bauhaus-kortet men jag har aldrig någonsin fått ett sådant mejl.MultiMan skrev:
Jag har haft Bauhaus-kort i 15 år typ. Innan fungerade det bra, då fick man faktura på Kivra och bra rabatter. För 1-3 år sedan (minns inte helt) så fick man nya Bauhaus-kort och efter det har allt krånglat. De hade samma uppgifter som innan så de borde vara rätt.Alfredo skrev:
Men som sagt, just för mig spelar de ingen roll då jag knappt använder det så det ger ingen vidare rabatt heller. Vill inte ha något med resurs att göra så det är nog dags att klippa